Help Een goed passend endurance/westernzadel voor mijn pony!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:38

Citaat:
Klopt die heb ik ook gezien.
Maar ik wil toch iets meer richting een western uitstraling/zit;) dus massimo wordt het ook niet..

Hahah ik heb wel veel eisen he :o

Maar ik geef het niet op want er moet gewoon een perfect zadel zijn voor ons!:P
[/quote]

Weliswaar in het Duits, maar Nomad heeft zadels van 45 cm. Geen idee of die ook in Nederland verkrijgbaar zijn.
http://www.logos-innovation.eu/product, ... 23,63.html

Misschien kun je hier wat mee?
Het is kort, licht, heeft een V singel systeem. Wel aan de prijs. Er staan behalve westernzadels ook endurencezadels op de site.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 19:31

10tje2 schreef:
Citaat:
Klopt die heb ik ook gezien.
Maar ik wil toch iets meer richting een western uitstraling/zit;) dus massimo wordt het ook niet..

Hahah ik heb wel veel eisen he :o

Maar ik geef het niet op want er moet gewoon een perfect zadel zijn voor ons!:P

Weliswaar in het Duits, maar Nomad heeft zadels van 45 cm. Geen idee of die ook in Nederland verkrijgbaar zijn.
http://www.logos-innovation.eu/product, ... 23,63.html

Misschien kun je hier wat mee?
Het is kort, licht, heeft een V singel systeem. Wel aan de prijs. Er staan behalve westernzadels ook endurencezadels op de site.[/quote]

Hoi hoi,
Heel erg bedankt voor deze site.
Zijn erg mooie zadels ga me er zeker verder in verdiepen!
Heb jij of misschien iemand anders ervaring met deze zadels?

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:50

Voor mijn arabiertje met korte ronde rug, heel weinig schoft en de singelplek erg ver naar voren heb nu eindelijk het perfecte zadel gevonden: Massimo Tölt II! Een ijslanderzadel van ongeveer 44 cm (17,5 inch) met veel schoudervrijheid. Het blijft fantastisch liggen. Schuift niet opzij en niet naar voren :)
Het heeft geen westernuitstraling, maar lijkt wel veel op enkele endurancezadels. Die van mij heeft een ribzitting, maar volgens mij kun je ze ook glad krijgen. Hoe zwaar het is weet ik niet, maar het valt zeker niet onder de zwaardere zadels.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:39

Citaat:
Hoi hoi,
Heel erg bedankt voor deze site.
Zijn erg mooie zadels ga me er zeker verder in verdiepen!
Heb jij of misschien iemand anders ervaring met deze zadels?

Ik heb geen ervaring met deze zadels, misschien kun je een apart topic openen met je vraag?

Kusjexmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:26

Klopt, de Country Mill maakt zadels geheel op maat, geheel naar eigen wens. Zowel western als engelse zadels!

DubbelFun

Re: Help Een goed passend endurance/westernzadel voor mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:20

Met een paard met bijna geen schoft en wat ook nog overbouwd is zul je al snel last hebben van schuivende zadels. Je kunt met een staartriem de boel op zijn plek houden, maar ook met een pad de voorkant iets ophogen. Hierdoor zit je beter in balans ook.

kiyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:28

Haihai,

Ik heb na jarenlang zoeken een NOMAD Phoenix westernzadel voor mijn korte ronde brede arabier gevonden.

Heb een 2e hands via Ebay kunnen kopen die gelijk al beter lag dan welk zadel ook tevoren en heb kontakt opgenomen met Nomad/Logos en gevraagd of ze het 2e hands zadel kunnen aanpassen.
De zadelmaker is zelf gekomen, heeft m'n paard en zadel goed bekeken, opgemeten enz en het zadel meegenomen, 3 weken later kreeg ik m'n zadel terug, nog korter gemaakt ad voorkant (bij een 16" zitting) zodat m'n arab haar schouder helemaal vrij lag en ze goed kan inbuigen en er is iets meer rock/schwung in de boom aangebracht zodat ie nog beter haar rug volgt.

Nou ik moet zeggen dat ik eindelijk een boomzadel heb dat heel erg goed past!! Nu moet m'n arabier nog wennen, ze is jaren met de boomloze barefoot nevada gereden en het voelt nu heel anders met een niet flexibele boom op haar rug. Hoop dat ze eraan went, het zadel past goed, ook nog eens door onze osteopate naar gekeken en het zit heerlijk!

Mss is zo'n Nomad/Logos zadel ook wat voor jou?
http://www.logos-innovation.eu