Nieuw zadel...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Re: Nieuw zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:28

Ik heb mijn thorowgood er vandaan en vind het een beetje zozo. Niet direct slecht, maar ook niet zo goed als mijn huidige cq andere zadelmaker. Ik heb er toch al een aantal versleten hier in de omgeving en de enige waarbij ik nu al meerdere keren terug ben gekomen is Herman de Bunt uit Nijkerk. Verder weg en je moet er met je paard zelf heen, maar hij levert echt ouderwets vakwerk en hij bedonderd je niet.
Hij heeft een binnenbak beschikbaar en de zadelmakerij zit er direct aan vast. Hoewel het me ver genoeg is ga ik wel terug naar huis met een passend zadel en dat is heel veel waard. Overigens, hij doet ook wel in Wintec, dus daar zou je geluk mee hebben.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:57

Herman van de Bunt komt ook aan huis toch? Hij is destijd voor mijn western zadel aan huis gekomen. Ook goede ervaring met hem, na 3 jaar kon ik mijn zadel gewoon weer inruilen tegen een nette prijs en zocht ik daar weer een ander zadel uit! Hij heeft inmiddels ook wat boomloos (dus kun je je huidige zadel misschien inruilen) en veel keus!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:54

Ik heb wel een goede ervaring met Riel (heleen) Klumper.
Ze is 2,5 uur bij mij thuis geweest om mijn paard in te tekenen, te passen en te beoordelen onder het zadel.
Ik ben erg tevreden!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:17

Weet dat dit topic al een week stil ligt maar wil toch ff wat vragen.

Ik zit in dezelfde omgeving ongeveer als de TS. In overijssel worden voornamelijk genoemd:
Walter (Enschede)
Koenderink (Haaksbergen)
Klumper (Almelo)
Hoor over Walter en Klumper wisselende verhalen. Koenderink weet ik niet, kan geen enkele prijzen vinden op de site helaas.

Aangezien ik met een enorm lastig paard zit qua rug en vooral qua breedte zoek ik eigenlijk een zadelmaker die buiten de standaard zadels denkt. Dus niet alleen maar wintec of leren zadels maar evt ook boomloos al ben ik daar zelf nog niet zo zeker van.

En een budget van 2000 is hier helaas niet. De helft is echt geen probleem, maar ja welke zadelmaker moet je dan laten komen?

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 14:36

Ik weet precies wat je bedoelt :) haha
Misschien als je aan boomloos denk dat je eens kunt kijken bij http://www.hofstede-twekkelo.nl/.
Hier heb ik mijn boomloze zadel ook weg. Heb een week gereden met het testzadel en daarna via marktplaats eenzelfde zadel gekocht ;)
Maar dit wil ik met een boom zadel dus niet.
Ben laatst langs geweest bij Heleen Klumper in Almelo en heb goede informatie van haar gekregen. Zij was ook niet heel tevreden over Wintec en ze heeft me uitgelegd waarom, voornaemlijk omdat als je de boom aanpast in dat zadel dat de rest van het zadel niet echt mee gaat in de aanpassing en daardoor soms weer niet goed ligt. Zij heeft me informatie gegeven over een ander zadel (Thorowgood). Maar hiervoor zal ik nog iets langer door moeten sparen ;) haha

Ik heb voor mezelf vernomen om nog tijdje boomloos te blijven. Heb net een leuk nieuw dekje besteld dat onder beide soorten zadel kan (boomloos en met boom, boomloos kunnen met inlages). En ben blij hiermee. Volgend jaar kijk ik wel weer verder, dan heb ik iets meer uit te geven aan een boomzadel :)

Jij ook veel succeS!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:46

Lastig is het hè. Boomloos ben ik nog niet zo enthousiast over maar dat is misschien meer angst voor het onbekende.

Misschien dat ik toch eens bij Klumper langs ga. Hoor wisselende verhalen maar kan daar wel doorheen prikken. Zelf een oordeel vormen is vaak veel beter.
Bollie van mij wil ook niet hoor met een Wintec. Precies om het probleem wat jij van Heleen te horen hebt gekregen. Dus qua visie denk ik dat ze heel goed op 1 lijn ligt met mij.

Super bedankt voor je antwoord en dat ik ff in je topic mag inbreken.

Rij ze nog met je boomloze zadel!

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 14:54

Succes ermee, en tuurlijk, tis een topic waar hopelijk meerdere mensen wat aan hebben ;)
Ik was eerder ook wat angstig voor boomloos, maar je kunt het altijd proberen. Op bovenstaande link kun je een leenzadel krijgen. Betaal je wel wat borg, maar dat krijg je terug. Ik vond het erg fijn. Het is wennen, maar als de gewenning er is, lukt het rijden erop prima :)
Enigste nadeel vind ik eraan is dat je benen niet zo 'netjes' liggen als op een boomzadel. Ik krijg pijn in mijn benen als ik probeer mijn benen te houden zoals je dat vaak zou willen zien (bij wedstrijden bijvoorbeeld).

Succes ermee!

ps. Neem er wel wat tijd voor vrij als je naar Heleen gaat, ze houd van een babbeltje ;)