Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zidore schreef:je geeft ook aan dat als je stilstaat het niet zo is, dan is het voor mij meer duidelijk dat je beugels echt te kort zijn
je trekt je benen op tijdens het rijden
! 
Annetje schreef:JSCAA jouw zadelmakers hebben gewoon echt geen gelijk, dan hoef je nog niet eens verstand van zadels en bontjes te hebben, maar enkel logisch verstand. Een schapenvachtje zoals deze is echt wel enkele cm's dik, leg je dat onder je zadel, dan maak je het zadel aan de voorkant krapper omdat de voorboom door de schoft als het ware een driehoek is en je die opvult. Je maakt de driehoek kleiner en dus de kamer aan de voorkant krapper, de ruimte voor de schoft kleiner. Aan de achterkant is de rug nagenoeg plat en heb je dat krapper maken en opvullen dus niet zo. Daar leg je het zadel alleen maar hoger.
Mijn tip voor de TS zou dan ook zijn: haal dat stomme bontje eronderuit tot de zadelmaker komt. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je die allang gebeld hebt. Als je twijfelt over je zadel, dan hoort er namelijk altijd een zadelmaker bij of iemand anders met verstand. Een paard kun je echt compleet kapot rijden met een zadel wat niet goed past.
[edit] Naar mijn idee zit de TS met deze beugels fijner dan met langere doordat het zadel naar achteren helt. Het zadel helt naar achteren toe en dus gaat de zweetbladen en de wrongen naar voren toe. Je krijgt hierdoor een stoelzit. Met de beugels veel langer zit de TS waarschijnlijk niet meer tegen de wrongen aan.
, 
JSCAA schreef:ik bedoel dat het onzin is dat het bontje het zadel niet passend zou maken .
of dat het er krapper van word .
maargoed TS verder is het zadel zo wat ik kan zien niet te klein voor je !

.
(pas 1 gehad, deze heeft voor 35 euro m'n zadel weer pas gemaakt, kosten vallen dus mee, hoewel het aan de aanpassing zal liggen)
knollentuin schreef:[quote="anneliesdjmet je schaambeen naar beneden(dus op je muts gaan zitten
hier wil ik toch even op reageren...als je op je muts gaat zitten trek je je rug hol en dat is zeker niet de bedoeling..je hoort op je zitbeenknobbels te zitten en niet op je muts
)