in welk zadel kan ik stevig zitten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amillia

Re: in welk zadel kan ik stevig zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:48

In een Kieffer Garmisch of Stubben Scandica zit ikzelf heel stevig (paard wat er weleens een aantal rondjes is volle galop er met mij vandoor ging met de nodige sprongen, versnellingen en ineens rustiger doen of gewoon de andere kant opgaan). Mede dankzij de steun ben ik al die keren maar 1x gevallen, helaas ligt de stubben niet goed meer.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:55

Ik heb een Wintec Isabelle Werth, geweldig zadel!
Heeft een diepe zit waar je heel vast inzit, die van mij is van een soort suède en daardoor plak ik goed in m'n zadel.

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:02

Kijk eens naar de zadels van Anatomica. Deze hebben flexibele zijtakken waardoor het paard meer bewegingsvrijheid heeft in de schouder.
Maar belangrijker voor jou: zadel zit als een huis (en ik ben inmiddels ervaringsdeskundige) en toch zit je niet in een gedwongen houding. Ik vind het heerlijk en heb al vele rare sprongen met mijn paard overleeft.
Anatomica heeft 2 modellen. Volgens mij zit het grootste verschil in de type wrongen. Zadel kost rond de 1600 euro.

Nieke__

Re: in welk zadel kan ik stevig zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:39

Heb een Hulsebos Ultimate II, een model met zachte diepe zit en genoeg steun voor de nodige bokkensprongen zonder dat je opgesloten zit
Zie dat je je zadel ook te koop hebt staan? Al wat nieuws op het oog?