Bit neem ik meestal mee naar huis om schoon te maken, anders doe ik dat de volgende dag. Als beugels, singel of iets anders onder zand oid zit haal ik dat er altijd af voor ik ga rijden. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bit neem ik meestal mee naar huis om schoon te maken, anders doe ik dat de volgende dag. Als beugels, singel of iets anders onder zand oid zit haal ik dat er altijd af voor ik ga rijden. 
Duhelo schreef:oei oei, dan ben ik erg
na het rijden gaat eerst het bit uit, dat eindigt ergens op de grond, krijgt ze haar bakkie voer, zadel eraf,
en dan varieert het, als ze erg gezweet heeft gaat de pad eronderuit en ondersteboven te drogen op een balk, indien ze niet gezweet heeft blijft het onder het zadel hangen
beugels over het zadel, zadel in mijn kast, en de singel overlangs erachter, maar ik soms los, soms niet.
bit, als het vies is spoel ik het wel eens af, maar eigenlijk zelden, is meestal niet vies.
voor het rijden controleer ik wel het bit, de pad en de singel op vieze of harde stukken, indien nodig haal ik het er dan af (dmv een borstel oid, of desnoods water/vet)

Zadel doe ik ook met de spuitbus en beugels borstel ik met de harde borstel af. Ik slaag er nl zo goed als altijd in om de halve bak aan mijn laarzen en beugels mee te zeulen