Welke regendekens (HW, WB, EJ etc.)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:56

Het is maar net hoe braaf je paard (en eventuele weidegenoten) is met zijn deken. Mijn ervaring dat alles wat niet van ballistic nylon is (o.a. Rambo en Bucas Smartex/power) dat gaat stuk.
Maar als jou paard in zijn eentje in wei staat en lief voor zijn deken is zou een minder sterke deken heel kunnen blijven. 600D is trouwens niet echt sterk te noemen.

Getapete naden is een illusie. Ja dit is beter waterdicht dan niet getapete naden maar minder goed waterdicht dan helemaal geen naden.
Staat je paard alleen af en toe met een miezerbuitje buiten dan zal het wel voldoen, moet je knollie echt in de stortregen dan kun je er op rekenen dat hij een keer gaat lekken.

Mijn ervaring is goedkoop is duurkoop, maar er zijn mensen die wel die mazzel hebben.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:13

Gooya schreef:
Weatherbeeta! Topdekens! Sterk, goede pasvorm, goed waterdicht.
Bucas ken ik alleen als gevoerde deken. Ik vind de bucas dekens heel sterk, alleen vind ik de pasvorm minder dan bij de weatherbeeta. Bucas is ook goed waterdicht.

Ik ook Weatherbeeta. Super pasvorm voor mijn beide paarden (Fries en Haflinger). Dekens hebben veel ruimte bij de schouders en sluiten hoog op de hals. Liggen altijd mooi recht en ze hebben er nooit schuurplekken van.

De stof van bv de Landa is sterk genoeg en bij goed onderhoud gaan ze zeker 3 tot 4 seizoenen mee. De stof van het model Orican is wat sterker. Zeker een goede prijs/kwaliteit verhouding. Bij paarden die slopers zijn kunnen alle dekens kapot.

De pasvorm van de Horseware dekens vind ik voor mijn paarden minder.