Wassen van dekens ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonaa_

Re: Wassen van dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:08

winter en regendekens breng ik altijd weg om te laten wassen en dan weer waterdicht te laten maken. en de onderdekens/zomer/zweet dekens was ik altijd zelf, past prima, we hebben er speciaal een voor de dekens en dekjes. dus geen vieze haren in de gewone wasmachine. ideaal!

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:21

had gehoopt mijn onderdeken (400gr rambo maat 205) lekker thuis te kunnen wassen met neutral wasmiddel ofzo, nou met heel veel proppen past hij erin, maar totaal geen ruimte om schoon te worden. toch maar naar de stomerij dus.

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:51

Tot 200 gram maat 185 prop ik in de wasmachine, dikkere dekens passen niet. Daarna even de wasmachine op 90 graden laten draaien met een scheutjes schoonmaakazijn. Je wasmachine is schoon en ook gelijk ontkalkt :D

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:27

Op de meeste maneges of pensionstallen wassen ze ook dekens tegen een vergoeding. Als je het zelf niet wilt proberen kun je daar altijd nog even langs gaan :)

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:40

Hier gaan de niet waterdichte dekens in de wasmachine (ja gewoon die waar ik ook mijnkleren in was :P ) en de waterdichte gaan aan het eind van het winterseizoen naar een wasserij, daar worden dan ook meteen kleine reparaties gedaan.

arvistables

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:44

de dunnere dekens kunnen best in de wasmachine, zonder zeep uiteraard.
de hele dikke breng ik niet weg want dat is best duur
ik hang ze over de stalpoort en spuit ze af met een hoge drukspuit.
lekker schoon en goedkoop.

desnoods doe ik er nog even een waterdichte spray overheen en ze kunnen weer een seizoen mee :j

EvelienTje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:38

Ik was altijd mijn dekens in mijn wasmachine, heb wel een aparte voor erbij hoor.
Mijn paard heeft 205 en de dekens passen makkelijk in mijn wasmachine, soms zeep ik ze eerst even met groene zeep in en in de wasmachine zelf doe ik wat bio-tex en wat verschillende poeders, was ze altijd op 70 graden. :)

Heb er al vanalles in gewassen, niet alles ging er zo makkelijk in maar gewoon wat proppen en duwen en de deur dicht drukken. Als ze erg vies zijn doe ik ze wel 2 keer. Regendekens doe ik ook gewoon met was poeder en ze waren na de wasbeurt nog gewoon waterdicht.
Heb nu wel een deken die er niet in past, maar geloof dat er bij ons in de buurt bij de havens ook van die grote wasmachine's staan en daar passen dekens wel in en dan ben je maar 2,50 kwijt voor wassen, wel zelf waspoeder mee nemen maar dat noem ik niet veel het is wel alleen zomers dus dat deken doe ik van de zomer wel. :) , anders betaal je een vermogen voor het wassen van je dekens dat vind ik dan zonde, maar goed als je geen andere keus hebt.

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:44

Hier ook dekens gewoon in de wasmachine :j
Doe er altijd wat waspoeder bij en heb speciaal vloeibaar spul om erbij te doen zodat ze waterdicht blijven.
Na wassen laat ik ze drogen en dan nog eens inspuiten met waterdichtspray en dan kunnen ze er weer tegenaan :)