Fairfax is de duurdere versie van thorowgood. Thorowgood is goedkoper omdat het kunststof is maar de pasvorm is wel vergelijkbaar. Hoewel bij mij de dressuur T6 niet pastte en de T4 endurance wel dus helemaal gelijk is het ook weer niet. De kent & Masters was niet geschikt omdat hij nu tussen twee bomen in zit en de K&M heeft geen fishes. Ik ging echt voor degene die het best is voor mijn paard. Hij is wel wat hard maar dan leg ik er maar een bontje op (hahaha ik word een en al bont). En ik leg er dus ook een bontje onder. Ik heb de verkoper gemaild en dat bontje beinvloedt de pasvorm niet omdat de ruggegraad vrij is. Leer zit wel wat comfortabeler maar die pastte dus helemaal niet en dan zou ik gaan moeten knoeien met dekjes met inlages en dat zag ik eigenlijk niet zo zitten.
Hoe zitten je singelstoten aan het zadel bevestigd? Ik had bij mij Equestor ook dat hij naar voren bleef schuiven, soms in meer en soms in mindere mate. Een banaan (curved) singel hielp daar iets bij, maar niet veel. Ik rijd nu met een Zaldi, die ligt een stuk steviger, maar het zal nooit 100% schuifvrij worden op mijn paardje.
En de voorste komt uit de voorboom of uit het midden? Misschien is dit zadel gewoon niet ideaal voor jouw paard.
EliseLukas
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-11 19:28
Uit de voorboom. De zadelmaker zei dat ik het altijd zal blijven houden met elk zadel omdat zijn buik zo rond is. Daardoor zoekt de singel het hoogste punt (vanaf de grond gezien dan) en dat ligt net achter de oksels en daarna begint direct zijn buik.
Maar als het echt niet blijkt te werken krijg ik mijn geld terug hoor.
Maar doordat je de voorste en achterste gebruikt wijst je singel automatisch vanaf het midden naar beneden denk ik. Mag je niet de middelste en de voorste gebruiken?
Ow, dat heb ik eigenlijk niet gevraagd. Ze zei de voorste en achterste. Watvoor effect kan dat verder hebben als ik de voorste twee gebruik? Anders probeer ik dat idd, maar ik heb er echt geen verstand van dus als er dan iets gebeurd waardoor hij niet meer goed ligt dan merk ik dat denk ik niet.
Je singel wil naar voren, als je singel dan automatisch vanuit het midden naar beneden hangt, dan heeft hij een groot gebied naar voren te overbruggen, terwijl als je singel al meer naar voren hangt, hij dichterbij de singelplaats zit. Massimo bijvoorbeeld, heeft daar beter over nagedacht.
Ja, haha daar begon het topic eigenlijk mee en ik vroeg me dus af of bont ook anti slip werkt. Maar ondertussen ben ik erachter dat je dus meer kunt doen om het naar voren schuiven te voorkomen.