Wat is een goede seatsaver tegen openrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: Wat is een goede seatsaver tegen openrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 08:54

Ja daar rij ik me ook altijd open :n Zo balen!
Had een nieuwe kieffer gekregen en die was knoerd hard. Dus hup dure Kieffer weer weg. En een Ainsley gekocht en het zelfde probleem....

Ik heb nu een wielrenners broekje gekocht met een soort apart kruisje erin van zeem? Maar helpt ook niet. Heb daarbij ook nog een seatsaver maar helpt ook niet :n

Misschien toch maar eens om een echte Mattes bontje zien.

QueenBeeBeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:13

Dat heb ik ook gehad, dat ik me zowel voor en aan de achterkant zeg maar open kon rijden...

Sinds ik beter en stabieler ben gaan zitten en meer op mijn zitbeenknobbels is het eigenlijk weg! :j
Dus wellicht is er ook nog wat uit je zit te halen om daar op te oefenen :)

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:58

ik had altijd dat ik tussen mijn benen, hoogte van de edele delen van de vrouw mij helemaal open reed tot bloedens aan toe. (rijd soms ook 4 paarden op 1 dag) ik had toen een daaleman zadel. ik was dat zo zat want het maakte niet uit wat voor een ondergoed ik aan had.

toen ben ik andermans zadel gaan proberen, ik heb kieffer (werd nog erger), passier ( kon ik ook niet in zitten, geen plekjes meer), kn ( werd erger) en toen ben ik op hulsebos te recht gekomen. verschillende modellen geprobeerd, en ik heb echt nergens meer last van. momenteel heb ik een eigen in bestelling staan bij hulsebos.

qua seetseavers heb ik geen ervaring. ik weet alleen dat het zadel waar je je op kapot rijdt niet jouw beste zadel is.anders zou je je niet kapot rijden. een zadel moet fijn zijn voor je paard maar ook voor de ruiter zelf. want je gaat toch anders zitten als je weet dat je je anders kapot rijdt.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:52

@ Anoek_1996 daar ben ik het zeker mee eens, alleen bij mij was het toen niet zo makkelijk.
Ik had toen niet echt het geld liggen voor een nieuw zadel dus moest tijdelijk wel.
Na dat zadel (wintec) heb ik gelukkig vlot een ander zadel kunnen kopen en was de ellende verleden tijd.

Ik rij trouwens op een daaleman juist me niet open (daar rij ik nu dan ook het liefste mee), maf he dat dat zo veel kan verschillen?

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:15

ja dat is zeker maf, bij mijn eerste daaleman had ik nergens last van, maar die werd helaas gestolen. toen precies de zelfde aanlaten meten, qua boom etc en op de 2e kon in niet meer zitten. anders had ik nooit een nieuwe gekocht. had ook veel geld gescheelt.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:46

Ik heb hetzelfde probleem en ik laat gewoon men slip uit en doe een koersbroek (voor op de fiets) onder men rijbroek aan! Helpt heel goed!

DAK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 19:27

Ik krijg als het goed is overmorgen mijn gelpad action binnen. Ik ben heeeel benieuwd. Duimen maar ;-). Net een nieuw zadel, zou toch erg vervelend zijn die nu al weg te moeten doen!

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:38

Ben benieuwd hoe je action gelpad bevalt. Laat je ons horen hoe het gaat? Succes ermee -

NynkeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:42

Hoop voor je dat het werkt zodat je niet opnieuw hoeft te investeren in een nieuw zadel.
Succes in iedere geval en we lezen wel of dit het "ei van colombus" is ;)

DAK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 16:01

Gisteren voor het eerst met mijn nieuwe action gelpad gereden. Wat een verademing. Stukken beter!

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:01

Ik heb een Bontje van Christ, héél fijn en blijft ook mooi dik (Wordt niet plat)

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:05

gelukkig gaat het goed met de seatseaver

QueenBeeBeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:10

Goed om te lezen!