Divine@ maak je die er zelf in of laat je dat doen? van de zomer moet mijn merrie vrees ik weer op ijzers.. dus dan moet ik weer aan de springschoenen!
Divine
Geplaatst: 05-02-11 18:47
Ik heb ze er zelf op gemaakt. Het gladde gedeelte op de buitenste flap, en die andere op de middelste flap. Of je ze ook door een neopreen schoen kan krijgen met een enkele klittenbandflap weet ik niet, lijkt me te dik. Op de markt, of bij een fourniturenzaak kun je van die pakketjes krijgen (kosten en paar euro), met een paar drukknopen en een hulpmiddel om ze er op te maken. Hamer er bij en klaar!
Edit: Zo'n pakketje is dat:
Laatst bijgewerkt door Divine op 05-02-11 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Zeer goed plan! ze krijgt rubbere om omdat ze ermee in de weide staat. Met springen wel neopreen maar dan verlies ik ze niet zo hard.. Ga vandeweek is aan de knutsel
Als je maar een flap hebt die je er nog extra overheen moet doen kan het sowieso. De meeste springschoenen hebben zo'n dubbele sluiting. De schoenmaker kan ze er ook zo op maken, zal ook niet veel kosten.
Ik heb allemaal verschillende.. probeer het eerst wel uit op een paar oude en als het goed gaat op mijn andere (ik heb weide springschoenen(rubber), dressuurspringschoenen(neopreen) en springspringschoenen(leer ivm water))
Heb deze een paar keer gebruikt in een marathon (mennen), en als je daar soms het aantal beschermers en springschoenen ziet drijven in de waterbak... ga je vanzelf wat verzinnen om ze wél aan te houden . Nu van die flapjes-schoenen (Westropp), met een riempje. Krijg je ook niet los.