Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.. rij barefoot boomlooos en door even natedenken over type dek en inlages
onderbenen komen niet in de buurt van de ponny als lailapri schreef:Als je ze hebt graag, want als er een mogelijkheid is om een ruiter er toch goed mee te laten zitten graag, want zoals ik al zei, geen verkeerde zadels kwa pasvorm voor het paard, en zeker met kleine pony's is een passend zadel vinden erg moeilijk en de kiddies zit best goed. Ik heb dat zadel hier ook liggen, maar mijn ruiters rijden zonder beugels, en rijden dus niet licht, maar het beperkt me wel in de lessen. Net als zonder zadel of met barebackpad, maar dat vind ik dan nog beter als met een barefoot met beugels, omdat je uit evenwicht zit en vooral in het lichtrijden erg gaat compenseren.
kvika schreef:hier het zelfde probleem.
een zadelpasser had een thorowgood voor me in gedachte omdat deze verwisselbare boom heeft, zou zou hij dus altijd aan te passen zijn als mijn paard veranderd. maar helaas de wijdste boom past niet.
niet vanwege de breedte,maar het zadel brugt in de midden.
lastig dus. nu rij is haar met een zadel dat voor 90% past. niet geweldig dus,maar je moet wat.
als ze straks meer is afgevallen en anders in de spieren zit gaan we weer een poging wagen om iets te vinden.
singasong schreef:Over de Barefoot en soortgelijke zadels weet ik weinig. Het enige wat mijn osteopate er eens over zei dat ze veel paarden zag met 'schoft'klachten. En dat zou komen door de pommel die op de schoft ligt.
En niks geen last van knieën die weg gaan of kuiten die niet tegen het paard aan kunnen komen.
)julius_juut schreef:singasong schreef:Over de Barefoot en soortgelijke zadels weet ik weinig. Het enige wat mijn osteopate er eens over zei dat ze veel paarden zag met 'schoft'klachten. En dat zou komen door de pommel die op de schoft ligt.
Dan doe je toch echt iets fout. Er hoort ruimte tussen schof en zadel te zitten, anders heb je een voorboompje die niet bij je paard past. Je legt toch ook geen boomzadel op je paard die op de schoft drukt?![]()
kyraenlisa schreef:Ik heb een boomloos zadel liggen op mijn welsh , omdat bij haar alle zadels schuiven ,omdat ze geen schoft heeft .
Nu moet ik wel zeggen een boomloos zadel is niet voor elk paard weg gelegd.
Er zijn een hoop paarden die hier niet al te best onder lopen en ook voor de ruiter is het erg wennen .
keona schreef:ik zelf zou voor boomloos gaan,maar dan geen barefoot(of zo een model) want je hebt er geen steun in.ik zelf vind de freemax en de freeform er fijn uit zien dit word ook mijn volgende zadel je hebt hier ook nog een model van die is van norton erg goedkoop