Prijs redelijk/goed zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Re: Prijs redelijk/goed zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:45

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 08:19

Er zitten enkele goede zadels tussen maar ook een hoor geproduceerd in goedkope landen, daarnaast zou ik nooit op afstand zonder advies een zadel kopen.

Ph1l1ppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:56

Weet iemand toevallig een aanbieder van Thorowgood in de omgeving Arnhem? Het zou daarnaast ook fijn zijn als ze zadels aan huis komen passen.

Ik heb eigenlijk een Massimo op het oog, maar die zijn zo duur dat ik de komende jaren maar een Thorowgood aanschaf. Wanneer ik meer heb gespaard schaf ik een Massimo aan. Die zitten echt super fijn namelijk! Past ook op elk type paard eigenlijk, zolang je maar een goede zadelpasser hebt die er goed naar kijkt.

Ruyter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:00

het dressuurzadel van hh is geen aanrader, het is een fijn zadel voor die prijs maar hij wordt groen! ik heb er nu al twee teruggestuurd aar m'n nieuwe slaat ook al groen uit. Hebben meer mensen dit?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:11

kimmie88 schreef:
Wat is iedereen toch meteen VOOR boomloos.
Boomloos is echt niet op ieder type paard een uitvinding.
Het ligt echt lang niet op alle paarden goed. Dat hangt helemaal van het type paard en de bouw van het paard af.

Wie zegt dat? En waarom moet je het meteen zo aanvallen?
Boomloos is voor veel paarden wel een uitvinding, omdat het zo flexibel is.
En als mensen geen geld hebben om een boomzadel constant te laten aan passen omdat een paard verandert in bespiering ofzo, dan is het toch ook veel eerlijker tegenover het paard om een zadel te gebruiken wat meergroeit? Ik snap niet echt waar je je zo druk om maakt.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 23:15

Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke boommaat mijn paard nodig heb, ik heb er bar weinig verstand van, omdat ik eigenlijk geen rijder ben. Daarom wil ik sowieso iemand langs laten komen die er goed verstand van heeft om alles te laten nachecken voordat ik er echt mee ga rijden, en ik ga zeker niet zomaar ergens een zadel kopen, dan zit ik straks met een niet passend zadel...

ik heb jaaaaaaaaren geleden een zadel gekocht die op een haflinger lag, nooit gebruikt, we hebben hem gister van zolder getrokken. Heb hem even zonder iets op mijn paard gelegt, overal even gekeken of het knelde enz en ik vind het wel oke. Dus nu zoek ik iemand die er goed verstand van heeft en hem kan nakijken en daarnaast moet hij zeker opnieuw gevuld worden, maar dat kost zover ik kan zien vaak ook al boven de 100 á 150 euro?.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:19

ik snap het wel. want iedereen is op zoek naar een koopje. en als er dan weer een topic over een goedkoop zadel geopend wordt blért iedereen direct over wintec of boomloos.

voor een dressuurzadel móet je veel geld betalen, terwijl ik denk dat met de huidige kennis/technieken je ook een prima goed gebouwd voordelig zadel kunt maken en kopen

jammer voor degene die 2000 euro hebben betaald aan een mooi zadel, maar er zijn genoeg mensen die niet de hoofdprijs willen betalen. denk dat we die dan beter kunnen informeren over goed(e)kope zadels dan ze maar adviseren een dure te gaan halen. ook tweedehands is altijd een risico, maar kan soms heel goed uitpakken en soms ook niet.

volgens mij bestaan er dus wel goed(e)kope dressuurzadels en wat mij betreft mogen die ook wel eens genoemd worden. (dit itt western, waarbij goedkoop (zadelmarkt) altijd duurkoop is bijv.)

we kunnen beter waken voor reacties als hierboven alleen dan degen die er GEEN hulp bij gaan halen
laat er gewoon altijd iemand naar kijken die er verstand van heeft, ongeacht de prijs van het zadel
dat lijkt mij het beste advies!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 11:10

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:36

Hier zie je hoe goedkope zadels in elkaar zitten: [HAR] Zadelmarkt-zadel in stukjes In dit geval gaat het om een zadelmarkt zadel van dezelfde prijsklasse als waar hierboven naar wordt gevraagd.

Wil je goedkoop, laat iemand met verstand van zake (hier zijn er niet erg veel van, dus let op hiermee!) komen of ga daarheen, en probeer verschillende tweedehands en goed kwaliteit kunststof zadels uit. Als je paard een vrij standaard of makkelijke rug heeft heb je geluk, zo niet, dan kun je beter sparen dan iets aanschaffen wat niet past / goed is...

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:38

wintec zijn goed en redelijk goedkope zadels ik heb een vriendin die een eeft van 400 euro rijd er al 3jaar mee en is er heel blij van en past super op haar pony

danny2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:45

wintec is echt prima en goed aan te passen (qua boom)

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:17

Bij mijn paard pastte de wintec totaal niet maar de thorowgood wel en is vergelijkbaar kwa kwaliteit. Ik zou dus iemand zoeken die ze allebei mee kan nemen. Ik had hipica gebeld om te komen passen. Ze had veel verschillende zadels bij zich en ik ben geslaagd. Ik heb nu de thorowgood cob endurance en was voor 419 (inclusief passen, opvullen, reiskosten en nacontrole) klaar. Het zadel was wel in de aanbieding omdat er nu een nieuw model is en dit het oude model is maar het past prima. Hipica verkoopt zowel wintec als thorowgood (ook andere zadels maar die zijn meteen een stuk duurder).