Anky pad? ja of nee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_VainqueurJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:19

Persoonlijk vind ik (net als veel andere) de anky dekjes niet fijn ivm met het niet voorgevormd zijn. Heb tevens een springdekje van ATC waar ik dan wel hélemaal gek op ben:) stuk minder dik dan de gewone anky's en echt súper gevormd(voorkant overdreven hoog, maar dan vind ik geweldig:) kan die niet op de schoft drukken/knellen).
Verder alleen dressuurdekjes die én voorgevormd zijn en liefste met lussen(onderkant alleen dan).
DUs denk er goed over na! Het is echt een smak geld, terwijl er zoooo veel mooie (en fijne) dekjes zijn te vinden voor onder de 35 euro.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:20

Ik ben zelf heel erg tevreden over deze pads, vind ze heerlijk, en ze liggen perfect onder mijn zadel. Ook mijn paard heeft snel last van een drukplekje als het dekje dubbel zit, en het gekke is, is dat ik dat bij dit dekje helemaal niet heb ;)

Ik heb nu 2 pads (jade en wasabi) en 1 pk pad (grijs) dus allemaal zonder lussen ;)

zowiezo maak ik nooit lussen vast aan mn zadel, ben nogal lui :=

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:20

Ik heb er heel veel en wil nooit meer anders.
Het heeft heel lang geduurd voor ik om was. Ik was nooit bereid om zoveel geld te betalen voor een dekje, je betaald tenslotte ook voor de naam.
Maar nadat ik een setje heb gekregen was ik zo positief verrast dat ik nooit meer anders wil.
Wel is mij opgevallen dat ze bij één van mijn merrie's niet mooi blijven liggen, voor haar gebruik ik toch nog de oude dekjes die ik nog heb. Maar bij de andere merrie's is het voor mij Anky.
Ik koop regelmatig setjes op marktplaats voor rond de 30 a 40 euro incl verzenden.

VanNessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 18:21

M_vainqueur : Jha ik weet het, ik vind ze zelf echt heel duur, ik was al op marktplaats aan het kijken voor de voorgevormde, dan zijn ze dus misschien minder strak en nog is een stuk goedkoper ook! :o

Nicole21

Re: Anky pad? ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:24

Je betaalt inderdaad gewoon voor het merk.. Maar opzich zijn ze wel mooi. Zelf heb ik er geen, maar wou er misschien nog wel een aanschaffen.. Maar als ik hier zo lees kun je beter een ander dekje voor een mindere prijs betalen.

VanNessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 18:26

@Xlovelove : jha klopt ik ben ook aan het kijken voor scapa :o

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:27

ik heb een anky pad voor 25 inc verzenden aan de haak geslagen ;)

goed zoeken, eventueel een gezocht advertentie plaatsen en wie weet wat je tegenkomt. Soms kom je pads tegen waarbij het merkje los is ofzo, dan maak je gewoon weer vast, en heb je misschien een pad voor een 10tje

ik heb van de week van bokker Fristi_ (als ik het goed schrijf) een pk pad voor 3 euro gekocht :')

*en trouwens ik kan het weer niet vinden met eskadron(cotton))

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:27

Ik heb zelf drie Anky pads voor mijn paardje. :D
Ze zien er mooi uit en liggen goed onder mijn zadel.
Wil er zelf graag nog een aantal kleuren bij kopen. :o
Heb alleen nog geen ervaring met de nieuwe Anky's.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:29

Ik heb een stuk of 4 ankypads, en ze bevallen prima! Ik trek ze altijd goed omhoog op de schoft, en ze verschuiven niet. Scapa zijn ook heerlijke dekjes! Die hebben meer vorm, en liggen ook super! Vind ze beter liggen dan een gewoon simpel dekje van een paar euro.

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:31

Ik heb er ook 1 maar die ligt alleen maar in de kast. Hij schuift heel erg vooral als er geen bontje onder het zadel ligt. Heb wel eens gehad dat ik met buitenrit 2x moest afstappen omdat die zo erg verschoven was. Als je wil dat die niet scheurt bij de schoft moet je hem zover omhoog leggen en dan ligt die niet lekker meer. Matriaal dat vind ik wel fijn want hij is wel weer zo droog, maar dat doet dat pk dekje ook maar die ligt wel een stuk mooier. Voor dat geld zou ik liever een ES of pk dekje kopen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:34

Ik vind ze prima. Ik trek ze altijd wel flink omhoog.

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:38

denice schreef:

Ja maar heb je dan niet dat het dekje niet meer mooi ligt aan de achterkant?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:40

_Gabriellexx schreef:
denice schreef:

Ja maar heb je dan niet dat het dekje niet meer mooi ligt aan de achterkant?

Nee hoor, is niet zo.
Dacht ik zelf ook altijd, moest niets van de pads van Anky hebben.

De nieuwe zijn ook erg mooi.

Brittje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:42

Het dekje goed in de kamer trekken, als hij dan toch verschuift past het zadel niet of niet goed.
Afbeelding
zie voorbeeld foto, daar raakt het dekje de schoft ook helemaal niet ...
en wanneer je een gewoon dekje( Bijv. van Eskadron... of een ES pad )niet goed in de kamer trekt zal het ook op de schoft schuren..

daarom kun je hem gewoon nemen wanneer je hem goed onder je zadel legt en je zadel goed ligt.

VanNessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 18:47

@brittje : dankjewel voor de foto

(leuk paard heb je trouwens :D )

Brittje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:53

Geen dank en Bedankt :D
heb eventueel ook nog foto's van gewoon een ES pad onder het zelfde zadel en een Eskadron Brilliant onder het zelfde zadel op het zelfde paard....
om eventueel te vergelijken ?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:54

Via de zoekfunctie zijn hier vele topics over te vinden :)

Ik gebruik alleen maar Anky's en ben er erg tevreden over :j Ze gaan tig jaren mee!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:56

asselinlover schreef:
ik heb zelf ook eentje gehad, ze zijn dan wel super mooi, alleen als je ze 4x gewassen hebt is die kleur al verwassen. Ook zitten ze idd een beetje strak bij de schoft. als je echt een pad wil hebben in leuke kleurtjes zou ik voor een qhp pad gaan! die zijn van super kwaliteit! en een stuk goedkoper!

ik heb van QHP voor de wedstrijden en hij blijft echt super mooi en hij schuurt ook niet, en zijn ook nog eens een stuk goedkoper dacht ik. Verder heb ik een merkloze.

en mij is ook ooit verteld dat als je zadel echt goed ligt dat de pad zonder lussen niet verschuift, maar het ligt ook wel aan de vacht van pony/paard en aan de stof van het dekje.

van mijn witte pad
http://lh4.ggpht.com/_yea8EJkLSQE/TIP85 ... c00341.jpg

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:59

Ik heb er ook een aantal,( de nieuwe ) en ze bevallen me erg goed!! :)) Ik trek ze ook wel eens stuk omhoog in de kamer, maar dan blijven ze wel super liggen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:01

Heb alleen maar Anky's en nergens problemen mee. Goed door de kamer trekken kan inderdaad ook verschil maken.
Nieuwe koop ik altijd tijdens het tentenkamp bij de Hyporama voor 29,95 per stuk. Anders koop ik ze altijd tweedehands.

ilyano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:04

Anky pads : NEE
Ze zijn echt belachelijk duur

Ik heb zelf de QHP pads en de PK pads, de QHP zijn precies dezelfde als de Anky pads alleen zonder logo en ietsje dunner...
Ik vind ze echt fijn, ik heb er 3 van en 1 PK pad.
de PK pad is iets dunner dus droogt ook sneller.

bij beide merken heb ik geen last van schuiven,strak om de schoft of ergens anders en bij het wassen ook bij beide merken niet verkleuren of krimpen.
Ik ben erg te spreken over deze pads, ze zijn ook verkrijgbaar in echt heel veel leuke kleuren :D

Afbeelding

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:12

Anky pads: ja!
Ik vind ze erg goed en bij mij schuiven ze niet. :n Ik vind het heerlijke dekjes.
Ik heb tot nu nog maar 1 QHP en die heb ik 4 keer gebruikt en die ging wel weer iets schuiven. Harry's horse dekjes vind ik om eerlijk gezegt niet heel goed. Geef mij maar Anky, Eurostar en Eskadron. :)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:09

Bij vrijwel al mijn paarden liggen Anky dekjes echt heel slecht! Ze schuiven en ze schuren, zelfs bij paarden met weinig schoft..
Voor mij dus een nee ;)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:16

een goed passend zadel blijven de pads ook goed liggen heb totaal geen last van schuiven heb nu 16 anky setjes eb nben er heel blij mee,
ik wil ook niet meer anders,je moet voren het pad een stuk na boven trekken zo liggen ze echt perfect.

laura_676

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:32

Je kan beter de qhp pads nemen. De anky pads hebben nogal de neiging om te verschuiven vind ik zelf.