[WN] Nieuw zadel 'inrijden'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:45

meikie schreef:
@CinTwizo: Het gaat hier om een westernzadel, dat is ander leer dan engels chroom leer. Je mag op een westernzadel geen lederdressing gebruiken maar olie. Neatsfoot olie schijnt het beste te zijn.

hoezo geen lederdresing? |( dat is me een keer aangesmeerd, is dat slecht? tell me please :D

meikie

Re: Nieuw zadel 'inrijden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:54

Lederdressing is bedoelt voor het zogenoemde chroomleer, dit wordt veel gebruikt bij engelse zadels e.d. Het is anders gelooid dan het leer dat wordt gebruikt voor westernzadels, chroomleer is zachter leer dan het tuigleer van westernzadels en hoofdstellen. Daarom is alleen olien bij westernzadels voldoende.

paris20

Re: Nieuw zadel 'inrijden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:28

ow oke tnks! ja ik heb t me ooit aan laten smeren omdat ik toen een nieuw light oil zadel had en ik niet durfde te olien ivm vlekken.

peggy74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 07:18

de tip van hobelheks is zeker ok ik heb toen mijn nieuwe zadel heel veel met vet ingesmeerd dat het vlug soepel werd

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 10:03

paris20 schreef:
ow oke tnks! ja ik heb t me ooit aan laten smeren omdat ik toen een nieuw light oil zadel had en ik niet durfde te olien ivm vlekken.

Adje verkoopt een bepaalde ollie waar je zadel dus niet donker van word.
Neatsfoot oil en dan een light versie en mijn zadel is mischien 1 tintje donkerder geworden maar tahts it :D