kieffer zadels fijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:49

Ik had een Kieffer Aachen, heb ik 10 jaar gehad en daarna ingeruild op een Kieffer Malmö. Ik vind ze heel fijn, hoe niet noodzakelijk iets anders meer.

Ik wil wel even reageren op dat mensen zich doorrijden op een Kieffer, dat heeft niet zo zeer met het zadel te maken, alswel met hoe je zit, welk ondergoed je aanhebt e.d.. Ik rij me ook wel eens stuk, maar dat komt dan omdat ik een verkeerde onderbroek aan had..

CarinaR

Re: kieffer zadels fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:51

De munchen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:51

sopje0 schreef:
Gentlegiant schreef:
Verschillend van 148 tot 185
Ik heb een medium boom in beide zadels

mooi om te horen!
omdat de kieffer inzell bijna alleen in 17 inch word aangeboden en dan valt het toch te proberen of het past!
de kieffer paris is ook erg mooi maar heeft ook een prijskaartje.. :(

Maar dan heb jeook wel wat haha
Voor mij geen ander meer ding zit goddelijk!

Over zadelmaker ik zou het wel doen die kan met veel verschillende zadels komen in jou prijsklasse
Als je zelf door de staleigenaar laat kijken ik ga ervanuit dat je dan een zadel koopt en kijkt of die goed ligt voor je het weet heb je 30 zadels gepast en dan zit je daar mee te kijken

sopje0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:52

kleinvosje schreef:
Ik had een Kieffer Aachen, heb ik 10 jaar gehad en daarna ingeruild op een Kieffer Malmö. Ik vind ze heel fijn, hoe niet noodzakelijk iets anders meer.

Ik wil wel even reageren op dat mensen zich doorrijden op een Kieffer, dat heeft niet zo zeer met het zadel te maken, alswel met hoe je zit, welk ondergoed je aanhebt e.d.. Ik rij me ook wel eens stuk, maar dat komt dan omdat ik een verkeerde onderbroek aan had..

dan kan je wel zien dat de zadels lang mee gaan!

haha, ja dat is waar..ik heb het altijd met rijbroeken met leren vlakken :P

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:54

Kieffers gaan zeker lang mijn zusje heeft mijn pude die is nu 18 jaar oud en altijd netjes onderhouden en zeker 5 keer in de week gebruikt goed schoonmaken en heb je er jaaarenlang plezier van zadel ziet er nog piepgaaf uit

Ik heb altijd een bbboxer aan en rijbroek met lederenzit nooit billen stuk gereden en geloof me ik rijd nogal wat paarden in de week/perdag

Tot vorigjaar nog zn 10 perdag soms meer dan pakte ik savonds om 12 uur nog eentje

Op het moment niet meeR zoveel

sopje0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:57

ik ben qua advies altijd wel tevreden geweest over divoza en ik wou eigenlijk ook naar hun toe gaan met mn paard.
maar ik was daar even geleden met een zadel te kijken wat eraan scheelde en ze zeiden dat de boom was gebroken en vervangen moest worden en de hele vulling moest eruit en dat zou 700 euro gaan kosten, maar dat was het zadel niet waard.
ik heb hem aan iemand verkocht die een opleiding deed en het zadel wou om te oefenen.
bleek alleen een ijzeren buis iets verbogen te zijn en de boom hoefte helemaal niet vervangen te worden.
toen voelde ik me toch wel bedrogen door divoza!

dus als ik naar een zadelmaker ga dan word het een andere.

sopje0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:59

Gentlegiant schreef:
Kieffers gaan zeker lang mijn zusje heeft mijn pude die is nu 18 jaar oud en altijd netjes onderhouden en zeker 5 keer in de week gebruikt goed schoonmaken en heb je er jaaarenlang plezier van zadel ziet er nog piepgaaf uit

Ik heb altijd een bbboxer aan en rijbroek met lederenzit nooit billen stuk gereden en geloof me ik rijd nogal wat paarden in de week/perdag

Tot vorigjaar nog zn 10 perdag soms meer dan pakte ik savonds om 12 uur nog eentje

Op het moment niet meeR zoveel

so dan was je er maar druk mee!
dat had ik al wel gehoord dat de kwaliteit goed bevalt qua leer etc.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:01

Ik ben dus weer niet zo te spreken over de divosa

Waar woon je ergens ivm zadelmaker

Ik stond indd om half 6 op paarden voeren mesten en dan rijden rijden en nog eens rijden maarja ze moeten toch allemaal gedaan worden en als je er veel hebt...
Scheeld dat het voornamelijk jong spul is (eigen africhtingstal)
Dus die hoeven maar 3 a4 keer in de week en die hoeven niet lang dat scheeld natuurlijo

sopje0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 20:04

Gentlegiant schreef:
Ik ben dus weer niet zo te spreken over de divosa

Waar woon je ergens ivm zadelmaker

Ik stond indd om half 6 op paarden voeren mesten en dan rijden rijden en nog eens rijden maarja ze moeten toch allemaal gedaan worden en als je er veel hebt...
Scheeld dat het voornamelijk jong spul is (eigen africhtingstal)
Dus die hoeven maar 3 a4 keer in de week en die hoeven niet lang dat scheeld natuurlijo

qua spullen hebben ze soms wel leuke dingen maar ik vind dat ze het woord uitverkoop niet snappen.
ik woon in rhenen provincie utrecht, bij ouwehand:P van al die dierentuin reclame's...
maar wel leuk werk, ik ging met stage ook naar een grote dressuurstal maar mij beviel het helemaal:)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:09

Haha ja ik vind het ook leuk werk ben helemaal happy

Drunensruiterhuis een optie?
Of die man van wow arie de boer daar hoor ik veel goede verhalen over

sopje0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 20:13

Gentlegiant schreef:
Haha ja ik vind het ook leuk werk ben helemaal happy

Drunensruiterhuis een optie?
Of die man van wow arie de boer daar hoor ik veel goede verhalen over

ja snap ik veel beter dan in de boeken zitten:P

ja daar had ik van gehoord dat die erg goed was, anders kan ik wel met hem contact opnemen.
is het dan dat hij alleen wow zadels doet, of weet je dat niet?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:14

Hij doet naar mijn weten ook andere zadels

Ik kan ook niets met boeken hoor maar in de praktijk juist wel

sopje0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 20:17

Gentlegiant schreef:
Hij doet naar mijn weten ook andere zadels

Ik kan ook niets met boeken hoor maar in de praktijk juist wel

ik ga wel even googlen op hem en even een mailtje sturen.
ja ik ook ik hou er ook veel meer van om gewoon bezig te zijn(vooral bij mijn paardje)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:55

ik vind kiefer geweldig, al heb ik wel het idee dat de oudere van betere kwaliteit waren dan de nieuwere.
ik heb een kiefer achen en heb hem al 14 jaar, ik ga dit jaar hem wel een keer leeg laten halen en dan opnieuw laten vullen want de kussens worden best hard nu.
een stalgenootje had ook een kiefer (ik weet niet welke) dit zadel was 5 jaar oud en hij zag er bijna net zo oud uit als die van mij + dat de singelstoten al een keer vervangen waren.
als je een zadelmaker laat kome kan die verschillende zadels meenemen, dat is makkelijker om te kiezen en je hoeft niet eerst steeds een zadelte kopen om er dan achter te komen dat hij niet past.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:17

kleinvosje schreef:

Niet helemaal correct, heeft o.a. met de taille van het zadel te maken. Hierdoor rijden vrouwen zich stuk aan de voorkant.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:19

ik heb me nog nooit op mijn zadel stuk gereden en ben toch echt een vrouw :P

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:26

Ik had ook altijd een Kieffer, fijn zadel :) maar nu heb ik een Chamberlain dressuurzadel en dat zit echt als een luie stoel :D heerlijk, wil nooit meer terug :P

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:28

ik heb een kieffer Wien.dit zadel heb ik al 14 jaar denk ik.ik vind hem echt super zitten(het is zelfs zo erg dat ik bijna niet meer op een ander zadel kan rijden.als ik een ander paard rijdt dan het liefst met m'n eigen zadel)als ik een nieuw zadel nodig heb dan wordt het toch echt wel weer een kieffer.laatst bij een zadelmaker geweest met mijn zadel voor nieuwe singelstoten en heb gelijk even gevraagd wat ik er voor zou krijgen als ik het zadel in zou ruilen..nog 450 euro valt toch nog mee voor een 14 jaar oud zadel wat elke dag gebruikt wordt.(nieuwprijs was 14 jaar geleden 2000 gulden.)

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:31

Ik heb helemaal geen last van stukrijden met mijn Kieffer Aachen vzh.
Alleen voor het springen geeft dit zadel me absoluut geen steun en daar was ik wel wat teleurgesteld in.
Maarja, het blijft een vzh. Voor de rest niks van opmerkingen. :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:34

Ik heb helemaal niets met kieffers, krijg er een onwijs zere kont van ;)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:49

Jaren met kieffer gereden 20 jaar terug begonnen met een lech , paard overleden en heb hem aan een engelse vrouw verkocht en die is er nog superblij mee en het zadel ziet er nog steeds goed uit.
Toen een Ulla Rusty fantastisch lekker zadel en een wallstreet ook goed , wel superdiep.
Ben nu overgegaan op KN maar heb totaal geen klachten over de kieffer zadels , ligt misschien ook aan het model is namelijk een heleboel keuze.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:51

rindin schreef:
Ik heb sinds kort een Kieffer Ulla op mijn paard liggen en ik vind hem fantastisch! Kost wat, maar zo'n zadel doe je het liefst nooit weer weg. Ik vind hem echt heerlijk.

dito!!

lotusss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:54

ik heb een oude kieffer dresuur , deze word niet meer gemaakt.
beetje te vergelijken met winer ( als ik het goed heb)..
hij ligt super bij mijn paarden en zit super lekker.
alleen als je er mee rijd met de vierdaagse dan krijg je na de 4de dag wel een harde kont:P

Carina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:38

boshuisje schreef:
Ik vond de Kiefer zadels van vroeger heel fijn om te rijden en dan praat ik over 20 jaar geleden.
De tegenwoordige Kieferzadels vind ik persoonlijk wat harder zitten maar zeker niet slecht.

Ze zijn mooi om te zien en liggen vaak goed op verschillende paarden is mijn ervaring.

Idd ik vindt het ook zeer fijne zadels om te rijden ik heb twee oudere
Kieffer zadels, Ik heb de zadels nu al 10 jaar en ze hebben bij mij al op
verschillende paarden en ponys gelegen. Ik heb een VZH Bamberg van 1990
en een Dressuur Wien DL van 1989 zijn al oudjes maar je kan het er niet van afzien
Heb twee week geleden een Nieuwe Kieffer Frankfurt op proef gehad, maar
die heb ik toch weer terug gebracht omdat deze niet lekker lag op de paarden.
Ze konden het wel pas maken, alleen ik had niet het gevoel bij het zadel
van dit is het. Dus heb ik die terug gebracht.
Het zijn wel echte kwaliteits zadels.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:49

Ik heb een Kieffer Lusitano Kur: diepe zit, veel wrong, uitgesneden kamer. Is dan weer het enige zadel waar ik me niet op kapotrij. Heb een holle rug en in andere zadels werd ik precies uitgerokken :+ Dus voor mij wel Kieffer!!