Gelpad,bontje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horse5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:31

Zijn deze zadels duur?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:33

Anna5 schreef:
Iedereen moet toch een keer beginnen met de paardenkennis? Ik denk dat jij ook niet alles in 1 keer wist toen je net begon met paarden! Ik lease hem niet alleen nog met een ander meisje erbij.

Tsja, maar een goed passend zadel is toch wel een vd belangrijkste dingen, denk je niet? ;)

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:34

Je hebt ze in alle prijs klasses ;) .

Rossner America zijn fijne zadels en nieuw niet zo duur.

Je kan naar een goed liggend/passend 2e handszadel kijken.

Bepaal eerst wat je uit kunt geven samen met je ouders en daarna zoeken naar goede zadelpasservice en hier de prijsklasse aangeven waarin je zoekt en zij helpen je verder ;)

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:35

Nieuw Rossner America zadel bij Divoza 799 euro bv.

Passier 2499 euro

Kieffer 1100 euro

Even kijken bij Divoza of andere ruitersportzaak online ;)

Maar zadel moet goed passen
Laatst bijgewerkt door FeLaRe op 25-01-11 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenni_boy

Re: Gelpad,bontje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:36

het hoeft niet persé een nieuw zadel te zijn ;)
Kijk ook een sop marktplaats van er te koop word aangeboden:)

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:37

Precies, ik heb altijd op hele goede 2e handsjes gereden hoor, niks mis mee, als het zadel maar goed past op mijn paard en daarnaast als 2e lekker zit voor mij ;)

Jenni_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:38

scheepie schreef:
Precies, ik heb altijd op hele goede 2e handsjes gereden hoor, niks mis mee, als het zadel maar goed past op mijn paard en daarnaast als 2e lekker zit voor mij ;)

ja idd!:)

Nouskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:19

Wintec zadels zijn zowiezo zeer licht... en blokjes kun je inderdaad ook in de meeste shops kopen. Succes!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:27

Nouskie schreef:
Wintec zadels zijn zowiezo zeer licht... en blokjes kun je inderdaad ook in de meeste shops kopen. Succes!

en betaalbaar, maar hier geldt ook, zadel moet goed passen ;).

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:06

Een wintecje is misschien wel iets voor jou, een licht zadel van nette kwaliteit voor een niet te grote prijs, ik zou ook geen passier/kieffer/etc. aanschaffen voor een leasepaard. Omdat wintecs een verwisselbare boom hebben heb je ook veel kans dat het zadel past, natuurlijk niet altijd dus je moet toch een zadelmaker laten komen. Niet een vriendin laten kijken zoals eerder genoemd is, natuurlijk zal iemand die wat langer in de paarden zit meer zicht hebben op het passen van een zadel, maar dit kun je echt niet alleen! Hoe vaak zie je op bokt dat mensen niet tevreden zijn over een zadelpasser? Omdat het zadel wat volgens de zadelmaker moet passen toch niet goed ligt? Die hebben al een opleiding gedaan en zitten er nog vaak naast, zelf kun je dit dus helemaal niet.

Overleg met het andere meisje wat het paard leased en vertel haar wat je hier gelezen hebt, een tweedehands zadel daalt niet veel in waarde als je het goed bijhoudt, dus deze zouden jullie best een samen kunnen kopen.

En als je een bontje eronder leuk vind ;)
http://www.hipponet.be/N_frame.html?htt ... _41-1.html

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:25

Ja, er zijn dekjes van bont te koop in diverse maten en soorten.
Een dekje van bont kan weinig kwaad omdat het bont vormt en een natuurproduct is. Het schuurt niet en het vormt zich door veerkracht.
Een onderlegger is ook prima wanneer deze onder het dekje wordt gelegd, dus op de rug van het paard. Leg je een onderlegger op het dekje dan verdwijnt het effect: Het dekje blijft strak en de vering van het bontje is hierdoor gelijkmatig en alleen maar een vulling wat meer druk kan veroorzaken. Dit geld ook voor een gelpad.

http://www.paardeluxe.nl/a-12814174/bon ... -standaard

Dit is een dek waarbij het bont wel onder het zitvlak van het zadel zit, maar niet onder de zweetbladen, natuurlijk heb je ook dekjes waarbij het volledig bont is, maar dat is wat je zelf wilt.

Succes!

xxxvaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:05

Ik heb zelf een bontje onder het zadel liggen. Ik vind hem heel fijn! maar het klopt wel dat de hele kamer wordt opgevuld. En als de eigenaar het niet wilt.. dan zou ik het ook gewoon niet doen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:01

Anna5 schreef:
Maar ik vind een bontje wel heel leuk staan! Is er anders een bontje met een normaal dekje te koop? Zodat het paard nergens last van heeft en gewoon lekker kan lopen?

Ja, dit bestaat!
Wij verkopen ze van Mattes voor 39,95 euro.
Dit is zo' n NEPPER, dus geen bont onderaan, perfect bedrog voor het oog en goedkoper dan de versies met bont onderaan
Afbeelding
Onderkant
http://i300.photobucket.com/albums/nn27 ... 250016.jpg

Horse5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 14:07

Dat is zeker een prijsverschil! Zijn er ook nadelen aan nepbont?
Ik zal er pas 1 over 2 weken kopen. Maar ik houd je in gedachten!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:05

Hi Ann, nepbont zoals in bovenstaand model kan geen kwaad, het doet immers niks.
Onder het zadel is nepbont een big NONO

tanjaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:55

chrisje_83 schreef:
Dat is nu net het probleem met die bontjes, veel mensen vinden het leuk staan, maar er wordt niet nagedacht watvoor effect dat heeft voor de paardenrug :x

ja daar kan ik erg boos om worden.
en dan vinden ze het vaak ook nog raar dat het paard naar reageert op het zadel.