Saaie boomloze pads

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Haimati

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:39

Silence schreef:
Waar koop jij die blankets?

Ik heb ze bij Lucky Leather en Just Western vandaan.

ifever

Re: Saaie boomloze pads

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:55

Wel licht kan ik iets voor jullie betekenen? ( zie onderschrift)

Ben niet bekent met boomloze pads, zitten hier vaste inlages op? Wat voor spul zijn de inlages gemaakt of zijn de inlages los en stop je die in vakjes die op de pads zijn gemaakt?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:57

Dit volg ik even!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:12

@ifever; het doel van een boomloze pad is de ruggegraat ontzien. Google even op boomloze pads of kijk op de duitse grandeur site. De inlages zijn gemaakt van (neopreen) celrubber. Dit is vrij kostbaar spul ( €110,00 de m2). De inlages zitten aan de onderkant van het dekje en moet je kunnen verwijderen ivm het wassen.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:57

ifever schreef:
Wel licht kan ik iets voor jullie betekenen? ( zie onderschrift)

Ben niet bekent met boomloze pads, zitten hier vaste inlages op? Wat voor spul zijn de inlages gemaakt of zijn de inlages los en stop je die in vakjes die op de pads zijn gemaakt?

Zou wel heel cool ziijn, dat is ook het enige wat ik mis bij mijn Cheyenne. Leuke gekleurde pads. Maar ik zou ook soort van polo/scapa achtige pads willen namelijk.

Je kan een eigen pad gewoon vernaaien idd, maar ik ben niet handig, mijn moeder heeft geen naaimachine, dus houdt het al snel op. Ik heb maar 2 pads, allebei blauw, omdat ze gewoon heel prijzig zijn per stuk.

Aan de onderkant zitten soort van flappen waar je je inlages inmoet stoppen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:38

Zou inderdaad wel heel gaaf zijn mocht je wat kunnen betekenen.
Ik volg dit even.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:38

wij hebben bij Nicky vorig jaar 2 leuk gekleurde pads kunnen kopen voor onze arizona
dit is een beige
Afbeelding

dan hebben we ook nog een blauwe, praktisch hetzelfde
Afbeelding

dit is van het western merk van Busse (ook Duits)
wij zijn hier heel tevreden van

(maar dacht dat wij met de laatste weg gegaan zijn, maar mss dat ze ergens anders wel nog te verkrijgen zijn)

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:31

Het is alleen spijtig dat zoiets niet onder een Cheyenne Barefoot past volgens mij. Qua ruglengte wel natuurlijk, maar ik denk dat het niet onder de zweetbladen uitkomt.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:18

Onder mn freemax gaat het ook niet passen denk ik.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:54

De dekjes hierboven zijn leuk maar voor veel paardjes te lang. Mijn pony krijgt ernorme schuurplekken op zijn rug van te lange dekjes, dat is de reden dat ik zelf een pad heb gemaakt.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 13:43

Mijn boomloze is ook meer veelzeidigheids model dus dat gaat ook niet passen.
Ifever dat zou echt een super ding zijn als je die pads zou gaan maken!
Weet je hoeveel mensen er ondertussen boomloos rijden en graag wat leuks onder hun zadel willen.

Schoenveter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:55

Ik heb voor onder mijn cheyenne anky's en dergelijke pad, aan de onder kant opgen gemaakt (het midden) daar de inlages in gedaan en een omtrek van gemaakt, dit vast gezet zodat de inlages niet kunnen verschuiven, klitteband aan de eindes en voila, net als de bestaande pads dus.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:06

Volg dit ook even , ik wil namelijk ook mooi gekleurde dekjes/pads onder mijn barefoot london hebben..
En zat er idd ook aan te denken om mijn oude dekjes vakken op te naaien en dan mn inlages er in te kunnen doen, maar heeft je pad dan nog wel de juiste functie zoals de speciale pads?
Nu zijn mn oude pads wel hele stevige dikke pads.

Schoenveter schreef:
Ik heb voor onder mijn cheyenne anky's en dergelijke pad, aan de onder kant opgen gemaakt (het midden) daar de inlages in gedaan en een omtrek van gemaakt, dit vast gezet zodat de inlages niet kunnen verschuiven, klitteband aan de eindes en voila, net als de bestaande pads dus.

ik zou graag wat foto's zien als voorbeeld voor mijn moeder :D

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:10

Zijn de inlages altijd hetzelfde? En ik begrijp dat je deze er altijd uit haalt met wassen.

Wanneer ik dus een model maak met vakken voor deze inlages, zou dat in elke gewenste kleur kunnen.

Het klinkt voor mij nu alleen nog erg "simpel"

zou iemand onderkant op de foto kunnen zetten en misschien de losse inlages ook?

Ik vind namelijk leuk om hier aan mee te denken en mogelijk iets voor jullie allemaal kunnen betekenen voor ook nog een schapelijke prijs.

Schoenveter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:40

Inlages bestaan in maat I en II, twee verschillende grotes dus, ze kunnen wel verschillen in diktes, ik heb hier geen foto's maar zal deze proberen binnenkort te maken.
Je kan natuurlijk ook gewoon een halfpad er onderdoen en dan passen alle sjabrakken, pads onder je boomloze zadel.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:21

ik hou dit topic ook even in de gaten want hoewel mooi zwart niet lelijk is, vind ik een kleurtje voor erbij toch wel erg leuk ;)

Zag op de site van nicky ook mooie geblokte pads maar erg lang...