Elin_ schreef:gizmo_lover schreef:Dank jullie wel voor de reacties!
Sorry voor het fout spelen van PESSOA!! Ik ben normaal gesproken ook niet zo van de hulp teugels of scherpere bitten dus het zal me eerlijk gezegt een worst wezen hoe het heet, jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik beoefen parelli, heb ook meerdere clinics gehad hiervan en er jaren les in gehad. De One Rein Stop kan gizmo ook.. Dus ik weet dat je geen western paard moet hebben omdit te kunnen... Alleen buiten, wanneer hij schrikt, is er geen contact meer, dus na een aantal 100den meters krijg ik hem inderdaad op deze manier stop, maar ik zou het zo fijn vinden als dit na een paar meter al zou kunnen! En lekker de basis gaan trainen in de bak daar train je geen basis mee voor buiten... Ik weet dat je het niet beledigend bedoelt maar ik voelde het wel even zo. En daarbij kent hij wel iets meer als alleen de basis;)
Luister jongens ik ben niet van plan in zijn mond te gaan trekken, ik ben daar niet van en daar is onze band ook niet op gebasseerd. Ik gebruik dit bit niet voor een quick fix ik zou hem willen gebruiken zodat ik het gevoel heb dat ik iets meer te vertellen heb, ik heb het over GEVOEL! Dus met dit gevoel ga ik in het zadel zitten, zal dit dan al niet een effect geven op zijn gedrag???
Je gaat uit reflex aan de teugels zitten
En kan iedereen nog zo vaak nee nee dat doe ik niet zeggen ,maar dat is een reflex
en nogmaals het ligt aan jou gevoel ipv aan het paard dus werk daar aandan is dat bit helemaal niet nodig
en als je een veilig gevoel wilt hebbendraag dan een bodyprothector dat geeft ook een veilig gevoel
Met een bodyprotector kan ik in noodgevallen mijn paard niet voor een vrachtwagen wegsturen
Ik bedoel, ik vind het idee enger dat hij los komt te lopen op een drukke weg..
dan is dat bit helemaal niet nodig