Zadelmaker die even komt kijken hoe het zadel ligt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:37

Beter iets meer uitgeven voor goed en deskundig advies, als je paard zijn rug nog verder naar de klo*te....

Zoek dus aub een goede met kennis en ervaring! Geld is bijzaak, de gezondheid van je paard niet ;-)

geerke

Re: Zadelmaker die even komt kijken hoe het zadel ligt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:40

maar wie zegt dat een duurdere beter is?...dat is vaak een fout die veel mensen maken.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:41

Je moet kijken naar ervaring van iemand en je moet het toch vaak hebben van aanbevelingen van anderen denk ik...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:43

geerke schreef:
maar wie zegt dat een duurdere beter is?...dat is vaak een fout die veel mensen maken.

Nou als ie van ver(der) moet komen als het dorp om de hoek zal ie vast duurder zijn ;-) Kilometers kosten benzine en dus meer geld....

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:51

Meestal betaal je ook (een gedeelte dan :+ ) voor de opleiding die de persoon gehad heeft (naast alle andere al genoemde kosten).

een Nederlandse opleiding is http://www.msfc.nl/ , daarvoor ben je zo'n 3000,- kwijt voor de basis, dan kan je nog niet eens aanpassen. Die opleiding moet je er ook weer uit verdienen. Uiteraard wordt dat niet letterlijk meegenomen in de prijs, maar dat is wel iets om in het achterhoofd te houden.

@Geerke, het is, voor zover ik weet, geen beschermd beroep, dus zou iedereen zich zadelpasser kunnen noemen...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:52

Ik heb 125 betaald, incl reiskosten (was wel een stuk rijden hoor friesland-groningen). Is een dik uur bezig geweest, maar wist tenminste waar ik aan toe was en had een passend zadel :D.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 23:37

Ik weet dus ook niet zeker of een duurdere beter is. Natuurlijk wil ik het beste voor mijn paard, maar soms wordt er ook wel wat overdreven gedaan over zadels passen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 23:31

Ik heb iets geregeld inmiddels, er wordt volgende week naar mijn zadel gekeken! Ik heb niet echt zin om een nieuw zadel aan te schaffen maar als het moet dan moet het :)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:52

_Arwen_ schreef:
Ik weet dus ook niet zeker of een duurdere beter is. Natuurlijk wil ik het beste voor mijn paard, maar soms wordt er ook wel wat overdreven gedaan over zadels passen.

Overdreven gedaan over zadels passen??? Als je er zo over denkt,zou ik er helemaal niet naar laten kijken als ik jou was. ;)

En of een duurdere zadelpasser beter is; nee, niet per definitie, maar als je veel (tevreden) klanten hebt, kun je wel meer voor je werk vragen. Kwestie van vraag en aanbod.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 23:55

Ik snap je eerste zin niet helemaal Tessebes. Ik bedoelde met mijn zin te zeggen dat het tegenwoordig lijkt alsof zadels steeds minder snel goed passen, en dat eigenlijk alleen een op maat gegoten zadel acceptabel is.

En wat betreft dat tweede heb je helemaal gelijk. Maar dan moet je dus wel tevreden klanten hebben.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:59

Op die manier, dan begreep ik je verkeerd. Tja... vroeger kocht je een tweedehands zadel, gooide het op je paard en je reed er mee weg. Waarom dat toen wel ging en nu niet meer, is me ook een raadsel. :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 00:01

Het zou wel makkelijk zijn als dat nog steeds zo was :D

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:16

Vroeger hadden we ook geen computers, vroeger hadden we geen espresso automaten, vroeger hadden we geen auto, vroeger hadden we geen trailer, vroeger hadden we geen goede school. Jaja, vroeger was alles beter.

Ik zie het raadsel daar niet zo van in, vroeger hadden ze gewoon minder kennis en hadden de paarden het gewoon slechter zonder dat wij dit wisten.

Een goed passend zadel is zo belangrijk! Waar veel mensen ook niet bij stilstaan is hoe veel beter een paard gaat lopen als er een goed passend zadel op ligt, dat komt er helaas maar weinig op te liggen. Als je hier op wedstrijden rondkijkt zie je zo veel zadels die slecht passen, ook zonder dat je enige zadelpaskennis hebt.

Weeg 75 euro eens op tegen de kosten die je maakt om je paard te laten behandelen door een chiropractor etc. tot zijn rug weer goed is, dan is het nog maar weinig :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:25

35 euro veel? *verslikt zich in broodje* als ik mijn zadelmaker laat komen dan ben ik aan voorrijkosten 75,- kwijt en dan heeft ie nog niets gedaan. Vulling bijstoppen is weer 35,- er bovenop en zo betaal je elk dingetje waar hij kosten voor moet maken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 13:28

Natuurlijk kan het altijd meer dan die 35 euro, maar het blijft een heel bedrag... (zeker als je niet altijd even positieve verhalen over de zadelmaker hebt gehoord)

Maar er komt dus iemand nu *\o/*

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:06

Als je een zadelmaker laat komen waar je alleen maar negatieve verhalen over hebt gehoord zou ik die dus niet naar mjin zadel laten kijken..... maar dat is mijn mening.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 14:26

Nee dat heb ik dan ook niet gedaan ;)

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:31

de zadelmaker hier rekent 22,50..
Kijk anders eens of er nog meer mensen op stal hun zadel na willen laten kijken, dan je de voorrijkosten delen..

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:34

_Arwen_ schreef:
Nee dat heb ik dan ook niet gedaan ;)

Dus er komt nu een ander kijken begrijp ik.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 15:10

Ja. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:58

Tessebes schreef:
Op die manier, dan begreep ik je verkeerd. Tja... vroeger kocht je een tweedehands zadel, gooide het op je paard en je reed er mee weg. Waarom dat toen wel ging en nu niet meer, is me ook een raadsel. :D

Toen keken we niet zo nauw, als een paard bokte op het zadel, dan was het een kl*tebok en dan sloeg je hem erdoor. Beet hij je als je het zadel erop gooide dan had ie geen zin om te werken en dan kreeg ie een knal erbij. Tja, we dachten ook niet verder dan dat. Het is alleen maar goed dat we steeds bewuster zijn van alles wat een paard kan hinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:23

Dat klopt wel. Maar tegenwoordig lijkt het wel of je alleen maar paardvriendelijk kunt rijden met een WOW onder je kont van 3000 euries. En daar heb ik dan toch mijn twijfels bij.

micatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 09:06

het is idd niet veel geld, 35 euro. denk wel dat er extra geld word berekent as hij er iets aan gaat veranderen. Misschien kun je ook met meerdere mensen op stal een afspraak maken, dan geven sommige zadelmakers korting.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 10:38

Ik heb van de week een zadelmaker thuis gehad. Kwam uit het zuiden van nederland. Is van 11.00 tot 13.45 bezig geweest. 3 zadels gevuld en aangepast voor 2 paarden en kostte 165 euro.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 10:39

van rijs(zevenhuizen) komt langs voor een zadelcheck voor 20€
hij checkt je zadel,zadelligging te stilstaand paard,er komt een mal aan te pas en voor 60€ vullingverandering was mijn zadel klaar.