Zadelkasten, de do's en don't, wensen en ergenissen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:25

Erg leuk idee!
Heb ook zelf mijn zadelkast gemaakt, van hout, is nu al meerdere jaren oud maar in perfecte staat.
Misschien een idee om hem op wieltjes (met rem) te zetten, hebben wij ook gedaan en het is echt ideaal.
Die van ons heeft de breedte dat hij zo de trailer in kan naast het paard, is ook makkelijk voor wedstrijden, altijd alles bij je :D
Verder hebben wij aan 1 zijkant 2 beugeltjes gemaakt waar je zwepen, longeerzweep e.d. in kan zetten.
Ook hebben we aan de zijkanten een rekbaar "touw" (zo'n elastiek met plastic erom heen) gemaakt zodat daar de vochtige dekjes kunnen drogen.Dat idee van de planken in laten springen hebben wij ook gedaan en is super handig!
Wij hebben er wel ventilatieroosters ingemaakt.
Succes nog met je ontwerp, ziet er al goed uit! :)

Edit: zag dat een hoop ideen ook al genoemd waren door ingevdh :o

stienmasjien

Re: Zadelkasten, de do's en don't, wensen en ergenissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:51

Ik sta ook op het punt om een zadelkast te maken, dus ga dit topic zeker volgen.
Zijn er mensen met foto's? :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:08

Ik heb zelf een kleine zadelkast en die is dus echt te klein voor al mijn spullen. De poetskist staat er bovenop en de zweetdekens ook. Verder liggen de dekjes thuis. die van mij meet 60x60x106 (zoiets, ik geloof de kleinste die er is). dat is echt minimaal. als mijn hoofdstel aan het haakje hangt kan ik met moeite mijn zadel erin krijgen. dus eerst zadel en dan hoofdstel. Dochterlief heeft pas een kast overgenomen van iemand. Mooie kast, lekker hoog maar vervolgens kom je erachter dat tie toch niet zo handig is. In het midden een zadelsteun, aan de rechterzijkant. Daaronder 2 kleine vakjes op elkaar en dus 1 groot vak ernaast. In geen van die vakken past de poetskist. Die staat nu onder het zadel. Ter hoogte van het zadel zijn een paar hangertjes voor hoofdstel en halster en longeerlijn. En bovenin nog een vak over de breedte van de kast.Daarin ligt nu een EHBOkistje, een handdoek en de zweetdeken. Deze kast meet 60 diep, 180 hoog en 80 breed denk ik. Er kan iets meer in dan im mijn eigen kast, maar hoe je het ook bedenkt, je hebt altijd te weinig ruimte. De andere dekens heb ik thuis en de rest van mijn dekjes ook.