Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Laura1982 schreef:ik heb juist wel een wintec erop liggen. heerlijk zadel en ook fijn dat verwisselbare boom in zit.
Had hiervoor altijd en Kn Symphonie en deze zat geweldig maar de witec is zeker een goed zadel.
EliseLukas schreef:Laura1982 schreef:ik heb juist wel een wintec erop liggen. heerlijk zadel en ook fijn dat verwisselbare boom in zit.
Had hiervoor altijd en Kn Symphonie en deze zat geweldig maar de witec is zeker een goed zadel.
@ Laura: hoe gaat het?![]()
Maar ik vroeg me af, heb jij bij de wintec ook van dat nepsuede? En rij je ermee in de regen? Ik wil nl een thorowgood kopen voor mijn dikkie maar ik heb geen binnenbak en vroeg me af of dat suede goed tegen regen kan en hoelang het duurt voordat het droog is... Als je geen suede hebt is het trouwens ook relevant want er is ook een thorowgood zonder suede...
, bij die van mij is WEL de boom aangepast. Zadelmaker heeft hem meegenomen en boom breder gemaakt, naar 36 cm! Was prima te doen, omdat gedeelte wat breder gemaakt moet worden niet van kunststof was. Dus prima te doen! 
nadita schreef:Ik heb op mijn Fries een Hulsebos liggen, maar hij is dan ook niet extreem breed.
Als je een lichtgewicht zadel wilt met verstelbare/verwisselbare boom, is misschien de Bates Innova iets/
Die heeft ook een diepe zit.
Ik heb er 1 te koop. Mijn paard is er binnen no time uit gegroeid.
Citaat:De kamer is zodanig geplaatst dat het Friese paard alle schoudervrijheid krijgt en dat de ruiter ondanks de meer verheven gangen van het Friese paard stabiel en in balans paard kan blijven rijden.
De perfecte ligging van dit zadel mag wel uniek genoemd worden aangezien het zadel praktisch altijd standaard op ieder Fries paard past. Indien het zadel bij uw paard aangepast moet worden is dit mogelijk voor dezelfde prijs.

demo_love schreef:Hoi,
Ik ben op zoek naar een nieuw zadel voor mijn friese merrie van 4. Ze heeft nu een stubben colombo, maar dat is net te smal voor haar. Op lange termijn kan dat zadel haar rug dus verknallen. Nou ben ik best kieskeurig als het om zadels gaat, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn "eisenlijstje"
- diepe, stevige zit
- brede boom ,wegens brede én hoge schoft
- liefst verstelbare boom in verband met leeftijd paard
- liefst lichtgewicht zadel
- dressuurzadel (het liefst) of veelzijdigheidszadel
Ik heb nu een massimo trail voor een week in bruikleen, maar dat bevalt niet zo. Ik heb er voor mijn gevoel helemaal geen steun aan, de kniewrongen 'vallen' verkeerd. Een wintec zadel is ook al uitgesloten, aangezien iedereen me dat afraadt.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groetjes