Gevoelige schoft onder het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Prutsmuts

Re: Gevoelige schoft onder het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 02:16

Ik zou proberen haar dan zonder deken te laten. Van regen gaan ze niet dood. En als er baat bij heeft dekenloos te zijn zou ik dat zeker een kans geven. Of je moet natuurlijk een reden hebben voor de regendeken...

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 02:23

Haar haren zijn niet meer 100% waterdicht (Bevestiging van DA, en hij heeft dan ook aangeraden om als het lang en of hard regent de deken om te doen). Dus doen we dat maar :)

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 02:27

Love_Mirra schreef:
Haar haren zijn niet meer 100% waterdicht (Bevestiging van DA, en hij heeft dan ook aangeraden om als het lang en of hard regent de deken om te doen). Dus doen we dat maar :)

Dan is een regendeken inderdaad hard nodig! Misschien kun je zelf knutselen, mits je handig bent. Of een handige moeder of oma. Een stuk uit de deken halen zodat de schoft vrij komt te liggen, enn dan natuurlijk weer netjes dichtmaken.

Bjarnny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 02:28

dan moet je inderdaad wel ja en dat is dan ook het beste.

probeer de schoft verder zoveel mogelijk te mijden, die is nou eenmaal overgevoelig en daar kan je niets aan doen behalve er wat rekening mee houden en evt een deken met halve hals die nog minder druk op de schoft geeft

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 02:53

@ Bjarnny: het is al een deken met halve hals :)
@ Prutsmuts: daar had ik nog niet aan gedacht. Ik zal is aan de oma vragen of die dat gefixt krijgt.

Maar wat kan ik nog doen tijdens het rijden zelf? Minder lang rijden vindt ze niets aan. She loves buitenritten, niets liever. Liefst elke dag als het ging:)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:49

-> HAR

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:03

Love_Mirra schreef:
@ Bjarnny: het is al een deken met halve hals :)
@ Prutsmuts: daar had ik nog niet aan gedacht. Ik zal is aan de oma vragen of die dat gefixt krijgt.

Maar wat kan ik nog doen tijdens het rijden zelf? Minder lang rijden vindt ze niets aan. She loves buitenritten, niets liever. Liefst elke dag als het ging:)

Bij het rijden toch kijken of het zadel goed ligt dus wel even het zadel laten checken.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 15:42

Dat is al lang gebeurt hoor, de zadelmaker noch DA had er iets op aan te merken

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:32

Love_Mirra schreef:
Dat is al lang gebeurt hoor, de zadelmaker noch DA had er iets op aan te merken

Ah ok! Dan zou ik niet weten wat je nog zou kunnen veranderen tijdens het rijden. Misschien eerst een tijdje iets aanpassen aan de deken. En dan eens kijken of het verandering te weeg brengt tijdens het rijden.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:59