Te dik zadeldek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoekAa_

Re: Te dik zadeldek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:29

Ik heb m ook, maar bij mij is de vulling op de plek van het zadel ingezakt, dus echt geen 3 cm meer. Ik weet niet of hij al eens gewassen is en op mijn huidige paardje past hij sowieso niet onder het zadel. Als je hem dunner wil echt in de wasmachine proppen.. Kan best.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:36

Je kunt het dekje nog gebruiken met longeren onder een longeersingel (niet echt nodig, maar vind je misschien wel mooi/ leuk), of als je zonder zadel rijdt (vastzetten met een longeersingel).

Snisel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:39

Ik denk zelf dat t niet heel erg veel kwaad kan.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:16

Ik heb dit dekje ook gehad, vond hem ook niet fijn was idd heel dik en stijf ik heb hem weg gedaan want gebruikte hem nooit. Ik denk dat als je hem wast hij gewoon zo blijft. Als je het idee hebt dat hij niet goed ligt zou ik er niet meer mee gaan rijden.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 13:42

Dankje voor jullie tips:D ik denk dat het idd een longeerdekje gaat worden, en ik ga toch even kijken of ik hem in de wasmachine krijg maar een aantal zeiden dat dat wss niet helpt.. maarja maakt niet uit, het is gelukkig niet het enige dekje dat ik heb! En over me zadel, die past gewoon goed dus het dekje is dan echt te dik.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:44

lisasander schreef:
Quir schreef:
Als ie niet in de was machine past, hoe wil je dit dekje dan ooit wassen? Neem aan dat je niet met een vies dekje rijd.
Overigens kan een dekje ook hard/stijf worden van het zweet. Dus ik zou hem toch eens uitwassen, dat zal wel wat helpen.

Dat dekje zelf past wel in de machine, áls ie soepel zou zijn.

je kunt er ook mee naar een wasserette gaan. grotere trommels ;)

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 13:56

o dat is nog eens een goed idee! nog niet eens aan gedacht:P

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:31

lisasander schreef:
Dankje voor jullie tips:D ik denk dat het idd een longeerdekje gaat worden, en ik ga toch even kijken of ik hem in de wasmachine krijg maar een aantal zeiden dat dat wss niet helpt.. maarja maakt niet uit, het is gelukkig niet het enige dekje dat ik heb! En over me zadel, die past gewoon goed dus het dekje is dan echt te dik.

Ik heb ook zo'n dekje (lichtblauw burberry) rijd er ook bijna nooit mee vind hem niet lekker rijden hij is dan ook bij mij gepromoveerd tot longeerdekje :+

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:31

Gepromoveerd of gedegradeerd? ;)

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 18:15

ilse86 schreef:
Gepromoveerd of gedegradeerd? ;)

Als het dekje het erg leuk vind als longeerdekje is ie toch gepromoveerd? :+

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:24

Wat jij wil ;)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:20

jowien schreef:
Als het dekje zo dik en stijf is, ligt je zadel dan nog wel goed? Een zadel wordt gepast met hooguit een dun dekje eronder. Als je nu met een veel dikkere rijdt, gaat het zadel knellen of drukken.
Als je het wilt wassen kun je een grote emmer nemen, handwas zeg maar. Wel goed uitspoelen (zeepresten kunnen gaan irriteren op de paardenhuid). Dan kun je kijken of ie soepeler wordt. Maar dik blijft het dekje denk ik.
Ik zou een leuk dun dekje uitzoeken, wat goed onder het zadel past en goed wasbaar is.

Als het zadel niet meer past bij een dekje van 3 cm dik is het zadel iig te krap, doordat het zadel erop ligt zal de vulling ook nog iets in elkaar gedrukt worden.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 19:16

Het zadel past wel, alleen ik heb het gevoel dat het niet lekker zit voor me pony omdat dat ding zó stijf is.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:52

Kwestie van een paar keer wassen dan is de stijfheid er zo uit