Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lisasander schreef:Quir schreef:Als ie niet in de was machine past, hoe wil je dit dekje dan ooit wassen? Neem aan dat je niet met een vies dekje rijd.
Overigens kan een dekje ook hard/stijf worden van het zweet. Dus ik zou hem toch eens uitwassen, dat zal wel wat helpen.
Dat dekje zelf past wel in de machine, áls ie soepel zou zijn.
lisasander schreef:Dankje voor jullie tips:D ik denk dat het idd een longeerdekje gaat worden, en ik ga toch even kijken of ik hem in de wasmachine krijg maar een aantal zeiden dat dat wss niet helpt.. maarja maakt niet uit, het is gelukkig niet het enige dekje dat ik heb! En over me zadel, die past gewoon goed dus het dekje is dan echt te dik.

jowien schreef:Als het dekje zo dik en stijf is, ligt je zadel dan nog wel goed? Een zadel wordt gepast met hooguit een dun dekje eronder. Als je nu met een veel dikkere rijdt, gaat het zadel knellen of drukken.
Als je het wilt wassen kun je een grote emmer nemen, handwas zeg maar. Wel goed uitspoelen (zeepresten kunnen gaan irriteren op de paardenhuid). Dan kun je kijken of ie soepeler wordt. Maar dik blijft het dekje denk ik.
Ik zou een leuk dun dekje uitzoeken, wat goed onder het zadel past en goed wasbaar is.