Femke_Tweety schreef:Dat kan wel hoor!
Ik kan ook echt niet op een dressuurzadel zitten. (niet lekker in ieder geval)
Bij mij komt dat doordat ik heel kort ben, en bovendien vrij fors. (model propje, zeg maar...)
korte pootjes, brede bovenbenen.
Een dressuurzadel, met z'n lange zweetbladen, en eigenlijk zijn hele bouw, zit voor mij echt niet lekker.
Ik rij nu met een Veelzijdigheidszadel, heel iets neigend naar springen. (kieffer Garmisch)
Daar zit ik met mn korte pootjes een stuk beter op.... (Kom ook onder de zweetbladen uit met mn enkels, is wel zo handig.....
Afhankelijk van je bouw, is het dus beslist mogelijk dat je niet lekker op een dressuurzadel zit. Let wel op, ieder dressuurzadel is weer iets anders van bouw, dus t kan maar zo zijn dat je op een ander dressuurzadel wel lekker zit.
ik ben ook klein en niet al te slank maar kan prima op een dressuurzadel rijden.
dan moet je gewoon zoeken naar een dressuurzadel die niet zulke lange zweetbladen heeft, zoals b.v wintec, daar zit ik prima op.
ik kan juist slechter rijden op een spring of vzh zadel omdat ik kan niet met mijn knieen op de knievlakken kom en dus daardoor niet lekker zit.
het is gewoon wat je gewend bent, en een kwestie van veel zadels uit proberen, dan kom je er vanzelf een tegen die je paard past en jou past.

op zitten.