dressuurzadel, voor paard met hoge schoft.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: dressuurzadel, voor paard met hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:45

kieffer is het enige zadel dat mijn paard paste met hoge schoft. Knight rider, Stubben, JC, KN, Passier, prestige en Kentaur paste bij mijn paard niet door de hoge schoft samen met de schouderpartij.

Stubbenboom is moeilijk aan te passen en paste niet (metalen boom), Knight rider paste gewoon echt niet even als JC, KN was niet genoeg ruimte, Prestige kneep, Passier was teweinig ruimte voor de ruggegraad en Kentaur lag achterover. Konden allemaal niet goed worden aangepast of het kostte kapitalen. De Kieffer die ik heb past nu ook op mijn blote 3 jarige met giga schoft brede ruggegraad van 175 hoog.
Bijkomend voordeel van de Kieffer is dat de plastic boom met een speciale lamp voor 35 euro kan worden aangepast. Zijn vrijwel nieuw voor 1000 euro te verkrijgen heb ik me laten vertellen. Ik heb de Lusitano deluxe

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:57

Ik heb wel een Prestige te koop :o Heeft voorheen op een paard gelegen met hoge schoft.

Bjarnny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 03:01

teruggesneden kamer zoals al veel voorbij is gekomen, maar let op dat er niet een te smalle boommaat wordt aangeraden dat staat nml los van de breedte van de schoft(vaak zijn hoge schoften vrij smal en ligt er helaas te vaak een te smal zadel op) maar de boommaat heeft oa te maken met de spieren onder/naast de schoft.
en kijk goed of de schouder voldoende vrijheid houdt.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:56

ben het absoluut eens met de laatste post. als dit een probleem is voor je paard, laat dan een kenner het potenciele zadel keuren. Vaak wordt de focus teveel op het vrijhouden van de schoft aan de bovenkant gelegd, waardoor een knijpend zadel over het hoofd wordt gezien (je gaat dan dus eigenlijk een te smalle boom gebruiken om het zadel hoger te krijgen)
En een knijpend zadel is echt funest voor je paard :(:)

succes!

ikelan132

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:57

prestige!

chayenna1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 15:38

S__L schreef:
Wij hebben een JC voor 2 paarden met een hoge schoft.

ik heb een jc gehad maar omdat die niet goed op mijn paard lag, hebben we die gelijk weer weg gedaan. wel jammer want die zat wel super fijn!

chayenna1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 15:42

ik heb gezien dat er vaak prestige voorbij komt:D.
ik zal even kijken als ik ook een goede 2ehandse kan vinden voor een redelijke prijs.
ik bedoelde met dat mijn budget tot €1000 gaat. maar voor een 2e handse wil ik niet meer uitgeven dan €500 euro!