Singel los of gewoon vast?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

salatiga1995

Re: Singel los of gewoon vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:27

Ik maak ook alles los(zelfs mijn beugels :})
Dat vind ik fijner, alles droogt sneller en de volgende keer hoef je niet je hele singel weer los te maken als je een ander dekje op wil doen(ik verander nogal vaak:+)
Maar dit doe ik alleen bij mijn dressuurzadel op de manege deed ik bij de vz zadels altijd maar 1 kant los en gooide hem dan over het zadel

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 06:23

voor het behoud van je leer zeker geen singel (ivm zweet en beschadiging) over je zadel heen.

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 06:25

Ik haal mijn singel van mijn kiefer zadel er wel af, maar van dat zadel haal ik ook altijd beugels eraf. van mijn andere 5 zadels, laat ik alles lekker hangen.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:29

Nooit je singel op je zadel leggen, is het slechtste wat je kan doen voor je zadel. Door het zweet in de singel beschadig je het leer. Ontopic ik haal mijn singel er altijd helemaal af zowel bij dressuur als springzadel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:00

Nou ja, je kan prima je singel over je zadel leggen hoor, als je een beschermhoes om je zadel heen hebt. Ik doe na het afzadelen het dekje onder het zadel uit, hoes over het zadel en de singel daar weer overheen. Dan berg ik hem op in de zadelkast. Dekje kan dan mooi drogen. Scheelt denk ik ook wel wat voor singel je hebt of je hem loshaalt of niet. Wij hebben een leren singel aan het zadel zitten. Neopreen of katoen zou ik eerder losmaken om te laten drogen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:06

Ik haal hem ook helemaal los...
(is ie vies ga ik er eerst met een doek over voor ik hem over m'n zadel hang).

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 10:55

Ik haal de singel er altijd af, zodat hij goed kan drogen en mijn dekje haal ik er ook altijd onder weg zodat die ook kan drogen. Mijn singel moet er ook wel af want kan hem er niet overheen hangen want daar is hij te kort voor.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:24

Helemaal los, net als het dekje :)

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:06

Aan een kant las en dan door de stijgbeugel hangen :j

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:08

ik maak de singel aan beide kanten los en haal het dekje er ook helemaal onder vandaan. De singel leg ik over een stang heen die in de kast hangt en het dekje leg ik of op het zadel en anders leg ik hem in huis. :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:09

loeky_flap schreef:
Ik doe het heel raar :+
Bij manegepaarden een kant los, en bij prive paarden helemaal los ,
Heb eigenlijk geen idee waarom xd

Dat doe ik ook ;) . Vooral ook omdat ik de ervaring heb dat niet alle manegekinderen het nog snappen als de singel aan 2 kanten los is :') .
Verder haal ik bij me eigen paard ook het sjabrak er altijd onder vandaan.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:19

Helemaal los en dan er niet gelijk op....natte singels geven vlekken op mijn zadel (redwood) end at wil ik niet. Dus altijd eerst dekje erop.

Bij manege zadels deden we het niet omdat het vaak het gevolg was dat ze kwijt raakte en met veelzijdigheidszadel met touwsingel gaat het ook veel makkelijker.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:51

Ik haal mijn singel altijd helemaal los en leg hem apart van mijn zadel.
Een natte zweet singel op je zadel leggen is namelijk niet erg goed voor je leer.
Het dekje leg ik altijd met de natte kant naar boven over mijn zadel.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:20

Ik haal hem altijd helemaal los, zowel bij m'n dressuurzadel als bij m'n springzadel. Ik vind het makkelijker omdat ik er iedere dag een ander dekkie onder leg, ik vind het handiger met een zadelhoes en je zadel blijft er mooier van.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:22

ik haal ook altijd alles los. Mijn singel blijft niet over mijn hadel hangen, en soms is mijn singel nat, dan meot hij even drogen en dat kan niet in mijn kast.
Dekjes hang ik terug op het rekje en als ze nat zijn ergens waar het niet lekt. (onze stal lekt heel veel :P)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:56

Ik doe alles los van elkaar. Singel leg ik als hij droog is gewoon over het zadel heen, dekjes gooi ik of in de wasmachine of op de 'dekje'splanken' ;)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:58

Allebei de kanten los, doekje over de binnenkant en dan omgekeerd op het zadel zodat het kan drogen.

Op de manege waar ik vroeger reed was het aan de linkerkant losmaken en dan singel over het zadel heen. Waren VZH zadels.