Bubsj schreef:Chocobruin en Havanna zie je het meeste.![]()
Voor je idee van hoofdstellen vraag ik me af of het verstandig is die kleur te kiezen, er zijn al veel aanbieders. Zelfs in lak, geloof dat Horze die nu aanbied. Ik zou dan eerder kiezen alleen de neusriem in die kleur te maken, zoveel rondgenaaide hoofdstellen zijn er al (passier, HB, Harry's horse etc). Alle mensen die er al 1 hebben kunnen dan een lak neusriem erbij nemen.
Bovendien, lichter leer kan je heel makkelijk donker maken (olie), eenmaal donker kan je natuurlijk niet terug. Leer wordt ook donkerder in gebruik (zelfs als je niet vet).
Naar mijn weten bied zelfs Horze geen bruine rondgenaaide lakhoofdstellen aan. Dobert en Schumacher wel natuurlijk, maar daar hangt ook een prijskaartje aan. Ik denk hele hoofdstellen een slimmere zet zijn, aangezien als je neusriem en de rest los bestelt verschilt het áltijd van kleur met je neusriem vanwege de vele bruine tinten. Mede doordat het ander leer is, laat het alleen maar een andere lap zijn, zal het anders gaan werken, anders verkleuren, heel hoofdstel is dus veel slimmer. Kijk maar eens in het rondegnaaid hoofdstel met lakneusriem, daar is enorm veel vraag naar bruine rondgenaaide hoofdstellen.
!

. Je ziet tegenwoordig heel vaak donkerbruin, maar kom zelden roodbruine hoofdstellen tegen. Denk dat roodbruin het meest overeenkomt met Havana
. Maar ik heb ook zeker interesse mocht je de hoofdstellen in het roodbruin maken

)