Meest voorkomende kleur bruin leer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welke kleur bruin?

Tobacco
28 (20%)
London
7 (5%)
Chocobruin
86 (61%)
Havanaa
18 (12%)

Totaal aantal stemmen: 139

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:54

Bubsj schreef:
Chocobruin en Havanna zie je het meeste. :j

Voor je idee van hoofdstellen vraag ik me af of het verstandig is die kleur te kiezen, er zijn al veel aanbieders. Zelfs in lak, geloof dat Horze die nu aanbied. Ik zou dan eerder kiezen alleen de neusriem in die kleur te maken, zoveel rondgenaaide hoofdstellen zijn er al (passier, HB, Harry's horse etc). Alle mensen die er al 1 hebben kunnen dan een lak neusriem erbij nemen.

Bovendien, lichter leer kan je heel makkelijk donker maken (olie), eenmaal donker kan je natuurlijk niet terug. Leer wordt ook donkerder in gebruik (zelfs als je niet vet).

Naar mijn weten bied zelfs Horze geen bruine rondgenaaide lakhoofdstellen aan. Dobert en Schumacher wel natuurlijk, maar daar hangt ook een prijskaartje aan. Ik denk hele hoofdstellen een slimmere zet zijn, aangezien als je neusriem en de rest los bestelt verschilt het áltijd van kleur met je neusriem vanwege de vele bruine tinten. Mede doordat het ander leer is, laat het alleen maar een andere lap zijn, zal het anders gaan werken, anders verkleuren, heel hoofdstel is dus veel slimmer. Kijk maar eens in het rondegnaaid hoofdstel met lakneusriem, daar is enorm veel vraag naar bruine rondgenaaide hoofdstellen.

Horsea_nl

Re: Meest voorkomende kleur bruin leer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 16:55

ik verkoop in eerste instantie ook alleen hele hoofdstellen.

het worden rondgenaaide hoofdstellen met lak neusriem en rondgenaaide lak frontriem + volledig leren teugels waarvan het begin rondgenaaid is. ik heb dat eerder nog niet gezien voor een betaalbare prijs hoor :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:57

Ik ben alvast voor!

Wil ook wel zo'n hoofdstel, maar dan moet het betaalbaar zijn en ook in een ruime pony of kleine cob :j

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 17:00

ik ben van plan om hoofdstellen te laten maken die normaal vallen

dus een normale full, cob en pony

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:12

chocobruin :D !

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:15

chocobruin en havanna. Maar het aller meeste denk ik toch chocobruin ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:54

Ik denk voor dressuur (zie zelden tot nooit springruiters met rondgenaaid rijden) toch wel havanna of chocobruin. De kleur van de bruine Rossner zadels zou ik aanhouden als ik jou was, zijn altijd heel veel mensen op zoek naar artikelen in die kleur.

Deze kleur dus http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:mykq ... -4.jpg&t=1 (foto van Patriciavt op bokt)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:55

havanna en choco in allerlei tinten zie je erg veel tobacco helaas veel te weinig.

dus mocht je de hoofdstellen in tabacco maken dan heb ik zeker interesse

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:28

Ik ben al heel lang op zoek naar een laklederen rondgenaaide roodbruine hoofdstel. Ik kwam zojuist nog eentje tegen in een topic van het merk JPS. Maar dat schijnt tegenwoordig niet meer verkrijgbaar te zijn :+ . Je ziet tegenwoordig heel vaak donkerbruin, maar kom zelden roodbruine hoofdstellen tegen. Denk dat roodbruin het meest overeenkomt met Havana :?. Maar ik heb ook zeker interesse mocht je de hoofdstellen in het roodbruin maken ;).

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 08:07

cognac zie je ook veel. ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 08:15

Havanna bij de duurdere merken en chocobruin bij de goedkopere merken :D

Overigens is die foto van tobacco geen tobacco maar redwood ;)

Voor Tobacco zou ik de kleur van Prestige aanhouden, deze neigt trouwens naar Havanna.
Volgens mij scheelt Havanna en tobacco ook niet erg veel met elkaar....
persoonlijk zou ik als ik ts was voor havanna gaan (dit leeft meer en is met vet/olie nog donkerder te maken tot chocobruin)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 09:10

@ _Lott mss is het ook een idee je eens te verdiepen in mooie engelse sidepulls in mooie kleuren bruin met bling. Deze zijn er namelijk niet. Persoonlijk zou ik kiezen voor choco bruin.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 09:18

tobacco en havanna zijn bijde een warme kleur maar tobacco is wel een stuk lichter als havanna

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:12

__Nathalie__ schreef:
tobacco en havanna zijn bijde een warme kleur maar tobacco is wel een stuk lichter als havanna

Wat is dan de normale kleur tobacco? je hebt nl ook nog light tobacco...en op de foto van ts , dat is redwood
Want ik vind tobacco van Prestige toch erg op de havanna lijken....zeker bij daglicht!
ik heb 2 weken geleden een nieuwe Prestige Milan (Dressuur) in Tobacco besteld *D
Die is ook donkerder en warm van kleur.

Prestige Tobacco (foto's van een bokker), maar zo wordt mijn nieuwe zadel ook qua kleur.
Afbeelding

Afbeelding

Mijn KN nu (= havanna) en heb er een imperial riding hoofdstel bij, neusriem ooteman)
Afbeelding

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:31

Dat vind ik persoonlijk geen tobacco meer maar meer havanna idd maar het kan ook zijn dat het zadel al een paar jaar oud is want bruin word wel iets donkerder in gebruik of bij bepaalde producten.

Ik heb zelf ook een tobacco springzadel. en die is toch echt lichter. En dat is geen light tobacco wat dat is bijna kleurloos.

Ik vind dit meer tobacco
Afbeelding

en dit
Afbeelding

iets kleur verschil heb je altijd.
Ik moest mijn tobacco springset bij elkaar zoeken en als je 5 paar tobacco peesbeschermers bij elkaar legt van het zelfde merk zijn ze alle 5 een andere kleur.

Maar zo donker vind ik persoonlijk meer havanna als tobacco

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:49

Dacht ik al dat normaal tobacco iets lichter was, maar tobacco van prestige vind ik dus havanna :Y)
Maar iedere fabrikant gebruikt weer ander leer en tussen sommige leerpartijen zit ook kleurverschil.
En iets afwijking houdt je inderdaad, bruin blijft moeilijk om iets helemaal naar wens te vinden!

nog wat nieuwe zadels van Prestige in tobacco...het is igg donkerder!
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... m=1&itbs=1

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:06

Dat vind ik havanna geen tobacco....

Maar zoiezo vanaf een foto is het altijd moeilijk.
Beter om die kleuren in de winkel te bekijken.

Ik had een tobacco kentaur besteld nieuw. Die bleek te krap (zadelmaker verkeerd aangemeten) toen heb ik bij een andere zadelmaker een nieuwe besteld. Zelfde zadel maar dan een boom groter die heb ik nu, maar is toch een hele andere kleur. Terwijl ik het zelfde besteld heb.
Maar zo donker is het niet geweest. Eerder dat de 1 meer oranje is als de ander.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:09

Ik vind het ook havanna, vandaar dat ik buitenfoto's van de zadels gebruikte ter vergelijking,
de laatste site, zo zijn ze ook in de winkel (donker ofwel havanna bruin) maar dat noemen ze bij Prestige Tobacco.

Die Kentaur ken ik, die is idd een heel stuk lichter, maar daar kun je kiezen tussen tobacco en light tobacco, dus ook weer verschil :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:56

mijn hoofdstel zie hier boven is tobacco een lichtrood bruine kleur erg warm daar kun je bijna geen hoofdstel van krijgen die wat meer dressuur gericht is.
(kom ineens mn paard tegen := )
havanna is veel roder de prestige is meer havanna
Laatst bijgewerkt door Seven op 11-01-11 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:03

light tobacco word niet meer gemaakt. Dat was overigens nog lichter. als bovenstaand zadel

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:12

doe mij maar choco bruin hahahahaha <3

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 15:19

Kaspar schreef:
@ _Lott mss is het ook een idee je eens te verdiepen in mooie engelse sidepulls in mooie kleuren bruin met bling. Deze zijn er namelijk niet. Persoonlijk zou ik kiezen voor choco bruin.

sidepulls? sorry kun je mij uitleggen wat dat is... nog nooit van gehoord

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 15:20

het wordt sowieso chocobruin

twijfel nu tussen tabacco en havanna.

zit ook te denken aan een blauw hoofdstel. of blauw onderlegd ofzo..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 15:21

_Lott schreef:
Kaspar schreef:

sidepulls? sorry kun je mij uitleggen wat dat is... nog nooit van gehoord

zie het al.. probleem is dat ik alles heel precies moet uitleggen, heb geen ervaring hiermee.. dus straks laat ik het verkeerde maken snap je?

wil wel bitloze hoofdstellen gaan verkopen met lak etc.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 17:02

de standaart kleur die deze fabriek voor mij maakt is havanna

chocobruin kan ik ook wel aankomen, daar niet van