Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Sodeletuut schreef:Maar ik denk dat er meer interesse is in een aparte sidepullversie en een aparte crosslinkversie als je de hoofdstellen gaat verkopen..
thoraklover schreef:Ik heb een hoofdstel van je website afgehaald en een beetje bewerkt hoe ik het ideale bitloze barok hoofdstel eruit moet zien.
http://94.100.124.15/1209200001-1209250 ... _2b7J.jpeg[/img]
De bakstukken moeten vastgenaaid zijn aan de neusriem, die 3 vingers onder het jukbeen moet zitten (dat kon ik in PS niet echt aanpassen) en daaraan moet aan beide kanten een ring zitten (niet te groot) die niet veel kan bewegen. De keelriem loopt over in rondgenaaide leren touwtjes of zwarte nylon touwtjes van ongeveer 1 cm doorsnee. Die lopen gekruist onder de kaak en komen door de ringetjes aan de zijkant door, en eindigen in een ring waar de teugels aan kunnen worden bevestigd. De neusriem mag niet schuiven en moet goed aansluitend om de neus vastgemaakt kunnen worden. Dr. Cook systeem dus. Ik hoop dat de foto en de beschrijving duidelijk genoeg zijn?
Marja schreef:Dus we hebben voornamelijk liefhebbers van crosslinks en sidepulls.
Als ik de PS-foto bekijk, dan zou je in basis hetzelfde bitloze hoofdstel daarvoor kunnen gebruiken als voor de sidepull.
Het enige verschil zou de keelriem zijn; bij een crosslink overgaand in touwtjes kruislings onder de kaak door en bij een sidepull de gewone keelriem.
De keelriem van de Sevilla is al aan 2 kanten los/vast te maken en dus te vervangen.
Is het dan handig om het hoofdstel als combinatie sidepull en crosslink aan te bieden (met dus 2 keelriemen zoals boven beschreven) of als 2 verschillende modellen barok bitloos?
Oftewel, wisselen jullie deze systemen af?
Ik laat op dit moment een sidepull sample hoofdstel (gebaseerd op het model Sevilla, zoals op de foto's in dit topic) maken, maar ik ga even proberen of de crosslinkversie ook als samplehoofdstel gemaakt kan worden.
Zodra ik meer weet laat ik het weten!
Sodeletuut schreef:Ik gebruik alleen de sidepullversie van mijn hoofdstel.. Ik ga binnenkort maar eens kijken hoe ze nu reageert op de crosslinkversie, want ze loopt soms door de neusriem heen..
Maar ik denk dat er meer interesse is in een aparte sidepullversie en een aparte crosslinkversie als je de hoofdstellen gaat verkopen..
thoraklover schreef:Ik heb een hoofdstel van je website afgehaald en een beetje bewerkt hoe ik het ideale bitloze barok hoofdstel eruit moet zien.
http://94.100.124.15/1209200001-1209250 ... _2b7J.jpeg[/img]
De bakstukken moeten vastgenaaid zijn aan de neusriem, die 3 vingers onder het jukbeen moet zitten (dat kon ik in PS niet echt aanpassen) en daaraan moet aan beide kanten een ring zitten (niet te groot) die niet veel kan bewegen. De keelriem loopt over in rondgenaaide leren touwtjes of zwarte nylon touwtjes van ongeveer 1 cm doorsnee. Die lopen gekruist onder de kaak en komen door de ringetjes aan de zijkant door, en eindigen in een ring waar de teugels aan kunnen worden bevestigd. De neusriem mag niet schuiven en moet goed aansluitend om de neus vastgemaakt kunnen worden. Dr. Cook systeem dus. Ik hoop dat de foto en de beschrijving duidelijk genoeg zijn?
thoraklover schreef:Marja schreef:Dus we hebben voornamelijk liefhebbers van crosslinks en sidepulls.
Als ik de PS-foto bekijk, dan zou je in basis hetzelfde bitloze hoofdstel daarvoor kunnen gebruiken als voor de sidepull.
Het enige verschil zou de keelriem zijn; bij een crosslink overgaand in touwtjes kruislings onder de kaak door en bij een sidepull de gewone keelriem.
De keelriem van de Sevilla is al aan 2 kanten los/vast te maken en dus te vervangen.
Is het dan handig om het hoofdstel als combinatie sidepull en crosslink aan te bieden (met dus 2 keelriemen zoals boven beschreven) of als 2 verschillende modellen barok bitloos?
Oftewel, wisselen jullie deze systemen af?
Ik laat op dit moment een sidepull sample hoofdstel (gebaseerd op het model Sevilla, zoals op de foto's in dit topic) maken, maar ik ga even proberen of de crosslinkversie ook als samplehoofdstel gemaakt kan worden.
Zodra ik meer weet laat ik het weten!
Je kan idd een combi maken, dat je de keelriem kan vervangen door een crosslink en andersom. Dat is goed te doen als je een goede aansluiting maakt, dat de keelriem aan beide kanten los kan, en dan een speciale keelriem die aan beide kanten bevestigd kan worden. Dan haal je de 'touwtjes' door de ring (dus waar normaal bit zit alleen dan hoger) eruit, en dan heb je een siddle pull! Moeilijk uit te leggen, ik maak wel ff een tekening in PS.

Wat zal de prijs ongeveer worden? En wanneer gaat het verkocht worden?
Kaspar schreef:wanneer gaan deze hoofdstellen op de markt gebracht worden?
Ik ben heel benieuwd hoe ze gaan worden
?