Ontwerp/beschrijf je ideale bitloze barokke hoofdstel...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Ontwerp/beschrijf je ideale bitloze barokke hoofdstel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:48

Ik gebruik alleen de sidepullversie van mijn hoofdstel.. Ik ga binnenkort maar eens kijken hoe ze nu reageert op de crosslinkversie, want ze loopt soms door de neusriem heen..
Maar ik denk dat er meer interesse is in een aparte sidepullversie en een aparte crosslinkversie als je de hoofdstellen gaat verkopen..

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:56

Sodeletuut schreef:
Maar ik denk dat er meer interesse is in een aparte sidepullversie en een aparte crosslinkversie als je de hoofdstellen gaat verkopen..

Dat denk ik dus ook. Crosslinks zijn er al onwijs veel op de markt, sidepull daar in tegen nauwelijks. Spirithorses.be is voor zo ver de enige die ik weet met echt een groot aanbod engelse sidepulls. Maar dit zijn hele saaie sidepulls.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:59

thoraklover schreef:
Ik heb een hoofdstel van je website afgehaald en een beetje bewerkt hoe ik het ideale bitloze barok hoofdstel eruit moet zien.
http://94.100.124.15/1209200001-1209250 ... _2b7J.jpeg[/img]
De bakstukken moeten vastgenaaid zijn aan de neusriem, die 3 vingers onder het jukbeen moet zitten (dat kon ik in PS niet echt aanpassen) en daaraan moet aan beide kanten een ring zitten (niet te groot) die niet veel kan bewegen. De keelriem loopt over in rondgenaaide leren touwtjes of zwarte nylon touwtjes van ongeveer 1 cm doorsnee. Die lopen gekruist onder de kaak en komen door de ringetjes aan de zijkant door, en eindigen in een ring waar de teugels aan kunnen worden bevestigd. De neusriem mag niet schuiven en moet goed aansluitend om de neus vastgemaakt kunnen worden. Dr. Cook systeem dus. Ik hoop dat de foto en de beschrijving duidelijk genoeg zijn? :D

Deze zou ik heel gaaf vinden, maar dan in Sidepull uitvoering :)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 29-01-11 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Fotoquote is niet toegestaan, img omgezet in url.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:16

Marja schreef:
Dus we hebben voornamelijk liefhebbers van crosslinks en sidepulls.
Als ik de PS-foto bekijk, dan zou je in basis hetzelfde bitloze hoofdstel daarvoor kunnen gebruiken als voor de sidepull.
Het enige verschil zou de keelriem zijn; bij een crosslink overgaand in touwtjes kruislings onder de kaak door en bij een sidepull de gewone keelriem.
De keelriem van de Sevilla is al aan 2 kanten los/vast te maken en dus te vervangen.

Is het dan handig om het hoofdstel als combinatie sidepull en crosslink aan te bieden (met dus 2 keelriemen zoals boven beschreven) of als 2 verschillende modellen barok bitloos?
Oftewel, wisselen jullie deze systemen af?

Ik laat op dit moment een sidepull sample hoofdstel (gebaseerd op het model Sevilla, zoals op de foto's in dit topic) maken, maar ik ga even proberen of de crosslinkversie ook als samplehoofdstel gemaakt kan worden.
Zodra ik meer weet laat ik het weten!

Je kan idd een combi maken, dat je de keelriem kan vervangen door een crosslink en andersom. Dat is goed te doen als je een goede aansluiting maakt, dat de keelriem aan beide kanten los kan, en dan een speciale keelriem die aan beide kanten bevestigd kan worden. Dan haal je de 'touwtjes' door de ring (dus waar normaal bit zit alleen dan hoger) eruit, en dan heb je een siddle pull! Moeilijk uit te leggen, ik maak wel ff een tekening in PS.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:35

Sodeletuut schreef:
Ik gebruik alleen de sidepullversie van mijn hoofdstel.. Ik ga binnenkort maar eens kijken hoe ze nu reageert op de crosslinkversie, want ze loopt soms door de neusriem heen..

Waarom apart verkopen als het heel simpel allebij in een kan? ;)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:38

thoraklover schreef:
Ik heb een hoofdstel van je website afgehaald en een beetje bewerkt hoe ik het ideale bitloze barok hoofdstel eruit moet zien.
http://94.100.124.15/1209200001-1209250 ... _2b7J.jpeg[/img]
De bakstukken moeten vastgenaaid zijn aan de neusriem, die 3 vingers onder het jukbeen moet zitten (dat kon ik in PS niet echt aanpassen) en daaraan moet aan beide kanten een ring zitten (niet te groot) die niet veel kan bewegen. De keelriem loopt over in rondgenaaide leren touwtjes of zwarte nylon touwtjes van ongeveer 1 cm doorsnee. Die lopen gekruist onder de kaak en komen door de ringetjes aan de zijkant door, en eindigen in een ring waar de teugels aan kunnen worden bevestigd. De neusriem mag niet schuiven en moet goed aansluitend om de neus vastgemaakt kunnen worden. Dr. Cook systeem dus. Ik hoop dat de foto en de beschrijving duidelijk genoeg zijn? :D

thoraklover schreef:
Marja schreef:
Dus we hebben voornamelijk liefhebbers van crosslinks en sidepulls.
Als ik de PS-foto bekijk, dan zou je in basis hetzelfde bitloze hoofdstel daarvoor kunnen gebruiken als voor de sidepull.
Het enige verschil zou de keelriem zijn; bij een crosslink overgaand in touwtjes kruislings onder de kaak door en bij een sidepull de gewone keelriem.
De keelriem van de Sevilla is al aan 2 kanten los/vast te maken en dus te vervangen.

Is het dan handig om het hoofdstel als combinatie sidepull en crosslink aan te bieden (met dus 2 keelriemen zoals boven beschreven) of als 2 verschillende modellen barok bitloos?
Oftewel, wisselen jullie deze systemen af?

Ik laat op dit moment een sidepull sample hoofdstel (gebaseerd op het model Sevilla, zoals op de foto's in dit topic) maken, maar ik ga even proberen of de crosslinkversie ook als samplehoofdstel gemaakt kan worden.
Zodra ik meer weet laat ik het weten!

Je kan idd een combi maken, dat je de keelriem kan vervangen door een crosslink en andersom. Dat is goed te doen als je een goede aansluiting maakt, dat de keelriem aan beide kanten los kan, en dan een speciale keelriem die aan beide kanten bevestigd kan worden. Dan haal je de 'touwtjes' door de ring (dus waar normaal bit zit alleen dan hoger) eruit, en dan heb je een siddle pull! Moeilijk uit te leggen, ik maak wel ff een tekening in PS.

Afbeelding

Afbeelding
Bij de laatste zie je hoe het systeem in de stand crosslink eruit ziet, de rode touwtjes kunnen zo vervangen worden door de keelriem die aan beide kanten gespjes heeft. De aansluiting aan het hoofdstel zonder keelriem of crosslink touwtjes is (dus waar dat aan vast gemaakt word), zitten gaatjes, zodat je de grote kan instellen. :)

Ik hoop dat je dit begrijpt :)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 29-01-11 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Fotoquote is niet toegestaan, img omgezet in url.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 09:29

Is me helemaal duidelijk Thoraklover, ik denk dat dat hem ongeveer gaat worden.
Zoals gezegd komt er nu eerst een sample aan van de sidepull, als die goed is, komt hij in de winkel met de sidepull en crosslink mogelijkheid.

Dankjewel voor het meedenken!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:23

Super! Wil namelijk altijd al een hoofdstel met allebij de mogelijkheden, en dat er ook nog een beetje blits uit ziet! :D Wat zal de prijs ongeveer worden? En wanneer gaat het verkocht worden?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:32

Een mooie sidepull met kaakriem zou echt top zijn :D

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:05

Hihi, als de sidepull dan in Barokke uitvoering is. Kan ik die van mij dan ruilen :P

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:34

Misschien een hackamore?

bloem79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:52

Ik zou heel graag een heel breed
neusriem zien
Daar zou mijn paard ook heel gelukkig mee zijn
Ik hou dit toppic ook even in de gaten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:30

Ik zou heel erg graag een Weens kaptoom in Portugese uitvoering willen!

Dus:
Dit model, buin met 3 messing (!) ringen op de neus en dan met goudkleurige Portugese gespen en een wat sierlijkere frontriem:
Afbeelding

Eventueel nog met goudkleurige ornamenten, een kruising tussen Weens kaptoom en deze:
Afbeelding

:~

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:29

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:33

Moderatoropmerking:
Fotoquotes zijn niet toegestaan. Dus mocht je een foto willen quoten, haal dan even de [img]weg. Dit ter verkoming van overbelasting van de database.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:41

wanneer gaan deze hoofdstellen op de markt gebracht worden?
Ik ben heel benieuwd hoe ze gaan worden

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 10:45

Kaspar schreef:
wanneer gaan deze hoofdstellen op de markt gebracht worden?
Ik ben heel benieuwd hoe ze gaan worden

Binnen een paar weken krijg ik het eerste samplehoofdstel binnen.
Deze gaat kritisch gepast en geprobeerd worden en wanneer nodig wordt hij aangepast.
Ik zal foto's van het samplehoofdstel maken en plaatsen, daar kunnen jullie ook weer je mening over geven.

Al deze bevindingen bij elkaar zorgen voor het eerste model, deze wordt dan gemaakt en komt in de winkel.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:14

Spannend, ik ben heel benieuwd wat jullie er van maken.
Zoek je nog een tester ;-) ?

vickyxjerom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:19

Wat laat meschien maar iq dit bitloos barok hoofdstel er ooit gekomen want ik zie deze niet op de barokshop staan en anders k ijk ik er wel heel erg over want het leek me wel leuk toen ik het leesde een mooi bitloos hoofdstel