Wie heeft er ervaringen met appelsmaak bitten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: Wie heeft er ervaringen met appelsmaak bitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:53

Mag ik vragen waaróm jullie kiezen voor een bit met appelsmaak? Ik kan er namelijk echt niets bij bedenken? :) :o

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:09

Ik reed mijn eerste paardje altijd met een echte happy mouth dubbelgebroken watertrens. mijn keus daarvoor was omdat plastic niet zo koud, hard en zwaar is als metaal. De appelsmaak was een prettige bijkomstigheid. hij nam dit bitje echt heel fijn aan, als ik met een metalen bitje reedt begon hij met zijn hoofd te schudden en te tandenknarsen. Als je zo'n bitje niet op precies de goede plek in de mond hangt kunnen ze inderdaad op het bit kauwen en wordt het scherp. Dus wel op de goede plek hangen zodat ze er niet bij kunnen.
Ik had inderdaad een echte happy mouth, waarbij er geen losse scharnieren tussen de plastic delen zaten(die dan kunnen verroesten en breken) maar een stukje staaldraad door het hele plastic heen, zodat het zowieso nooit breekt.

http://www.thehorsehousewebshop.nl/a-88 ... elgebroken
Deze had ik altijd en is daar nog te bestellen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:13

Dat staaldraad was bij mij gebroken, levensgevaarlijk. Of gebroken, gewoon compleet doorgeroest. Heel vaag iig.

Maar, een paard kan in feite altijd wat knabbelen op het bit, anders hangt ie toch juist heel raar??!
Laatst bijgewerkt door Chaos op 06-01-11 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:13

Wat Sjouk zegt, het gaat niet zozeer om de appelsmaak, maar meer om lichter, minder koud, hard.

Nooit iets van gemerkt dat ze dan overdreven lopen te kauwen of smakken.

Metalen bitten willen soms nog wel scherp worden bij de rand van het bit, waar de ring door het bit loopt.

(overigens gebruik ik voor het derde paard een dubbelgebroken K&K aurigaan bit, zoveel paarden, zoveel verschillende oplossingen mogelijk)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:15

Ja, hier loopt ook alles op een ietwat ander bitje. Maar ik die klant van mij had zo'n bit vanwege de smaak, maar dat kan ik dus echt niet begrijpen. Net wat je zegt, minder koud, hard, lichter kan ik allemaal inkomen! :))

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 16:42

Diva_Jenny schreef:
K&K bitten zijn gemaakt van aurigan, ze staan wel op de divoza site. Deze zijn wel iets duurder maar mijn pony loopt hier ook super op.

Wat is aurigan :o ? Ik zal hem ook nog ff opzoeken, dankje :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:45

Aurigan is een bepaalde metaal legering. Sommige paarden gaan daar juist lekkerder op lopen :-)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 16:49

Oke, dankje :) Werkt het ook scherper of juist zachter in ofzo :o ?

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:55

Ikzelf ben niet zo'n fan van het Happy Mouth bit. Mijn paard had het ook binnen de kortste keren kapot gekauwd waardoor die randjes behoorlijk scherp werden. Ik rijd mijn paard nu op een ander bit. Ik had trouwens wel de originele Happy Mouth.

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:09

http://www.tds-saddlers.com/ProductDeta ... inkID=1920
de korsteel heeft geen scherpe randen, slijt tot op heden niet, maar ik moet bekennen dat ik al twee jaar doe over het inrijden :D , dus heb het niet twee jaar vol op in gebruik.
Ik las in Amerika goeie recensies over dit bit en heb het via ebay besteld en mijn poney doet het er geweldig op, itt de bitjes die ik eerder bij haar probeerde.

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:10

oja, voordeel is ook dat het bit nooit koud is!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 08:35

Dankje :D Maar hoeveel heb jij er in totaal voor betaald, incl verzendkosten enzo :o ?

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:10

hm,dat weet ik niet meer, er staat me iets bij van een euro of 22 incl. verzendkosten
Ik bestel vaak ik de USA, ik stuur altijd een mail met de vraag wat ze voor verzendkosten rekenen en zo ga ik meerdere aanbieders af tot ik de goedkoopste vind, en uiteraard even checken of het een beetje een betrouwbare aanbieder is, op ebay kun je zien of er genoeg positieve reacties zijn.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 14:19

Aah oke bedankt :) Ik zal eens kijken of ik hem kan vinden op Ebay :D Bij wie heb jij toen besteld :o ?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:23

Ik vind het een erg fijn ding. Ook geen ervaringen dat het snel slijt. ;)
Lekker ligt en niet koud. :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 14:35

Dankje voor je reactie :) Waar heb je die gekocht en hoe duur als ik vragen mag :o ?