bijna alles wat ik tegenkom zit rond de 550 euro... Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bijna alles wat ik tegenkom zit rond de 550 euro... _Noah schreef:Westernzadels zijn wel duurder en zwaarder, maar ze passen op veel paarden dus je kan hem dan nog "hergebruiken".

Alleen al omdat ik niet zo weg ben van western
geertje3 schreef:mm divoza zal ik niet zo snel een tweedehands zadel kopen.
ze hebben er in leeik in elk geval geen verstand van. er kunnen maar zo zadels tussen zitten met gebroken bomen en scheve zadels.
vandaar misschien de aantrekelijkere prijs.
ik zou idd ook contact opnemen met tweespan.
en misschien anders tot je genoeg gespaard hebt zonder zadel wat rond hobbelen.
groetjes en succes met het vinden van een zadel

dat rondhobbelen gaat goed in stap maar daarna

LBfotografie schreef:nini_roosje, ik snap dat de kans heel kelin is dat ik een goed zadel kan vinden. maar laat ik het toch proberen
ik heb even gekeken naar zo'n barebackpad, maar dat is niet de oplossing. Ik zoek namelijk ook iets waar ik steviger in zit zodat ik haar ook minder in de weg zit want dat is nu wel het geval helaas...
Anoniem schreef:LBfotografie schreef:nini_roosje, ik snap dat de kans heel kelin is dat ik een goed zadel kan vinden. maar laat ik het toch proberen
ik heb even gekeken naar zo'n barebackpad, maar dat is niet de oplossing. Ik zoek namelijk ook iets waar ik steviger in zit zodat ik haar ook minder in de weg zit want dat is nu wel het geval helaas...
Dat is gewoon een kwestie van oefenen. Rustig aan beginnen. En niet gelijk echt aan het werk willen. De rug van jou paard is denk ik maatwerk. Wil je een goed passend zadel hebben.
Dus ik zou voor een BBP gaan. Want stel je hebt een zadel gekocht. En een maand later kun je niet meer naar je verzorgpaard. Dan zit je met een zadel dat je niet zomaar op een ander paard kunt gebruiken
En op een BBP zit meestal nog een lus om je aan vast te houden dan heb je wat meer stevigheid. Je hebt ook bbp met beugels, Maar dat wil ik je erg afraden.
) Dus ben gewoon bang dat dat het voor mij niets is en ik er in de kortste keren naast lig...
Gelukkig woon ik vlakbij Boornbergum maar voor 170 heb je echt geen degeleijk zadel, tenminste, dan moet je wel heel veel geluk hebben. Ik was er laatst nog en de goodkoopste was toch wel 600,- tot 700,- en dan heb je tweedehands en niet op maat
Dus ik vrees dat je je budget iets aan zult moeten passen
Ik ben zelf van plan om even een zadelmaker te laten komen en laten kijken waar het huidige zadel opgevult zal moeten worden etc. Misschien ook een idee? Iniedergeval hoor ik het graag van je wanneer je een goed zadel hebt gevonden en waar, dan kan ik ook even kijken
Veel succes! 
Heb der eerlijk gezegd ook niet meer voor over.... Ik wil haar graag van dit rotzadel af helpen maar vind het nogal veel geld, en wanneer ik met haar moet stoppen om wat voor reden dan ook zit ik wel met het zadel 
Snoevie schreef:Jouw budget is helemaal niet veel geld voor een nieuw of goed zadel,het is gewoon haast niet te doen voor die prijs iets te vinden. Voor jou is het best een bedrag natuurlijk,dat snap ik. Het is erg lief van je,dat wel,ik hoop dat je tot een oplossing kan komen
LBfotografie schreef:QueenE schreef:Ik wil je niet afkraken, snap dat jij ook het beste voor het paard wil door een nieuw zadel te kopenMaar ik ben bang voor je dat je dat voor zo'n paard niet gaat vinden. En al helemaal niet in die prijsklasse
Aan zo'n reactie heb ik dus helemaal niks
Ik kan het altijd proberen toch? Meer heb ik gewoon niet te besteden. Ik vind dit eerlijk gezegd al heel veel geld.
Aangezien het niet eens mijn eigen paard is en het eigenlijk de verantwoordelijkheid van de eigenaar is vind ik het al heel wat dat ik dit zelf doe. Genoeg mensen zouden gewoon hier niets aan doen en er verder mee rijden. Ik probeer het teminste nog op te lossen. Of het nou lukt of niet, ik doe iniedergeval m'n best er voor.

Oefening baart kunst
_Noah schreef:Als je type paard hetzelfde is kun je het western zadel wél meerdere keren gebruiken Kasper. Daarnaast is de kwaliteit veel beter en heb je geen kussens die je moet opvullen zoals bij een Engels zadel. Eronder heb je duizenden soorten pads. Zo past een dergelijk zadel perfect op mijn Fries, die normaal op een quarter ligt. Mijn fries heeft ook een redelijk holle rug en het zadel "bridged" ( ik neem aan dat je verschuiven bedoelt?) niet.
Ts, wat is belangrijker of Western jouw style is of dat je het paard nog kan rijden op een fijne manier?
Boomloos is ook een goede optie.

) een zadel voor maar 95 euro en ook nog een brede boommaat... zou dat wat kunnen zijn?