Mét of zónder neusriem fijner?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:22

loyce_ schreef:
liberty22 schreef:
ik rijd alleen met de bakstukken en keelriem , als ik per ongeluk eens te veel doe doet het paard zijn mond open en daar heeft ie alle recht toe en groot gelijk aan , hoe bereik je een ontspannen kaak mals deze niet kan bewegen?

Jaah dat dacht ik dus ook. Maar als het bit daardoor onstabiel ligt en dus erg druk in de mond blijft zitten is het voor de pony weer fijner met neusriem, Vandaar dat ik het niet wist..

ponyzotje: Ben niet bang om het bit door de mond te trekken, want dan zou ik wel erg onverantwoordelijk bezig zijn denk. Paard went ook heel soepel dus das het probleem niet.

Baileys_7: Owh haha ik juist in het verkeer zonder en met dressuur ect. met :P

Bedankt iedereen,,

je streven is een stille aanleunig , je paard moet je hand opzoeken en niet op constant gekneed wat doen dus vandaar stille hand geen onrust in paard zijn mond

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:33

Baileys_7 schreef:
Natual Horsemanship heeft toch niets met bitjes, zadels en hoofdstellen te schaften? dat is zo niet natural!

even op het filmpje van arabesk: een gebroken bit schaart alleen naar boven als je de teugels RECHT naar beneden trekt. dan moet je voor het paard staan. neem maar eens een gebroken bit in je mond en trek de ringen naar achter (dus niet recht naar de grond) en kijk hoe het bit zich gedraagt.
graag zie ik wel een foto van een ruiter die het voor elkaar krijgt om zijn bit in zo n positie door de mond van een paard krijgt.

edit: over een bit/beugel. een beugel trekt aan de tanden een bit in de mondhoeken, dus die vergelijking vind ik niet helemaal kloppen.
en je hebt het over de eerste paard dagen een beugel, betekent dit dat een paard ook alleen last heeft van een bit op de eerste paar ritjes?

Ik denk niet dat dat er mee bedoeld word.
Ik denk eerder dat ze bedoeld dat het niet fijn is voor een paard om een slecht passend bit te gebruiken en dat mensen mt een beugel (de eerste paar dagen) ook niet fijn vinden voelen?
Ik word er zelf ook niet veel wijzer van hoor maar ik denk dat er zo iets bedoeld word? :o

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:44

ik vind met neusriem en sperriem veel lekkerder rijden ik vind persoonlijk dat als je zonder rijd er te veel onrust in de mond is en je bit sneller door de mond heen gaat

Chantal_Z

Re: Mét of zónder neusriem fijner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:24

Ik vind een neusriem overbodig.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:26

Chantal_Z schreef:
Ik vind een neusriem overbodig.

Omdat? niet dat ik het met je eens ben of niet, maar onderbouw het, anders heeft het geen nut om dit te postten, of moet je aan je aantal nuttige posts komen ? :7

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:59

ik rijd mijn paard met, ik heb hem nooit zo strak, maar mijn paard kan soms best heet zijn :o