Halstertouwen met goede, stérke musketons?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 23:05

JoyCiej007 schreef:
Maar om het af te leren moet ze er eerst even 'doorheen'... ze doet het dus juist als ik bijvoorbeeld haar benen wil borstelen en ze heeft een dag dat het niet zo goed gaat (dat is echt pure angst van haar hoor, geen gemenigheid of gebrek aan opvoeding), verder hangt ze eigenlijk niet.

Of dat ik haar bijv. corrigeer om 'iets' (schrapen, in het hout bijten, kortom; dingen die niet mogen) en dat ze daar dan weer zó van onder de indruk is dat ze half in paniek raakt en daarom gaat hangen.

Heb ik net die hele lap tekst getypt, lees ik nu pas deze reactie.

Als het zo een paniekerige pony is, zou ik haar de eerstkomende tijd niet meer vastbinden. Dus dat jij of iemand anders haar vasthoudt. Als ze dan panikeert voelt ze dat ze er van weg kan. Let op!!! Hier moet je een beetje op anticiperen. Als ze panikeert ben JIJ het die de ruimte toelaat, dus jij laat het touw vieren, ZIJ mag niet zelf de ruimte nemen en het touw praktisch uit je handen trekken. Daar zul je een beetje op moeten oefenen, om die ruimte al toe te laten vooraleer ze echt aan het panikeren is. Ze moet gewoon het gevoel hebben dat ze weg zou kunnen wanneer ze zou willen.
En later kun je het dan zoals in mijn voorgaande post dan proberen met een touw over de balk heen/vastgebonden etc.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 23:06

Nadat mijn merrie 2 halsters en ook nog eens 3 touwen gesloopt heeft kwam
mijn instructrice met een Parelli halster en touw............probleem opgelost *D *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 23:16

BRtouwen zijn wij tevreden van, en van Lamicel. Al paar keer paard gehad dat vol ging hangen met z'n 600kg, niet stukgeschoten. De keer erna het halster echter wel :roll:

Die rubber dingen komen er hier dus ook niet in omwille de veiligheid. Had ooit een lesgever die ipv touw een oude binnenband van een fiets gebruikte "want dat rekt zo lekker ver mee als ze gaan hangen en sleuren". Paar weken later was d'r paard dood. Gaan hangen, spul doorgeknapt, paard achterover en nek gebroken.

Karabijnhaken zijn super. Als ze gaan hangen uit paniek kan je die haken echter niet loskrijgen, dan moet je het halster in z'n geheel losmaken. Maar ze zijn iig wel sterker.