VinandoW schreef:Ik weet niet waar je woont, maar er woont een man in Noordwolde en die meet bitten aan naar de mond van je paard. Omdat natuurlijk elk paard een andere mond heeft, de één wat smaller enz. Rubber kan inderdaad heel zacht zijn behalve als een paard niet genoeg 'kwijlt' dan brand het namelijk, heb ik ooit ergens gelegen. Hetzelfde geld voor leer, het moet wel goed zacht zijn anders doet het natuurlijk heel zeer. Maar volgens mij kun je het beste iemand in de mond van je paard laten kijken en aan de hand daarvan een keuze maken.
Je bedoelt toch niet toevallig die man met grote vrachtwagen die zich paardentandarts noemt?
Citaat:
Bedankt allemaal. Heb je misschien ook tandartsen die bitten kunnen aanraden (type en maat) als ze de mond van je paard hebben bekeken?
Ja er zijn paardentandartsen en dan bedoel ik de gecertificeerde en niet diegene die zichzelf bestempeld hebben tot paardentandarts kunnen je er wel in adviseren. Maar zoals gezegd. Het blijft een kwestie van proberen. Je moet het wel de tijd geven. In 10 minuten kun je soms wel constateren dat iets echt niet werkt, maar vaker heeft het meer tijd nodig.