Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rikkybergy schreef:Mijn instructrice zei dat ik beter een scherper bit kon nemen omdat ze hem ook niet supper aan neemt
JoviBan schreef:rikkybergy schreef:Mijn instructrice zei dat ik beter een scherper bit kon nemen omdat ze hem ook niet supper aan neemt
Je instructrice zou jou beter moeten leren rijden ipv een scherpere inwerking in de mond te adviseren.
Als ze het niet anders weet op te lossen dan dit "advies", zou ik - als ik jou was - dringend op zoek gaan naar een andere instructeur.
Johanna59 schreef:Heel veel Haflingers zijn gewoon tanks. Loei sterk. Of je nu goed of slecht rijdt. Soms bijna gevoelloos. Dus een scherper bit kan zeker een aanrader zijn.
Niet geschoten is altijd mis.
Johanna59 schreef:JoviBan schreef:Je instructrice zou jou beter moeten leren rijden ipv een scherpere inwerking in de mond te adviseren.
Als ze het niet anders weet op te lossen dan dit "advies", zou ik - als ik jou was - dringend op zoek gaan naar een andere instructeur.
Heel veel Haflingers zijn gewoon tanks. Loei sterk. Of je nu goed of slecht rijdt. Soms bijna gevoelloos. Dus een scherper bit kan zeker een aanrader zijn.
rikkybergy schreef:hij speelt er te veel mee ik wil wel datie speelt maar te is er ook!!
. Veel paarden hebben geen ruimte voor een dik(ker) bit waardoor een dun bitje vele malen vriendelijker is. 
Johanna59 schreef:Heel veel Haflingers zijn gewoon tanks. Loei sterk. Of je nu goed of slecht rijdt. Soms bijna gevoelloos. Dus een scherper bit kan zeker een aanrader zijn.
rikkybergy schreef:Hoi,
Ik heb een haflinger die ondanks met een hele zachte hand gereden wordt toch heel stug in de mond is.
Nu rijdt ik met een redelijke smalle bustrens en die gaat ook een beetje stuk.Dus ben ik opzoek naar een ander bit.
Mijn instructrice zei dat ik beter een scherper bit kon nemen omdat ze hem ook niet supper aan neemt
Dus aan jullie de vraag
Welke bit denken jullie dat ik een zou moeten gaan proberen?
Rixt

Anne_GTI schreef:Knert schreef:hoe krijg je een bustrens kapot? die dingen zijn niet stuk te krijgen, mits je het als trekhaak gebruikt..
Het scharnierpunt slijt ietsje met elke beweging dus stuk kunnen ze zeker.

nou dat wil je dus echt niet meemaken. pony ging van schrik aan de kletter naar huis en je hebt niks in te brengen want je hebt aan twee kanten een bakstuk met een half bit aan je teugel hangen. gelukkig goed afgelopen, maar sindsdien controleer ik met regelmaat m'n bit en als ik twijfel haal ik meteen een nieuwe