kun je een halster in de wasmachine stoppen / tips ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: kun je een halster in de wasmachine stoppen / tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:49

Ik gooi ze altijd in de wasmachine, 30 graden met Ariel -geen idee wat de naam is- die gel voor koude temp.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:53

Hier mag het niet id wasmachine, enkel in de winter maakt mijn moeder een uitzondering en mogen vieze dekjes gewassen worden.
Zodra halster enzo vies worden, pak ik een tobbe met warm water, daar zeep bij en schuren met een rosborstel. Daarmee gaat het meeste huidvet er af. In de zomer gaan de dekjes mee in de tobbe.

Ismay1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:47

Handig.. ik heb het ook allemaal even gelezen. Ik zelf deed het altijd op de handwas, maar wasmachine is natuurlijk altlijd makkelijker :P

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:11

Mijn halster gaat ook wel eens in de wasmachine :). Gaat prima en hij knapt er echt van op. Niet te heet wassen en een (paar) kussenslo(o)p(en) eromheen doenm, anders beschadig je de wasmachine. Ik was hem zelf meestal gewoon met m’n paardrijkleren mee, die mogen ook niet te heet gewassen worden en dan maken de gespen ook niet zo'n herrie als ze tegen de trommel aankomen.

malita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:39

ook ik gooi alles in de wasmaschine.
hup in een sloop en draaien die hap.
doe naast het gewone poeder en idd biotex bij en draai hem op 30.
komt er altijd ongeschonden weer uit. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:12

Nies_ schreef:
Ik gooi ze altijd in de wasmachine, 30 graden met Ariel -geen idee wat de naam is- die gel voor koude temp.

Ariel excel gel haha
Ik mag geen paardenspullen in de wasmachine gooien :Y)
maar dat doen we meestal als m´n moeder een weekendje weg is,gooi alle dekjes en borstels e.d. erin. Die komen er als nieuw uit!
Idd geen wasverzachter (is mijn shet allergisch voor,had dat bij haar vliegenfrontje in de was gedaan)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:00

Paardenspullen gaan hier gewoon in de wasmachine :)
Ik doe er geen kussensloop om trouwens :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:03

was zakje of kussensloop. beetje was middel en huppa

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:10

ik gooi meestal de singel, halsters en wat bandages allemaal bij elkaar in de wasmachine, de singel gaat in een waszak, en de halsters gaan in een oud kussensloop :Y) als het een erg vieze hoop paardenspul is, was ik het eerst even voor in een emmer :)

Flying_Indo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:14

Ik stop hem in de afwasmachine, dan rammelen die gespen niet zo door de trommel en het resultaat is prima.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:17

Ik gooi hem eerst in een emmer met biotex om het ergste vuil eraf te halen, en daarna hop de wasmachine in op bont 30 graden. Tuurlijk gaan de gespen ed op een gegeven moment roesten, maar dat doen ze ook als je paard buiten in de regen staat. Dus daar maak ik me niet echt druk om. :)

Vaatwasser Flying Indo klinkt stiekem ook wel goed.... Is die afvoer even breed als ie van de wasmachine? Omdat er toch wel haartjes enzo aanzitten?

Marian01Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:25

Halsters, touwen, peesbescherming, zweetdeken,singels,dekjes,chaps, alles wat enigzins wasbaar is gaat hier de wasmaschine in.
Alles 30 graden in waszak-kussensloop of idd met sokken en stiekjes..gaat prima, keurig schoon. Gespen even goed afdrogen tegen roesten, maar dat gebeurd idd ook als ze buitenstaan..maar met afdogen heb ik het idee dat ze wat langer wat mooier blijven.

Flying_Indo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:37

Ik borstel zo'n halster wel eerst af en als hij erg vies is ook even weken in een emmertje.
Maar daarna leg ik hem zo in de afwasmachine. Nylon singels, bitten, stijgbeugels en sporen (riempjes) gaan er ook af en toe in.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:14

Afwas machine, da's een goeie! dan draait er niks rond en zo. Hoe doe je dat met het sop? Want afwasmachine sop is behoorlijk agressief.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:46

alles gaat bij mij in de was gewoon op 30 graden

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:51

Als ze heel erg vuil zijn spoel ik ze eerst even af en daarna gaan ze in de wasmachine op 30° soms gooi ik er ook nog een dekje bij, sla ik 2 vliegen in 1 klap :D

Flying_Indo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 17:56

@rien10, Ik gooi er gewoon een standaard afwastablet in.
Dat goedje werkt inderdaad sterk, het komt schoner uit de afwasmachine dan uit de wasmachine. Ik zou het niet doen met B-kwaliteit gespen, maar dat nylon kan er goed tegen.

linda4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:20

Ik heb net weer 2 halsters uit de wasmachine gehaald.. niet al te warm, ong. 30 graden en ze worden heel mooi schoon! :D

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:22

wasmachine 30 graden, of een emmer met biotex of een ander wasmiddel, en geen wasverachter meeste paarden kunnen hier niet tegen ;)