Spring zadel max 650 euro?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:30

calyppie_ schreef:
wat heb je kunnen vinde over pessoa? wat vind je ervan? :)

Over Pessoa niet heel veel. Ik kreeg namelijk deze site. Maar het is mij niet helemaal duidelijk of dat nou pessoa is? Want via een andere site werd ik naar die site gestuurd.

De zadels op die site vind ik trouwens wel mooi :)

calyppie_

Re: Spring zadel max 650 euro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:34

dit is idd geen pessoa.

veel van die springruiters rijden met een pessoa zadel

http://www.paardenwinkel.be/uploads/ima ... _groot.jpg

ze zijn alleen nog wel prijzig en ze hebben geen grote wrongen.

uuuh ff denken, heb je al gekeken voor lemetex?
heb daar veel goede dingen over gehoord!

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:35

Pessoa is ook een goed zadel, lekker comfortabel. Het is zachter dan stubben dus gaat minder lang mee.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je met je tuig omgaat en hoe vaak je het zadel gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:36

Dankje :) Lemetex vind ik ook erg mooie zadels, Een meisje bij mij opstal heeft er 1.

Even kijken naar de nieuw prijs van lemetex zadels..

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:37

Nieuw prijzen van Lemetex zijn volgens mij net wat boven je budget, maar die zijn tweedehands ook wel goed te vinden denk ik :j

Persoonlijk vind ik (vooral de iets oudere) stubbens niet zo fijn, aangezien die vaak een harde zit, en ook niet zoveel wrong hebben.
De nieuwste modellen zijn beter, maar daardoor ook weer stukken duurder!

Prestige heeft ook fijne zadels, maar die zijn denk ik boven je budget.

Rossner vind ik ook mooie zadels en goede kwaliteit voor een niet al te hoge prijs! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:39

Lemetex ligt idd wat boven mijn buget. Ik denk dat ik nog even door spaar want met 200 a 300 euro meer heb ik ook veel meer keus. Ook in nieuwe zadels. 650 is net te weinig voor een nieuw zadel.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:54

Ik heb een tijdje terug een eric thomas zadel gekocht en daar ben ik nog steeds blij mee :)
Deze heb je volgens mij al wel vanaf 600/650 euro ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:02

PPD_tje schreef:
Ik heb een tijdje terug een eric thomas zadel gekocht en daar ben ik nog steeds blij mee :)

Dat zijn idd ook mooie zadels, Lees dat er maar 1 boom maat is? weet jij wat voor maat dat is toevallig? Nu heeft de mijne namelijk een 31 dacht ik maar hij moet nog wat aan komen dus zal het wss nog wel 32 worden

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:19

Anoniem schreef:
PPD_tje schreef:

Dat zijn idd ook mooie zadels, Lees dat er maar 1 boom maat is? weet jij wat voor maat dat is toevallig? Nu heeft de mijne namelijk een 31 dacht ik maar hij moet nog wat aan komen dus zal het wss nog wel 32 worden

Ik weet niet, mijn zadelmaker had toen een aantal zadels mee genomen welke hij dacht dat wel op mijn paard zouden passen en daarvan had ik die uiteindelijk uitgekozen. Mijn paard had destijds een breder zadel nodig dan hij had (welke ook wel vrij smal was).
Ik las in de paard en sport (Heb hem er even bijgepakt) van 9 september 2010 dat eric thomas nieuwe zadels heeft met verwisselende zadelbogen... en dat zijn 5 verschillende dus die heeft in ieder geval wel meerdere maten.

Misschien zou je even ergens kunnen informeren als je geinteresseert bent :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:43

PPD_tje schreef:
Anoniem schreef:

Ik weet niet, mijn zadelmaker had toen een aantal zadels mee genomen welke hij dacht dat wel op mijn paard zouden passen en daarvan had ik die uiteindelijk uitgekozen. Mijn paard had destijds een breder zadel nodig dan hij had (welke ook wel vrij smal was).
Ik las in de paard en sport (Heb hem er even bijgepakt) van 9 september 2010 dat eric thomas nieuwe zadels heeft met verwisselende zadelbogen... en dat zijn 5 verschillende dus die heeft in ieder geval wel meerdere maten.

Misschien zou je even ergens kunnen informeren als je geinteresseert bent :)

Klinkt erg interessant, Eric thomas heeft mooie zadels wat ik tot nu toe gezien heb!

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:48

Ik ben ook heel blij met de mijne, die heeft zachte kussens en is ook zacht voor mijn kontje :D
Dat zadel met de verwisselbare bomen heet trouwens de eric thomas "terry", maar is wel boven je budget (alhoewel ik hem op de franse site al voor 750 zag staan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:50

PPD_tje schreef:
Ik ben ook heel blij met de mijne, die heeft zachte kussens en is ook zacht voor mijn kontje :D
Dat zadel met de verwisselbare bomen heet trouwens de eric thomas "terry", maar is wel boven je budget (alhoewel ik hem op de franse site al voor 750 zag staan)

Hmm helaas alleen in bruin, En ik wil absoluut geen bruin..

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:53

Anoniem schreef:
PPD_tje schreef:

http://www.zadelmakerijwillems.nl/pages ... zadels.php Hier staat: leverbaar in havanna en zwart :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:54

PPD_tje schreef:
Anoniem schreef:

http://www.zadelmakerijwillems.nl/pages ... zadels.php Hier staat: leverbaar in havanna en zwart :)

Op een andere site stond alleen havanna. Maar dat is positief dat hij ook in zwart verkrijgbaar is!

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:55

Haha ik wil je geen zadel aansmeren ofzo hoor, maar ik had toevallig daar zien staan dat ie in het bruin en zwart verkrijgbaar was. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:57

PPD_tje schreef:
Haha ik wil je geen zadel aansmeren ofzo hoor, maar ik had toevallig daar zien staan dat ie in het bruin en zwart verkrijgbaar was. :Y)

Haha, Dat was ook niet wat ik dacht hoor :) Juist fijn als mensen mee denken :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:02

Ik ga zelf voor een euroriding :) komt een zaak uit belgie :) kwa kosten valt het erg mee, want nieuw zij ze rond de 800 :)

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:07

CoriienRN schreef:
Ik ga zelf voor een euroriding :) komt een zaak uit belgie :) kwa kosten valt het erg mee, want nieuw zij ze rond de 800 :)

Ja ik heb een euroriding voor dressuur, waar ik ook heel tevreden mee ben :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:23

Niet of wel? aan je :+ denk ik van niet :)

Ik ben erg blij met me euroriding titaan, ik ga nu voor een springzadel een jade of arachtas ofzo iets :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:27

Zou iemand hier mij kunnen vertellen wat het verschil is tussen een spring en een eventing zadel?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:27

Volgens mij heeft een eventingzadel nog een (aantal) aparte blokjes zitten onder het zweetblad, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen :+

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:28

CoriienRN schreef:
Niet of wel? aan je :+ denk ik van niet :)

Ik ben erg blij met me euroriding titaan, ik ga nu voor een springzadel een jade of arachtas ofzo iets :)

Jawel, ben er wel blij mee! Alleen de " :+ " was meer omdat ik de euroriding óók al heb... (vond het een beetje verwend overkomen, maar dat zijn wel echt de enige 2 die ik heb hoor :Y) )
Ik heb een euroriding diamant (de luxe) en deze blijft wel iet mooier dan het springzadel (Maar deze is ook zwart, misschien dat dat iets scheelt?)

Verschil weet ik niet. Ik geloof dat er laatst zo'n nieuw 'eventing' zadel was ontwikkeld en dat was ook een close contact zadel, maar goed die heb je ook in dressuur en springzadels :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:29

xSaarSaar schreef:
Volgens mij heeft een eventingzadel nog een (aantal) aparte blokjes zitten onder het zweetblad, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen :+

hmm hoop dat iemand mij dat wel met zeker heid kan vertellen.

Ik vind dit zadel namelijk erg mooi mooier als de spring zadels van Euroriding. Maar dit is een eventing zadel
Afbeelding

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:32

Die is wel gaaf ja :9
Ook een close contact volgens mij, misschien dat de eventing zadels iets lichter zijn ofzo? Ik weet het echt niet, maar ik verwacht dat je er ook wel mee kan springen dan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:32

Eventing zadel is meer open dan een springzadel...

PPD_tje schreef:
Die is wel gaaf ja :9
Ook een close contact volgens mij, misschien dat de eventing zadels iets lichter zijn ofzo? Ik weet het echt niet, maar ik verwacht dat je er ook wel mee kan springen dan.

eventing is springen :')

Die zaak die ik laat komen heeft ze idd ook liggen alleen is me budget er niet echt na omdat zadel te kopen zal ze eens bellen :=

Dit zadel is ook een eventing zadel :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 09-12-10 17:36, in het totaal 3 keer bewerkt