Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

germie schreef:Ben nu een paar ritjes verder, en ik zit goed op een wintec 500. Zadel zit niet hard, geeft voldoende steun (ik gebruik de wrongen niet), en benen liggen netjes. Cair wordt niet hard, zelfs niet bij -8. Dus waar die verhalen vandaan komen
Enige wat wel enorm stug is, zijn singelstoten. Hadden ze daar niet wat beters voor kunnen verzinnen? Ik rij normaal met een 60 cm singel, dat is voor een wintec te kort, en de stoten zijn ook nog eens enorm stug waardoor je niet fijn aansingelt. Voordeel is wel dat je niet strak aan hoeft te singelen, zadel ligt gewoon netjes stabiel.
Schangah schreef:germie schreef:Ben nu een paar ritjes verder, en ik zit goed op een wintec 500. Zadel zit niet hard, geeft voldoende steun (ik gebruik de wrongen niet), en benen liggen netjes. Cair wordt niet hard, zelfs niet bij -8. Dus waar die verhalen vandaan komen
Enige wat wel enorm stug is, zijn singelstoten. Hadden ze daar niet wat beters voor kunnen verzinnen? Ik rij normaal met een 60 cm singel, dat is voor een wintec te kort, en de stoten zijn ook nog eens enorm stug waardoor je niet fijn aansingelt. Voordeel is wel dat je niet strak aan hoeft te singelen, zadel ligt gewoon netjes stabiel.
Wat jij voelt is de foam die in het zadel en om de cair heen zit. Om het te testen zal je het cairsysteem eruit moeten halen.
Schangah schreef:Als je nog geen keuze hebt gemaakt zou ik de thorowgood zadels ook eens goed bekijken. (incl kent&master en fairfax)
(bijv. naar het strand)
rikkybergy schreef:Ik had zelf een wintec
Maar doordat die niet op maat te maken is vind ik het persoonlijk niet echt fijn
Als je paard maar een beetje meer spieren krijgt past hij al niet meer.