Is het niet juist dat hij zo moet omdat je dan de druk anders legt, zodat hij niet gaat schuiven. Ik heb juist het idee dat met de bolle kant naar achteren moet om JUIST het naar voren schuiven te voorkomen.
typfout
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
), dus ik heb hem altijd andersom. Toen ik aansingelde, kon dat volgens de zadelpasser ook prima. Als Mone geen schuurplekken krijgt, en het zadel dan beter op zijn plek blijft...
maar de bolling moet toch écht naar voren toe. Die inkepingen zijn natuurlijk ook niet voor de voorbenen, maar voor de ribben en de vorm van het borstbeen.
De bolling zit naar voren toe, richting de voorbenen. Zo komen de singelstoten en dus je zadel verder naar achteren te liggen.
) Met als gevolg dat je zadel op de nek ligt
(bij wijze van)
Lastig uit te leggen zo 'plat' getypt, hoop dat het duidelijk overkomt 
)

Dus omgekeerde banaan kan soms helpen! Lalidan schreef:Waarom moet het of het een of het ander zijn? Een banaansingel kan je op twee manieren gebruiken: Ter vervanging van een anatomische singel, dan gebruik je hem dus met de holle kant richting voor benen, of echt als banaansingel bij paarden bij wie de singelplaats verder naar voren ligt dan de zadelplaats. In dat geval gebruik je hem dus met de bolle kant naar voren.
Het hangt er dus volledig vanaf waarvoor je hem gebruikt.

mhoogenbos schreef:He Jeannine, mijn arab heeft dus precies hetzelfde model als de jouwe.
Ik heb een leren curved Wow singel geprobeerd. Op de gebruiksaanwijzing van Wow stond dat de bolle kant naar de achterbenen moest wijzen. Binnen een half uurtje rijden mijn paardje open gereden. Op de foto hierboven van de fjord zie ik dat de singel andersom wordt gebruikt dan op de gebruiksaanwijzing staat. Vreemd allemaal.
Jeannine, jij hebt dus een Pfiff neoprene singel die je met de bolle kant naar achteren gebruikt? Welke lengte van singel heb je?
Ik denk nl. dat ik voor mijn paard hetzelfde moet gebruiken.

mhoogenbos schreef:He Jeannine, mijn arab heeft dus precies hetzelfde model als de jouwe.
Ik heb een leren curved Wow singel geprobeerd. Op de gebruiksaanwijzing van Wow stond dat de bolle kant naar de achterbenen moest wijzen. Binnen een half uurtje rijden mijn paardje open gereden. Op de foto hierboven van de fjord zie ik dat de singel andersom wordt gebruikt dan op de gebruiksaanwijzing staat. Vreemd allemaal.
Jeannine, jij hebt dus een Pfiff neoprene singel die je met de bolle kant naar achteren gebruikt? Welke lengte van singel heb je?
Ik denk nl. dat ik voor mijn paard hetzelfde moet gebruiken.