discussie over zadel !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:14

@Tijger Je geeft opmerkingen waar ik het antwoord al op heb gegeven, lees maar :Y)

Gelukkig zakken niet van alle zadels de bomen uit, ik doelde op een tweedehands A-kwaliteit zadel zoals TS ook heeft.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:09

Lekker een zadelvuller laten komen en er gezamenlijk naar kijken (vuller, moeder en jij). Als het goed is geeft hij een onafhankelijk advies. Wanneer je naar een Drunens ruiterhuis gaat of een passer laat komen, zal hun doel toch zijn om een nieuw zadel te verkopen, wat voor jou wel goed uitkomt natuurlijk. En ik zou bij dit advies zeker je moeder betrekken, ze bepaalt uiteindelijk toch en dan kan ze het beter van een ander horen mocht het zadel niet aan te passen zijn.

Wil je het nr. van een zadelpasser: A. van Giersbergen 06 4078 9339, woonachtig nabij Gorinchem.

tijgerr91

Re: discussie over zadel !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:15

@ Myca, ja klopt dat je al antwoord gegeven hebt, zeg alleen dat jij antwoord dus niet klopt;) het is over het algemeen zo dat hoe groter de inch maat hoe langer het zadel maar dus echt niet altijd zo, en ook tweedehands A kwaliteit zadels hebben bomen die altijd veranderen als ze op een paard liggen, zou niet best zijn als het niet zo was! en @ maroesjka ik weet niet of t heel verstandig is dit zadel op te laten vullen of iets, ze geeft aan dat ie aan de voorkant heel strak zit maar aan de achterkant ontzettend klappert, dit betekent dat het zadel wat ze nu heeft gewoon echt niet past en dat los je niet op met opvullen denk ik..

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 15:24

MarissaM schreef:
hihi moeders ...zucht ... :P

hoop dat je eruit kan komen met je moeder , weet uit eigen ervaring dat een goed zadel veel kan schelen ... ;)

weet van ninon schutte dat zadels met een verwisselbare boom vaak geen nut hebben .. omdat je alleen een bepaald gedeelte van het zadel kan veranderen en de rest nog niet goed kan liggen

succes met het overhalen van je moeder en vinden van een geschikt zadel voor jullie . ;)

hoop het ook, ik vertel wat jullie hier hebben geschreven maarop de ene of andere manier schijnt het haar niet eens te
interreseren -:(- ik heb gezegd dat ik niet meer met dat zadel gaat rijden , ik wil niet mijn pony naar de *piep* hebben!
We hebben hier nog een héél oud vzh zadel liggen ik ga van het weekend eens kijken of die beter ligt zodat ik toch nog kan trainen,
omdat ik na het nieuwe jaar met hem gaat starten ! grrr ik kan hier echt niet tegen! ze weet zelf ook donders goed dat het zadel niet goed
is !

Myca schreef:
Zo uit je verhaal op te maken ligt het zadel niet goed en heb je dus wat anders nodig.
Ik zou proberen om het zadel wat je nu om te ruilen voor een goed passend tweedehands zadel.

Een speciaal op maat gemaakt zadel voor een pony die blijkbaar weg gaat (geen blijvertje) is alleen weggelegd voor mensen met een geldboompje in de tuin. En tweedehands kan je ook goede zadels vinden.

18" Lijkt me ook erg groot voor een pony. Maar je hebt geen foto's geplaatst dus het blijft een beetje gokken.

Een Euroriding Diamant is een goed zadel, die zou je best moeten kunnen omruilen voor een ander goed zadel in de juiste maat.

bedoel je een foto van de pony zelf of een foto van het zadel ? :)

tijgerr91 schreef:
@ Myca.. 18" heeft niks met je pony te maken maar met je eigen kont en een 2e hands zadel lijkt me ook niet echt verstandig omdat het zadel al helemaal is gevormd naar het paard/de pony waar het vanaf komt! je kunt dus veel beter een goedkoper nieuw zadeltje kopen dan een 2e handsje waar je de rug van je pony alsnog mee verpest!

je hebt wel een punt dat 18" met je kont te maken heeft ! maar mijn zadel is wel lang ;)
ik heb dan ook liever een goed 2e hands zadel wat nog wat aangepast kan worden dan zo'n goedkope bocht zadeltje'
ik heb paar jaar geleden zo'n goedkoop zadeltje gehad en daar rijdt je je paardje helemaal naar de *piep* !!

tijgerr91 schreef:
en de boom die helemaal gevormd is naar het paard en al helemaal is uitgezakt? die veranderd de zadelmaker ook wel even? dacht het niet ;) er ligt nu ook een 18" op en ze zegt nergens dat het zadel te lang is voor haar pony alleen te groot voor haar kont! heb jij foto's van de pony gezien waarop te zien is dat het zadel voorbij de 18e rib komt? en ook per zadel scheelt een 18" zit, de ene is inderdaad erg lang, sommige zijn net zo kort als een 16 of 17"..

klopt helemaal :j ik heb volgens mij geen foto's waar dat op te zien is. mijn zadel is erg lang !

Maroesjka schreef:
Lekker een zadelvuller laten komen en er gezamenlijk naar kijken (vuller, moeder en jij). Als het goed is geeft hij een onafhankelijk advies. Wanneer je naar een Drunens ruiterhuis gaat of een passer laat komen, zal hun doel toch zijn om een nieuw zadel te verkopen, wat voor jou wel goed uitkomt natuurlijk. En ik zou bij dit advies zeker je moeder betrekken, ze bepaalt uiteindelijk toch en dan kan ze het beter van een ander horen mocht het zadel niet aan te passen zijn.

Wil je het nr. van een zadelpasser: A. van Giersbergen 06 4078 9339, woonachtig nabij Gorinchem.

ik wil zo ie zo een ander zadel omdat ik 18'' inch gewoon echt te groot vindt en niet prettig vindt zitten :)
ik zal haar vertellen dat we gewoon een zadelmaker moeten laten komen, dat is gewoon de beste en enigste optie :=
heeft hij misschien een site waar ik op zou kunnen kijken ?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:59

TS ik bedoelde een foto van het zadel op de pony.

Ik heb even in de profiel gekeken, daar heb je het zadel te ver naar voren gelegd.
Dat is niet goed voor de schoudervrijheid.

Hier heb je een linkje waar je Iiet waar je het zadel precies neer zou moeten leggen:
http://www.youtube.com/watch?v=40WzB00NhF8

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 18:22

Myca schreef:
TS ik bedoelde een foto van het zadel op de pony.

Ik heb even in de profiel gekeken, daar heb je het zadel te ver naar voren gelegd.
Dat is niet goed voor de schoudervrijheid.

Hier heb je een linkje waar je Iiet waar je het zadel precies neer zou moeten leggen:
http://www.youtube.com/watch?v=40WzB00NhF8

bij het rode setje klopt het idd dat het zadel ietsje te ver naar voren ligt maar dat had ik zelf ook al opgemerkt :)
over eer paar weken moet ik nog naar drunen(sruiterhuis) en gaan we daar gelyk eventjes kijken

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:05

Maroesjka schreef:

Ben het niet met je eens, ze zijn gelukkig niet allemaal zo.
De zadelmaker die al jaren bij ons komt zit niet zo in elkaar.
Hij geeft eerlijk zijn mening of hij het passend kan krijgen of niet. Ook krijg je er een uitleg bij waarom hij het niet passend kan krijgen als dat het geval is. Hij kan nieuwe zadels leveren maar als je zelf met een 2e handse van het internet afkomt kijkt hij daar ook gewoon naar.
Ben blij dat er dus ook nog mensen zijn die geen slaatje er uit proberen te slaan maar eerlijk er voor uit komen.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 21:42

rijden zit er voorlopig even neit in :n

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 18:01

jullie zullen het vast neit geloven ..

MIJN MOEDER GAAT VAN DE WEEK ARNO BELLEN !

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:15

hey super nieuws ! :D ben benieuwd hoor ;)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 18:30

MarissaM schreef:
hey super nieuws ! :D ben benieuwd hoor ;)

jaa inderdaad , ik ben blij dat ze het zelf nu ook inziet ! :o

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:29

Fijn voor jou en je paardje. Gefeliciteerd!

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 19:32

Schangah schreef:
Fijn voor jou en je paardje. Gefeliciteerd!

dankje *D
t gaat dan wel waarschijnlijk een 2de hands worden :j ,
maar ik ga proberen een poging te wagen voor een nieuwe :=
nee heb ik , ja kan ik krijgen _O-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:33

Hey wat fijn! :D

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:34

dit vind ik echt not done! een zadel wat klappert ligt niet goed, paard moet voldoende schouder vrijheid hebben en jij kan niet fijn zitten in een te groot zadel. Toch je moeder proberen te overtuigen voor een beter passend zadel, al dan wel of niet op maat gemaakt of euh zonder zadel rijden }:0

Succes!

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:50

Kimberley84 schreef:
dit vind ik echt not done! een zadel wat klappert ligt niet goed, paard moet voldoende schouder vrijheid hebben en jij kan niet fijn zitten in een te groot zadel. Toch je moeder proberen te overtuigen voor een beter passend zadel, al dan wel of niet op maat gemaakt of euh zonder zadel rijden }:0

Succes!

als je even hierboven had gelezen heeft ze haar moeder al over weten te halen en komt Arno Brand een 2 de hands zadel aan huis passen meende ik ;)

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:15

Toppieee!! Zo kun je weer lekker rijden en genieten van je beessie!! :D

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 17:58

whoeeeehoeee jaa ik ben zoo blij ! :):)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 17:20

*opgelost :D *

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:32

super voor je ! en voor je paardje ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:57

lovesFIRE schreef:
dankje *D
Ik zou niet nog meer gaan pushen om een nieuw zadel te mogen van je moeder. Sowieso klinkt dat toch wel heel erg verwend ;) en snap ik dat als je zoveel pusht (of zeurt) dat je moeder je geen nieuw zadel wilde geven. En ik neem aan dat je vaker iets nodig zou hebben voor je pony en dat dan weer je moeder is die de beslissing moet nemen. Beter een tweedehands goed passend zadel kopen die goedkoper is dan een nieuwe, dan houdt je moeder nog geld over voor iets anders als dat nodig is. Een tweedehands is echt niet slechter dan een nieuwe en wat men hier zegt over uitgezakte bomen vind ik werkelijk onzin. Een goede zadelmaker kan een tweedehandszadel ook prima aanpassen op je paard.

Verder las ik dat je voorlopig niet ging rijden. Zonder zadel kun je gewoon trainen hoor! In de winter is dat extra lekker, heb je heerlijk warme billen! Gewoon goed doortrainen dus, anders kun je straks weer opnieuw terug naar de zadelmaker omdat je paard nu zijn spieren verliest omdat je niet rijdt. Dan past je nieuwe zadel straks op een ongespierde pony, ga je weer veel rijden omdat het kan en *plop* je pony is weer uit het zadel gegroeid! ;)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 19:02

Annetje schreef:
lovesFIRE schreef:
dankje *D
Ik zou niet nog meer gaan pushen om een nieuw zadel te mogen van je moeder. Sowieso klinkt dat toch wel heel erg verwend ;) en snap ik dat als je zoveel pusht (of zeurt) dat je moeder je geen nieuw zadel wilde geven. En ik neem aan dat je vaker iets nodig zou hebben voor je pony en dat dan weer je moeder is die de beslissing moet nemen. Beter een tweedehands goed passend zadel kopen die goedkoper is dan een nieuwe, dan houdt je moeder nog geld over voor iets anders als dat nodig is. Een tweedehands is echt niet slechter dan een nieuwe en wat men hier zegt over uitgezakte bomen vind ik werkelijk onzin. Een goede zadelmaker kan een tweedehandszadel ook prima aanpassen op je paard.

Verder las ik dat je voorlopig niet ging rijden. Zonder zadel kun je gewoon trainen hoor! In de winter is dat extra lekker, heb je heerlijk warme billen! Gewoon goed doortrainen dus, anders kun je straks weer opnieuw terug naar de zadelmaker omdat je paard nu zijn spieren verliest omdat je niet rijdt. Dan past je nieuwe zadel straks op een ongespierde pony, ga je weer veel rijden omdat het kan en *plop* je pony is weer uit het zadel gegroeid! ;)

ik snap je, maar zo verwend klinkt dat toch ook weer niet ?
tweedehands zadels zijn ook niet gratis ;)
zonder zadel rijden is geen optie.
gewoon niet echt veilig met hem :)
ik heb de keuze van ''gebruikt of ''nieuw'' helemaal aan haar overgelaten.
ze moest er eerst goed over na denken. :)
maar heeft uiteindelijk zelf voor nieuw gekozen, ;)
met het voorstel, dat ze ook weer wilt rijden
nou.. vond ik een goede deal :D