Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
stef schreef:Ik ken het principe van split reins, maar je bericht gaat IMO niet op. Als je een westernpaard niet op teugeldruk (in de mond) rijdt, dan heb je dus ook niks aan drawreins, aangezien je die toch echt aan moet nemen wil je enig effect hebben.

stef schreef:Omdat het (slof of draw maakt niet uit) een HULP teugel is, en je dus niet op de slof wilt rijden, maar met de slof.
Naar mijn weten trainen de meeste westernruiters ook gewoon met aangenomen teugel (beetje afhankelijk van t nivo wellicht) aangezien je doel een verzameling aan een lange teugel is, maar das wat anders dan teugels losgooien en hobbelen maar
Het enige probleem wat ik voorzie als je met een draw rijdt en je gewone reins, is als je eenhandig rijdt, maar verder zie ik het probleem niet, want ook met een draw kan je nog steeds je hand naar voor doen om het paard eventueel los te laten en je hand terug om weer op te pakken. In de training geeft dat helemaal niks
stef schreef:Omdat je, als je paard nageeft, wel de aanleuning wilt behouden maar niet de extra neerwaartse druk, als je gewoon 2handig rijdt met een bruk kan je vrij eenvoudig de draw laten vieren en je normale reins niet
DubbelDun schreef:Een draw en een snaffle kan -in kundige handen- een rijtechnisch probleem aan pakken, een draw in kombi met een shank maskeert c.q. adverteert de onkunde van de ruiter .
spatter schreef:ik vraag me af waar het verstand van de ruiter is die zoiets met shanks gebruikt![]()
eigenlijk zou diegene voor de gein dat eens op mijn appie moeten proberen![]()
maar dat doen we natuurlijk niet
TS noodmaatregelen die meestal gebruikt worden om de ondeskundigheid van de ruiter te masceren
spatter schreef:ik vraag me af waar het verstand van de ruiter is die zoiets met shanks gebruikt![]()
eigenlijk zou diegene voor de gein dat eens op mijn appie moeten proberen![]()
maar dat doen we natuurlijk niet
TS noodmaatregelen die meestal gebruikt worden om de ondeskundigheid van de ruiter te masceren
DubbelDun schreef:@sevke: geef mij eens een voorbeeld van een probleem wat je op moet lossen met een shank in kombinatie met drawreins ??
DubbelDun schreef:Het onderwerp van de TS is hier de shanks met draw's dus daar refereer IK aan