Zadel met stevige ligging voor ronde Haf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:44

Maxielover schreef:
Hoi, ja dat is ook zo. Maar het is lastig om een zadelmaker te vinden waarvan je zeker weet dat ie ook écht goed is, want ze zullen over zichzelf natuurlijk niet zeggen dat ze niet goed zijn... Heb nu een aantal keer problemen gehad met zadels dus dan kijk je toch steeds beter naar welke zadelmaker je laat komen. Dus als iemand nog tips heeft voor goede zadelmakers kan ik die zéker gebruiken !

Ik weet een goede zadelmaker in Zuid-Limburg, maar heb even in je profiel gespiekt en dat is een heel end uit de richting voor jou.
Hopelijk krijg je nog goede tips voor zadelmakers bij jou in de buurt.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:48

ik had het zelfde probleem met mijn haflinger.
vanmiddag is de zadelpasser geweest met zadels en het is de fairfax geworden, wat zit dat zadel lekker zeg(A) en ligt super op mijn haffie.
helaas nu nog 3tot6weken wachten tot dat ik het zadel heb aangezien ik hem perse in het bruin wil en ze die niet op voorraad hebben.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:45

Maxielover schreef:
Ik ben ook op zoek naar ervaringen en informatie over deze zadels :
- http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1
- Trekker Pro Endurance.

Ik heb de Trekker Pro Endurance (adjust) voor mijn fjord, net als jou paardje breed met een ronde/platte rug en niet veel schoft. Ben er zelf enorm blij mee. Het ligt als een huis, paardlief loopt er heerlijk mee en het heeft een lekkere zachte zit.
Het is een boomloos zadel, maar wel met een verstevigde kern en stevige kussens voor een goede drukverdeling. Ik vind dat het de stevigheid biedt van een boomzadel, maar toch ook de flexibiliteit van een boomloosje. En het is natuurlijk ideaal dat het op bijna alle punten verstelbaar is en dus voor de meeste paarden passend te maken.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:05

Ik heb een Wintec 500 op mijn haflinger van 1.50 liggen.
Dit zadel heeft ook verwisselbare boom ;)

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 23:01

Janine001 schreef:
Ik heb een Wintec 500 op mijn haflinger van 1.50 liggen.
Dit zadel heeft ook verwisselbare boom ;)

Hoi, ik ben bekend met Wintec 500, heb een wide versie op mijn paard gehad. Maar het paste niet goed en ik vond het zelf ook niet lekker zitten. Bedankt voor je tip.

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 07:27

Ha Wendy,
Lekker he, die Fairfax. Ik heb er ook een in bestelling.

Viet

Re: Zadel met stevige ligging voor ronde Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:43

Ik heb een fryso op mijn ronde haflinger liggen.

Ook hebben we een paar ronde tinkers en friezen op stal staan waar ze als een huis op liggen :)

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:14

Ik heb een mooi equestor de wispelaere als je een panelenzadel zoekt.
het heeft een stevige ligging en gaat niet rond op je paard.
Info is op internet te vinden.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:23

Maxielover schreef:
Hoi, bedankt voor de reacties. Van de kunststof zadels ben ik zelf geen fan, dus wintec, knightrider en thorrowgood vallen af. Vind het zelf ook niet zo lekker zitten en ze zijn ook niet zo duurzaam helaas. Met Zaldi en Hulsebos heb ik minder ervaring. Een boomloos zadel heb ik ook wel over nagedacht, maar het lijkt me dat dit alleen maar meer gaat schuiven dan een gewoon zadel al doet op mijn paard. Ik maak lange ritten, en een zadelmaker vertelde mij ooit dat je door een boomloos zadel heen met je zitbeenknobbels in de rug prikt en je de spieren zwaarder belast, omdat het gewicht niet verdeeld wordt. Daarom dus ook geen boomloos zadel. Kan iemand mij vertellen wat een panelenzadel inhoudt ?

Daar heb je het pad voor, die doe je onder je boomloze zadel. Die pad met inlages is een drukverdeler en houdt de ruggengraat vrij, en je prikt dus niet met je zitbeenknobbels in de rug van het paard ;) Er zijn genoeg mensen die er geen speciale pad onder doen, maar die mensen zijn inderdaad wel verkeerd bezig.

Natascha1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:36

ik heb ruim een half jaar naar een zadel gezocht dat zowel mijn paard past als mijzelf. Veel proberen, uittesten en uiteindelijk zelf kijken wat jij prettig vind zitten, en door een goede zadelmaker laten beoordelen of het ook wel je paard past. Gaat veel tijd in zitten, maar als je veel tijd doorbrengt op de rug van je paard heel belangrijk.
Het moet beide partijen goed passen.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:55

wij hebben gewoon een wintec .. voor haflinger zonder schoft, zal eens vragen aan iemand die het zelfde probleem had met dr haf
was een hele erge brede haf (had ook overgewicht) en had dus egt een brede rug (geen schoft maar meer een kuiltje) en die heeft een
perfect passen zadel gevonden, zal morgen even vragen als het nog zin heeft?

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 01:20

Hoi, ja is goed hoor, ben benieuwd wat voor zadel ze er dan op heeft liggen en welke maat !

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:09

Massimo is ook een aanrader voor brede ronde ruggen, die zijn er tot hele brede boommaten en echt geschikt voor ronde paarden.
Ze hebben ze als het goed is ook bij Pas de Deux in Noordwijk, dan kun je eens kijken.
Zaldi is trouwens ook goed geschikt, maar daarbij moet je goed op de boom letten, die schijnen wel vaker een scheve boom te hebben...

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:44

Ik kan je zowel Massimo als Fryso aanbevelen, heb voor mij nogal ronde tinker een Massimo Trail. Zoals Nouvel al zegt, ze hebben hele brede boommaten en ze zitten heerlijk!