[WN] Ervaringen met Professional's Choice Heavy Duty Air Ride pad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:51

SabineFuchs schreef:
We beoordelen alles op menselijke waarneming en die waarneming is zo makkelijk te manipuleren....
Wie denkt er bij de aankoop van een pad, een zadel, een bit als een paard? Maar heel weinig mensen (worden er gelukkig steeds meer…)

Als mijn paard kon spreken, had ik hem al lang gevraagd of hij zijn bit/zadel/pad wel fijn vindt.
Helaas... ;)

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:51

Jaycee_ schreef:
....Als mijn paard kon spreken, had ik hem al lang gevraagd of hij zijn bit/zadel/pad wel fijn vindt.
Helaas... ;)
Ja, zo zou je het ook kunnen aanpakken; dan ligt het probleem bij het paard, want die kan niet praten.

.....Het zal nog wel vele jaren een raadsel blijven, waarom een school haringen (wel 2000 stuks) van het ene moment op het andere, allemaal gelijktijdig van richting veranderen en dat in exact dezelfde richting ......
Stomme haringen? Of zou daar een vorm van communicatie bestaan die wij niet "verstaan"? (domme mensen).

HumbleTalent

Re: Ervaringen met Professional's Choice Heavy Duty Air Ride pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:08

Ik zie de link even niet zo goed tussen een school haringen en het kiezen van een pad? Is nou het idee dat we het paard in een kudde zetten en dan allemaal verschillende pads verspreid op de grond leggen om te kijken naar welke pad de kudde rent?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:10

HumbleTalent schreef:
Ik zie de link even niet zo goed tussen een school haringen en het kiezen van een pad? Is nou het idee dat we het paard in een kudde zetten en dan allemaal verschillende pads verspreid op de grond leggen om te kijken naar welke pad de kudde rent?

_O-

Ik zie de link eerlijk gezegd ook niet.....

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:37

tja sabine misschien moeten jullie eens wat leren van de 'goede marketing' van 'die mannen'.
blijkt toch een stuk beter te werken dan hoe jullie het nu aanpakken.
Ik zie geen PC 'mannen' hier op bokt jullie producten afkraken. hebben zij niet nodig.
en manipuleren dat doen jullie allemaal.
zij werken in op een stukje mode-gevoel ed jullie werken met de 'angst en schuldgevoel' methode.
maak mensen bang dat ze hun paard kapot maken met een pad.... geef ze een schuldgevoel dat ze alleen echt om hun beestje geven als ze bepaalde producten kopen...

tja het is maar de manier waarop je wilt werken he.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:56

SabineFuchs schreef:
Waarom worden die pads gekocht?
- Omdat het marketing mechanisme van die fabrikanten enorm "goed" is.
- De winkelier er net zo veel geld aan verdient (50% van € 250)
- De "expert" (stalgenootje) heeft ook zo'n pad heeft. Die expert heeft er ook de ballen verstand van, maar rijdt leuke rondjes.
- De "kampioene" rijdt er ook mee; dan moet het wel goed zijn.

Allemaal – voor ons mensen – positieve signalen.
En van dat markt mechanisme leven vele fabrikanten.

Kan ook niet anders !
We beoordelen alles op menselijke waarneming en die waarneming is zo makkelijk te manipuleren....
Wie denkt er bij de aankoop van een pad, een zadel, een bit als een paard? Maar heel weinig mensen (worden er gelukkig steeds meer…)

Op deze menier verkoop je niks!

PC doet iets goed als mensen positief zijn. Als een ander product beter is, moeten ze die maar ook beter op de markt brengen. Mensen die 250 euro over hebben voor hun paard, omdat ze het WEL goed willen doen, staan echt wel open voor een beter product.

En dat mensen de ballen verstand hebben vind ik echt zo neerbuigend. Mensen doen vaak wel hun best en hebben er veel voor over. Of iemand wel of niet lekker kan rijden zegt niks over de kwaliteit van tack die men nodig heeft.

Kom ook gewoon met het beste product met duidelijke beschrijving en plaatjes zodat men kan oordelen en zien.Misschien staat PC wel open voor het ''beste'' product..

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:10

quarterH schreef:
tja sabine misschien moeten jullie eens wat leren van de 'goede marketing' van 'die mannen'.
blijkt toch een stuk beter te werken dan hoe jullie het nu aanpakken.

Waaruit leidt jij af dat "het" voor ons niet goed zou werken? Ken je onze omzet? Ken je onze klanten?
Wat een onnozelheid Pien....

quarterH schreef:
Ik zie geen PC 'mannen' hier op bokt jullie producten afkraken. hebben zij niet nodig.
en manipuleren dat doen jullie allemaal.

Die laten jullie gewoon in de waan - slapende honden moet je niet wakker maken.
quarterH schreef:
zij werken in op een stukje mode-gevoel ed jullie werken met de 'angst en schuldgevoel' methode.

Pien, je bent veel te slim voor deze wereld. Je hebt ons doorzien. Wij zaaien angst en schuldgevoelens bij al die arme modebewuste paardenbezitters - gelukkig bestaan er in Nederland Belgie en Duitsland ook "niet modebewuste" ruiters.
Omdat jij ons nu "te kijk hebt" gezet zullen we dat niet meer doen.

quarterH schreef:
maak mensen bang dat ze hun paard kapot maken met een pad.... geef ze een schuldgevoel dat ze alleen echt om hun beestje geven als ze bepaalde producten kopen...
tja het is maar de manier waarop je wilt werken he.

Verdorie Pien; alweer raak. Maar gelukkig hebben ze stoere meiden zoals jij, die al die paniek zaaierij weten te smoren.

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:12

Winddancer schreef:
HumbleTalent schreef:

_O-

Ik zie de link eerlijk gezegd ook niet.....

Ik begrijp waarom jullie het niet begrijpen......ha ha ha ha mijn dag is weer goed..... (ondanks Pien).

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:21

Citaat:
Op deze menier verkoop je niks!

Klopt; we leiden honger....
Citaat:
PC doet iets goed als mensen positief zijn. Als een ander product beter is, moeten ze die maar ook beter op de markt brengen. Mensen die 250 euro over hebben voor hun paard, omdat ze het WEL goed willen doen, staan echt wel open voor een beter product.

Precies zo bedoelde ik het: WIJ kopen een product omdat de marketing ons vertelt dat het goed is.
Ik heb nooit beweerd dat die mensen niet open staan voor een beter product.

Citaat:
En dat mensen de ballen verstand hebben vind ik echt zo neerbuigend. Mensen doen vaak wel hun best en hebben er veel voor over.

Waar heb ik geschreven dat mensen er de ballen verstand van hebben?

Citaat:
Of iemand wel of niet lekker kan rijden zegt niks over de kwaliteit van tack die men nodig heeft.

Staat ook nergens.

Citaat:
Kom ook gewoon met het beste product met duidelijke beschrijving en plaatjes zodat men kan oordelen en zien.

Zie website Vaquero: plaatjes en duidelijke uitleg.

Citaat:
Misschien staat PC wel open voor het ''beste'' product..

Ze hebben nu toch het beste product of niet soms.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:24

SabineFuchs schreef:
Ik begrijp waarom jullie het niet begrijpen......ha ha ha ha mijn dag is weer goed..... (ondanks Pien).

Nou, ik zou zeggen dan leg het ons dan eens duidelijk en haarfijn uit.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:29

*Negeert even bovenstaande discussie*

Jaycee_ schreef:
De pad die je toont is inderdaad geen Heavy Duty.
Ik heb de Air Ride OrthoSport. Een lichte en redelijk dunne pad, die toch stevig is. Heel tevreden over!

Afbeelding

Die heb ik ook! En gebruik ik zowel voor trainen, wedstrijden als lange buitenritten. Vind het een fijne pad en heb het idee dat het zadel er goed op ligt en goed op de rug ligt (met goed aangeschreven zadelpasser naar gekeken). Hij is wel lang.

Heb ook zo'n neopreen gehad, maar was een ramp. Veel te warm en zweterig.

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:44

Terug naat het onderwerp van dit topic.
Daarop kan ik, m.b.t. ons pad met de omschrijving Air Ride pad, kort zijn.

Na 2 keer wassen constateerden wij, dat een deel van de demping weg was.
Voor ons reden om het pad open te maken - want er was niet meer mee te rijden.
Met grote verbazing hebben wij toen gezien wat daar als vulling in zat; plastic met luchtbellen (verpakkingsmateriaal ?)
Dat was dus de reden waarom het pad bij buitenritten letterlijk op het paard dreef.
Slechte ervaring dus.

Wellicht heeft PC de inhoud van de pads aangepast; ons pad dateerde alweer zo'n 4 jaar terug.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:15

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:36

@ TS: de pads van PC zijn van goede kwaliteit. Ik rij ook al dik een jaar met 1 van hen pads (ook uren aan 1 stuk) en rara mijn paard vertoont geen rare bulten, schimmels of gaat er krom van lopen. Daarvoor heb jaren met veel goedkopere pads gereden op verschillende paarden ook uren aan een stuk. En ook deze paarden waren steeds tip top in orde. Laat je dus niet bang maken.

Eindelijk vooraleer hier weer een slotje op komt:
@ Sabine: ja, jullie verliezen wel klanten op deze manier. Blijkbaar draait jullie zaakje goed, ben blij voor jullie. Maar ik bv laat geen zadel maken bij jullie juist vanwege jullie attitude (en dus niet alleen op bokt). Als ik er zo over denk, zullen er nog wel zijn die er zo over denken.
Klant is koning!!! Iedere zelfstandige weet dat en dikwijls is dat horen, zien en zwijgen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:49

Mooi gezegd, Dana :j

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 18:54

Hallo, kunnen we gewoon terug naar de discussie wat jullie ervaringen zijn met verschillende pads, en zijn er meer van die testen over pads 1tje ehb ik al gezien die van vaquaro (ofsoiets) en die aan gegeven staat in dit topic ga ik ook nog bekijken.

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:19

Dana82 schreef:
@ Sabine: ja, jullie verliezen wel klanten op deze manier. Blijkbaar draait jullie zaakje goed, ben blij voor jullie. Maar ik bv laat geen zadel maken bij jullie juist vanwege jullie attitude (en dus niet alleen op bokt). Als ik er zo over denk, zullen er nog wel zijn die er zo over denken.
Klant is koning!!! Iedere zelfstandige weet dat en dikwijls is dat horen, zien en zwijgen.

Zijn dat niet 3 van die aapjes?

Goed; jou betoog hebben we al meer gehoord.
Totdat die mensen hun "leverancier" plots met de noorderzon was vertrokken en ze allemaal bij ons op de stoep stonden met hun probleem.
Onthou onze naam; kon best nog eens van pas komen.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:10

Ja, is makkelijker te herkennen in de kranten bij het segment faillissementen..

Sorry, ik heb geen ervaring met het merk Vaquero of de mensen achter het merk, en het zijn vast uitstekende zadels, maar de PR methode van de organisatie is rond uit stuitend. Je zet het bedrijf ontzettend voor gek op internet.

Wat betreft de pad vraag van TS. Bij pads is het echt een kwestie trail en error. Elk paard vindt iets anders prettig en je zal waarschijnlijk meerdere pads gebruiken voor je de juiste pad vind.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:13

SabineFuchs schreef:

Totdat die mensen hun "leverancier" plots met de noorderzon was vertrokken en ze allemaal bij ons op de stoep stonden met hun probleem.

Nou nou nou, kunnen jullie nu echt nooit fatsoenlijk reageren?
Sorry, maar ik vind het heel erg denigrerend overkomen. Een beetje respect voor elkaar mag ook wel.
Volgens jullie is het enige goede wat jullie verkopen en de rest is Afbeelding
En de mensen die het kopen zijn helemaal achterlijk.

Vind ik eerlijk gezegd een hele slechte eigenschap die op den duur gaat irriteren bij mensen.

Ik sta open voor alles hoor! En wat voor de een heel goed werkt kan voor de ander minder zijn. Tja, zo is het nu eenmaal.
Misschien zijn jullie pads wel helemaal fantastisch, maar helaas ken ik niemand in mijn omgeving die er ervaring mee heeft. En ik ga geen aanschaffen alleen om te proberen, want van de foto's e.d. af ben ik (nog) niet overtuigd. Het kan natuurlijk een vertekend beeld geven, maar oogt mij nogal dun enzo.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:24

Volgens mij staat er op de site van westernstore.nl (arthur) ook zo'n onderzoek naar de air ride pads.
Dan moet je even klikken op de pagina waar de pads op te koop staan.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:39

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:50

SabineFuchs schreef:
Dana82 schreef:

"Zijn dat niet 3 van die aapjes?", ah, nu snap ik het (heeft even geduurd maar ik ben dan ook zo'n ruiter met ballen verstand, al had ik de haringen wel min of meer door). 3 aapjes of niet, deze uitspraak gebruiken de mensen die een beetje verstand hebben en sociale vaardig zijn, een vaardigheid die vooral bij zelfstandigen heel goed van pas kan komen.
Over "klant is koning" heb je blijkbaar niets te zeggen?

Oh ik onthoud jullie naam zeer zeker... nooit vergeet ik hem meer.

@ TS: de Vaquero ofzo, is dus de firma van deze mensen die dus dringend een cursus PR moeten volgen. Koop gerust bij hen hoor, ik wil niemand zijn brood afnemen en brol verkopen ze allicht niet. Trouwens mijn excuses dat jouw topic hierdoor verstoord wordt, maar blijkbaar worden de laatste maand alle topics over zadels en pads "vervuild" door ongepaste en opdringerige opmerkingen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:59

je kan dingen lezen zoals jij dat wilt :j

maar een PR cursus hebben ze echt niet nodig hoor :D ze zijn juist erg klant gericht en klant vriendelijk

ik heb dat persoonlijk ondervonden, ik was nl een lastige/ moeilijke klant vanwege mijn paard wat rare symptomen had
en heb mijn zadel 2x afgezegd en nooit een onvertogen woord gehoord alleen medeleven.

bij sommige mensen op bokt kunnen ze van Vaquero geen goed doen,best triest als je altijd zit af te geven op mensen die het beste met je paard voor hebben.

en de test die hun gedaan met de verschillende pads is erg interessant ! :j

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:15

@ Mirgino: ik ken ook mensen die een Vaquero zadel hebben en daar zeer tevreden over zijn en ook over de service. Daarom verbaas en erger ik mij aan het feit dat ze op het internet zulke omhoog gevallen en opdringerige reacties zetten. Als je in het echte leven een vriendelijk en tof persoon bent waarom laat je je dan zo kennen op het internet? Plaats dan liever niets! Mond aan mond reclame is heel belangrijk in deze branche (met toch een zeer beperkt cliënteel) en ik vind dat ze hier de bal helemaal mis slagen.
Je kan idd de dingen lezen zoals je wilt, maar sommige dingen zijn zo ondermaats dat je al blind moet zijn om hier nog het positieve uit te halen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:28

Winddancer schreef:
SabineFuchs schreef:

Nou nou nou, kunnen jullie nu echt nooit fatsoenlijk reageren?
Sorry, maar ik vind het heel erg denigrerend overkomen. Een beetje respect voor elkaar mag ook wel.
Volgens jullie is het enige goede wat jullie verkopen en de rest is Afbeelding

En de mensen die het kopen zijn helemaal achterlijk.

Vind ik eerlijk gezegd een hele slechte eigenschap die op den duur gaat irriteren bij mensen.

Ik sta open voor alles hoor! En wat voor de een heel goed werkt kan voor de ander minder zijn. Tja, zo is het nu eenmaal.
Misschien zijn jullie pads wel helemaal fantastisch, maar helaas ken ik niemand in mijn omgeving die er ervaring mee heeft. En ik ga geen aanschaffen alleen om te proberen, want van de foto's e.d. af ben ik (nog) niet overtuigd. Het kan natuurlijk een vertekend beeld geven, maar oogt mij nogal dun enzo.

Nou WD ben je het zat? ;) :+ ... Goed zo! ;)

Ik denk dat het voor elk paard verschillend is.
Ik rij met een reinsman pad
Afbeelding
En dat werkt fijn voor trainingen maar ook voor een lange buitenrit.. :) maar goed, kan voor iedereen verschillend zijn ;)