[WN] Ideale pad voor lange ritten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:34

Mandyke schreef:
Wat voor rug heeft jou paard dat een airride niet past?

Mijn paard kan ook niet tegen een airride. Die zijn te stug van model en doordat hij veel schoft heeft en een wat weke rug, zakt hij in het midden teveel in, waardoor je op de schoft veel teveel druk krijgt (en dus witte haren tot gevolg bij mijn paard) Ik heb nu een voorgevormd model, een lamsvel (Bartl) en dat gaat super!

Overigens heb ik me al vaak verbaasd over al die pads die bestaan die níet voorgevormd zijn, want er zijn toch meer paarden met een wat gevormde rug, dan met een rug in de vorm van een plank ;)

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 19:47

Gelukkig heb ik een vrij plat, schoftloos paard :o zowel rechte, als voorgevormde pads passen prima.
Zijn er ook paardenruggen die alleen een niet-voorgevormde pad passen? Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen... een voorgevormde pad past toch eigenlijk altijd op een 'plat' paard als wel op een wat meer gevormd paard, of zie ik dat dan verkeerd? Eigenlijk nog nooit over nagedacht..

Mandyke

Re: Ideale pad voor lange ritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:52

Mijn paard heeft niet erg veel schoft maar een voorgevormde pad ligt toch echt wel stukken beter als een gewone rechte pad. Voor mij alleen nog maar contoured pads!

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 00:04

Ik ben er vandaag achter gekomen dat echt schaap best wel glad is... En je dus misschien beter een extra gaatje kan aansingelen als je paard weinig schoft en schouder heeft en je een gladde pad gebruikt :+

Ik zal het even uitleggen;
Paardje is vanwege de gladheid al een week of 2 niet in het bos geweest en heeft behoorlijk wat overtollige energie. Dus ik dacht; laat ik eens lekker een galopje maken op de hei. Paardje geeft een gil van frustratie bij het aanspringen, als ie niet met 80 km/pu weg mag sjezen, maar daar trek ik me niks van aan 8-) . Doordat hij een beetje druk is, ziet hij overal kabouters. Zo ook vlak naast een modderplas die ik wilde passeren. Paardje maakt een hele mooie noodstop naast de plas, wat normaal geen probleem is... Ware het niet dat mijn dekje zo glad is en mijn hele zadel naar voren begint te schuiven tot ongeveer op de nek van paardje. Paardje doet keurig zijn neus naar beneden en ik glij over zijn nek in de modder :')

Dat was dus wel een wijze les. Voortaan strakker aansingelen dus.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 08:48

Dat zal er heel komisch hebben uit gezien _O-

rommulus

Re: Ideale pad voor lange ritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 09:04

waarom heb je het niet opgenomen !!!
toch wel een beetje teleurstellend hoor !!

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 15:12

Tja, helaas (maar gelukkig voor mij ) geen beelden van mijn landing in de modder. Ik heb wel een plaatje van hoe mijn cap er nu uitziet,
Zo dus; http://www.mijnalbum.nl/Foto-3TSPFBYT-D.jpg
Ben ik dus effe blij dat ik een cap op had :+

Behalve het glijden, bevalt de pad wel echt super. Mijn vorige pad veroorzaakte nog geen problemen, maar de afdruk van het zadel na het rijden was soms een beetje ongelijk doordat de pad op sommige plaatsen dun was geworden. Nu is de afdruk helemaal mooi gelijkmatig.