Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
paardrijmiep schreef:want als ze dat al doen dan rijden ze er met 3 ook al op?
(typfoutje)
en het is FRIESLAND dus nogal veel trekkers etc Joycebunny schreef:Nou zeg, boeken zeggen niet alles. Die mensen zitten misschien wel heeeeeel lang in de paardenwereld maar dat wil echt NIKS zeggen.
Mijn vorige instructeur bijvoorbeeld. Werkte al 40 jaar in de paardenwereld, had meer dan 50 jonge paarden beleerd & getraind, Saint-George gereden etc. Van hem moest ik m'n pony op z'n derde met een elastiek en sporen en zweep rijden en hem in de krul trekken. Nu weet ik dat ik fout ben, maar toen wist ik gewoon niet beter. En dat herken ik heel erg in jou. Je verdedigt jezelf met het feit dat 'anderen dat ook doen', en dat is eigen aan je leeftijd (ik volg de richting humane wetenschappen dus ik weet waarover ik spreek) maar daar moet je dus vanaf stappen. Ja er zijn mensen die hun paard met 2 jaar al een zadel opgooien (denk maar aan de renpaarden) maar die moeten op hun 5de (als ze geluk hebben) de sport alweer uit en gaan vaak naar de slacht.

paardrijmiep schreef:e daar bij komt dat ik maar 45 kilo ben en als er nou iemand van 70 kilo op ging zitten vond ik het ook te ver gaan!
en ik vind het zowieso sneu voor paarden als er mensen op gaan met een overgewicht
paardrijmiep schreef:Ik doe niet iets om eigenbelang
en als het paard het niet wil had hij me er toch al lang af gegooit ?
dat zegt "iedereen"toch altijd
en ik kijk ook heust wel hoe het paard er op reageert
en ik doe het ook niet omdat ik het PERSEE wil