Het oogje zit in het zadel verwerkt. Ik zal maandag even kijken of ik uit kan zoeken hoe het van binnen bevestigd zit.
Ik weet i.i.g. dat er een volwassen man met zijn volle gewicht aan kan trekken. Ik heb deze vraag eerder gehad, dus we hebben getest wat het haakje aankan
Fijn dat je het even na kunt gaan. Handig! Maar zit er nu wel of geen boom in? Want mijn eerste gedachte was dus geen boom= geen stevige bevestigingsmogelijkheid.
Ik heb even wat foto's gemaakt. Ik hoop dat ze duidelijk zijn. Van het haakje, de onderkant van het zadel en van de achterkant.
Schangah
Geplaatst: 22-11-10 12:41
Is een staartriem wel nodig. De staartwortel is het verlengde van de ruggengraad, is dus eigenlijk niet zo prettig en kan rugproblemen in de hand werken.
Lusitana
Geplaatst: 22-11-10 13:01
Er zijn situaties waarin een staartriem nodig is of je het nu leuk vind of niet. Er is een ander hulpmiddel voor het probleem van naar voren schuiven bedacht, en dat is de voorsingel waar het zadel dan tegen rust.
Er is nog nooit een pony met rugproblemen getoond door gebruikt van een staartriem en anders zouden tuigers ook allemaal rugproblemen hebben... De staartwortel kan gewoon rechtop en soms zelfs over de rug geklapt zonder dat de ruggegraat daar onder lijdt. Andersom kun je wel rugproblemen terug zien in de staart draagt, maar dat is dan om een bepaalde spier te ontlasten. Zie het als een zere vinger omhoog houden om pijn te verlichten. Dat wil niet zeggen dat het omhoog houden van je vinger een probleem in je hand gaat geven...