[WN] Westernzadel aan laten meten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:38

maar geeneen laten aanmeten...
en een goed merk -nieuw- zit ook wel boven die prijs.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 16:45

troi schreef:
Onder de 2000 euro kun je best een goed westernzadel vinden (tweedehandsen vanaf pakweg 600/800). Vooral veel rondkijken en je goed laten informeren.

Ja, dat dacht ik zelf ook wel, ik ga er ook niet intensief western mee rijden ofzo, dus ik hoef niet een hele goede van superkwaliteit! Ja ik wil wel eentje die goed ligt op mijn pony, maar gewoon een goedkopere van goede kwaliteit! Ik vind van die Billy Cook zadels ook erg mooi, alleen die kan ik nergens op een website vinden die ze ook komen passen aan huis. Ja ik heb wel een site gezien in amerika, dat scheelt ook nog is een hoop geld, alleen dan is de vraag maar, past het? En ik heb daar met westernzadels sowieso niet veel verstand van, dis dat ga ik niet doen.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 16:46

spicegirl schreef:
maar geeneen laten aanmeten...
en een goed merk -nieuw- zit ook wel boven die prijs.

wat bedoel je met geeneen laten aanmeten?

troi

Re: Westernzadel aan laten meten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:25

Nee een tweedehandse kan je idd meestal niet met kale boom inmeten maar er zijn meerdere wegen naar Rome (anders zou iedereen zijn goede gebruikte maar niet meer passende zadel kunnen weggooien, beetje zonde..). Als ik TS was zou ik eerst eens contact zoeken met iemand die tweedehandszadels heeft en ze goed kan passen en dan eens bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 18:40

Ik denk dat ik liever een nieuwe wil, en ik weet niet of eurohorse ook 2dehands zadels aan huis komt passen? Want meestal doen ze dat alleen met nieuw. Maar ik ga sowieso Eurohorse langs laten komen denk ik, want daar hoor ik wel veel goede reacties over. Ik ken verder ook niet iemand die 2dehands zadels heeft en ook verstand ervan heeft.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:10

Rowenaduke schreef:
Heeft iemand ervaring met EUROHORSE?

euro horse heeft ook idd 2e hands en komt ook met die zadels aan de deur ;)

ikke en ja ze maakt geen zadels op maat maar kan ze wel op maat laten maken
evelien zal je geweldig helpen
ze zal je niet een zadel verkopen dat niet past

ik krijg donderdag mijn opmaat gemaakte zadel

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 19:35

rommulus schreef:
Rowenaduke schreef:
Heeft iemand ervaring met EUROHORSE?

euro horse heeft ook idd 2e hands en komt ook met die zadels aan de deur ;)

ikke en ja ze maakt geen zadels op maat maar kan ze wel op maat laten maken
evelien zal je geweldig helpen
ze zal je niet een zadel verkopen dat niet past

ik krijg donderdag mijn opmaat gemaakte zadel

oke, ja ik ga haar ook langs laten komen denk ik!

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 08:45

Citaat:
en er zijn er ntl. ook die slechte ervaringen hebben met die zadelmaker
.
Zo’n 1,5 jaar geleden stond ik op de manege Reigershof in Oud Gastel, te kijken hoe mijn man het – gedemonteerde – westernzadel van Mirgino (Bokt naam) controleerde op de rug van het paard van Spicegirl (Bokt naam), die daarvoor speciaal met haar paard was overgekomen. Toen het bleek te passen, ging er voor Spicegirl – naar eigen zeggen – een droom in vervulling : een Vaquero westernzadel.
De koop werd gesloten en mijn man zou het zadel weer monteren en opsturen. Helaas liep het allemaal anders. Die avond werd Spicegirl van een ander forum, waarvan mijn man sponsor is, verwijderd, waarop zij van haar man het Vaquero zadel niet meer van Mirgino mocht kopen. Het zal altijd een droom blijven.

Citaat:
Kent iemand het spreekwoord 'in het land der blinden is éénoog koning'???

Tenminste 1 die wat ziet; die kan de rest aan de hand nemen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:44

precies een reactie zoals van jou, en consorten te verwachten!
ten eerste doelde ik niet op mezelf. ik heb meerdere reacties gehad, over mensen, die niet over jullie zadels te spreken waren. ikzelf ben zo netjes om geen namen te noemen.
waar haal je het vandaan, dat een vaquero zadel mijn droom was ?? qua model vind ik ze een nachtmerrie! wade zadels zijn zoooo uit !! dit was het enigste zadel wat een beetje redelijk van model was.. ikzelf ben fan van de betere merken, mn.n een DALE CHAVEZ.dat is mijn droom.
mijn paard pastte toen moeilijk zadels, en in arre moede dacht dat een vaquero zadel de oplossing was.ik heb s avonds idd afgebeld,om andere redenen!! en pas 3 dagen later hebben jullie mij van dat forum laten verwijderen, samen met 7 anderen, die niet te spreken waren over vaquero-zadels. wisten wij veel dat wij bewonderaars moesten zijn, om op dat forum te mogen blijven.
het is idd een kleine 1,5 jaar geleden.ik had mondeling toegestemd in koop, maar veranderde van gedachte.om redenen, die jullie niet bekend zijn, en het was er meer als 1.het forum had er nix mee te maken, dat was pas 3 dagen later.wijn waren zaterdags in oud gastel, en dinsdag waren we met zn 8-en van het forum afgedonderd.
je hebt wettelijke bedenktijd om van een koop af te zien. dus ik ook. ik heb het netjes gelijk gezegd tegen verkoper-die daarop erg lelijk deed.waardoor ik gelijk klaar was.ik heb het recht om van een "koop "af te zien, sterker nog- zelfs als in gebruik was genomen door mij, had ik recht van teruggave.maar ik had het netjes gelijk gezegd, om te voorkomen dat het zadel werd vermaakt.maar ondanks dat, word ik iedere keer met naam en toenaam genoemd hier op bokt, als de V zadels langs komen.dat vind ik erg onbeschoft, temeer ik nix zeg.verkoper heeft mij al diverse keren van oneerlijkheid beticht, waartegen ik ook nog nooit in verweer bent gegaan.ik heb van de koop afgezien, big deal. mijn wettelijk recht!je moet de mensen eens de kost geven, die helemaal nooit wat van dr eigen laten horen, of niet betalen. ik heb netjes bijtijds verwittigd.
ik wil hier verder geen woorden over vuil maken.get a life, doe ik ook.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:32

Privé ruzies uitsmeren op i-net met naam en toenaam is niet zo netjes, en zeker niet bevorderlijk voor de commerce.... >;)

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:30

Zooo!!!
Dat is grof!!!!
Weet je meteen met wie je van doen hebt.
Dit vind ik echt te ver gaan, om mensen bij naam te noemen, en ook erg onproffesioneel.
Maar misschien is dat dan ook wel het kernwoord hier :Y)

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:22

Namen? Er worden geen namen genoemd; het zijn toch allemaal pseudo's ?.
Commercie op Bokt? Pssssfff ha ha ha .
Wij zijn niet proffessioneel; wij zijn professioneel
“Professioneel” (met 1 f) = iemand die zijn professie goed uitoefend.

Maar Spicegirl…..weet je dat nu al niet meer?
Het betrof geen lelijke Wade, maar een heel mooie Pleasure met veel bling bling.

Wij zijn alleen sponsor van dat forum, net zoals wij sponsor zijn van bijv. de Boldermanege voor geestelijke gehadicapten.
Wij hebben niets te maken met het beleid, wat overigens – naar mijn mening - heel goed is
Citaat:
ik heb meerdere reacties gehad, over mensen, die niet over jullie zadels te spreken waren. ikzelf ben zo netjes om geen namen te noemen
noem dan wat pseudo's..... voor de rest gewoon veel bla bla bla niks da da da

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:33

sorry SF, maar je gaat echt te ver. Ik ken SG wel persoonlijk, en zo nog veel meer mensen die haar persoonlijk kennen, en ook weten wat voor mens zij is.

Je gaat niet met boktnaam iemand voor het blok zetten in een forum, dat werkt zo niet.

Wat geeft het in godsnaam als iemand alsnog besluit iets niet te kopen wanneer ze er naar zijn komen kijken?

Toen mijn paard te koop stond, zijn er genoeg mensen wezen rijden en helemaal waus van hem geworden om hem vervolgens te laten staan. Die ga ik ook niet met naam en toenaam hier afkraken.

Echt goede spullen verkopen zichzelf, de rest moet door babbels verkocht worden.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:31

"echt goed spullen verkopen zichzelf """... helemaal mee eens ! vandaar dat dat zadel al 2 jaar te koop staat.
en ik zei niet dat het een wade was.ik zei zelfs dat dat het enige model was, wat een beetje toonbaar is.

als ik iedereen zwart moet maken, die wat beloofd heeft te kopen- en niet deed-, heb ik er echt een fulltime baan aan.zeker als ik dat 1,5 jaar na dato nog moet doen.
ik mag aannemen dat de zaken slecht gaan, als je tijd hebt voor dit soort dingen ?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:41

spicegirl

hoho,ik heb helemaal niet lelijk gereageerd op jou
waar haal je dat nou weer vandaan??

je verzint het waar je bij staat en waarschijnlijk geloof je dat zelf ook nog >;)

en je hebt het zadel afgezegd nadat! je van het forum verwijdert bent
en dat was ook de reden heb je mij verteld!!!

dus nu geen verhaaltjes op gaan schrijven,je hebt geen andere reden genoemd!

en jij bent MIJN zadel toen af gaan kraken waarop ik wel boos gereageerd hebt,het is een super mooi zadel en een goed zadel!
en anders had jij nooit dit van mij willen kopen!

ik word echt niet goed van jou,altijd de boel verdraaien naar jouw straatje!

jullie vonden mijn zadel erg mooi op de pas dag en de afspraak om op te halen en te betalen heb ik toen ook met jouw man gemaakt.

zo ben het ff kwijt :( gezeur elke keer weer van jou over mijn zadel!

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:47

Jammer dat een vraag van iemand weer zo uitmond in een secundaire discussie....
vecht het asjeblieft ergens anders uit...de TS vraagt naar westernzadels! Laten we het gezellig houden...

ff terug naar de vraag waar dit alles mee begon...merkzadel aan laten meten?

Mijn mening: nee, na alle ellende met "net niet meer passende" merk boomzadels (aangemeten of niet)
slinger ik tegenwoordig een Bob Marshall op AL mijn paarden...en het past ook nog!
wel goede pad eronder doen natuurlijk!

who's next!? :D

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:51

Ik heb goede ervaringen met evelien was euro horse en met arthur van westernstore.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:58

laat je ff nakijken !! ik heb nooit over jouw zadel gezeurd !! jij hebt het wel steeds over mij .pas nog in een discussie over wade zadels, waar ik helemaal niet bij zat.
en jij liegt : zaterdag was het zadel passen, dinsdagochtend waren wij er met zn allen afgegooid. toeval of niet : allemaal mensen, die het niet konden vinden met de zadelmaker....
vraag het maar aan sevke, quarterh, of findingjack !
de reden was : 1- het was in slechte staat, voor de leeftijd 2- mijn man wilde het niet, dat had ik al gezegd,hij vond het niet mooi, en te duur! en hij moest betalen.3- je raakt het nooit meer kwijt.
als het echt mn droomzadel was, had ik m gewoon gekocht.

ik heb je mailtjeS nog hoor !

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:03

spicegirl schreef:
laat je ff nakijken !! ik heb nooit over jouw zadel gezeurd !! jij hebt het wel steeds over mij .pas nog in een discussie over wade zadels, waar ik helemaal niet bij zat.
en jij liegt : zaterdag was het zadel passen, dinsdagochtend waren wij er met zn allen afgegooid. toeval of niet : allemaal mensen, die het niet konden vinden met de zadelmaker....
vraag het maar aan sevke, quarterh, of findingjack !
de reden was : 1- het was in slechte staat, voor de leeftijd 2- mijn man wilde het niet, dat had ik al gezegd,hij vond het niet mooi, en te duur! en hij moest betalen.3- je raakt het nooit meer kwijt.
als het echt mn droomzadel was, had ik m gewoon gekocht.

ik heb je mailtjeS nog hoor !

:7 kijk je eigen posts eens na..........elke keer als V ergens te sprake komt reageer jij over mijn zadel
ik ben nergens begonnen!
zadel is echt niet in slechte staat,ook een vreemde opmerking!

en het zadel komt heus wel bij de juiste terecht gelukkig heb ik de tijd.
en je weet nu zelf ook hoe het is als een koop ineens niet doorgaat ;)
dan ben je niet blij!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:08

staat dat nog steeds te koop dan??

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:10

@mirgino :Nee, dat is te begrijpen, maar om dan iedereen maar met naam en toenaam (ok, het zijn boktnamen, maar iedereen weet wie iedereen is, toch zeker in het beperkte westernwereldje) maar op het net te gooien, sorry, maar dat vind ik écht niet kunnen. Daar hebben buitenstaanders geen zaken mee. Het is Spicegirl haar goede recht om van de koop af te zien, om welke reden dan ook, en daar hoeft op i-net geen vete over uitgevochten te worden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:17

sevke schreef:
@mirgino :Nee, dat is te begrijpen, maar om dan iedereen maar met naam en toenaam (ok, het zijn boktnamen, maar iedereen weet wie iedereen is, toch zeker in het beperkte westernwereldje) maar op het net te gooien, sorry, maar dat vind ik écht niet kunnen. Daar hebben buitenstaanders geen zaken mee. Het is Spicegirl haar goede recht om van de koop af te zien, om welke reden dan ook, en daar hoeft op i-net geen vete over uitgevochten te worden.

dat heeft ze zeker, maar ze moet geen verhaaltjes verzinnen die niet waar zijn!
en ik ben niet begonnen met namen, ik kwam de mijne hier tegen.
en daar werd een verhaal neergezet wat op mij slaat en wat niet klopt!

als ze iets neerzet moet dat wel de waarheid zijn en niet haar waarheid!

en tuurlijk baalde ik dat ze het na een paar dagen afketste en om een rare reden en dat daarna mijn zadel als scheef en slecht neergezet werd ,daar kan ik dus niet tegen!
en daar ga ik tegen in
en verder wil ik dat kind nooit meer zien,zo als hun doen, zo ga ik niet met mensen om.

ik zit niet met mijn zadel in mijn maag, het gaat vanzelf een keer naar een passend paard.
en het kost idd een paar centen
en je moet liefhebber zijn.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:18

rapido schreef:
staat dat nog steeds te koop dan??

volgens haar onderschrift wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:19

mirgino schreef:
en jij bent MIJN zadel toen af gaan kraken waarop ik wel boos gereageerd hebt,het is een super mooi zadel en een goed zadel!
en anders had jij nooit dit van mij willen kopen!

Maar zo'n prachtig zadel is toch zo weer verkocht dan. Hoef je je toch niet druk te maken dan?
Stel jouw versie is waar, dan maakt het niet uit, want je bent er toch van overtuigd dat er wel een andere koper komt.
Of zou het zadel toch om een reden niet aan de straatstenen kwijt te raken zijn (1,5 jaar te koop).

Louis c.q. Sabine, wellicht dat een cursus P.R. niet verkeerd zijn, want je naam wordt er echt niet beter op met dit soort berichten.

Echt schandalig om mensen zo doelbewust te willen beledigen, bah.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:22

Het gaat ook wel 2 kanten op, nu wordt alleen Louis/Sabine als de boeman gezien. Maar ergens kan ik zijn reacties ook wel begrijpen. Het is niet de eerste keer dat zijn werk zwart gemaakt wordt en hij/zij wil zich dan verweren. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik het eens ben met de manier waarop dat nu gebeurd, maar ergens kan ik het dus wel snappen.

Overigens hebben mensen vaak zoiets van waar rook is is vuur. Als een zadel dus veel negatief commentaar krijgt (of dat nu terecht is of niet) dan zullen mensen liever verder kijken naar een zadel waar dat niet het geval mee is. Een goede naam is sneller afgebroken dan opgebouwd.