Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
GWR schreef:Het systeem op de eerste foto lijkt mij wel handig (en vrij simpel). En dat stromende water er overheen blijft ook goed koelen.
Die ijspacks in beschermers is leuk maar wordt heel snel warm. Je blijft aan sjouwen door ze in diepvries te leggen en weer om te doen etc.
Tulandro schreef:Icepacks zouden niet zo goed werken als water, heb ik meerdere keren gehoord van de da...
Pytje schreef:Die zakken moeten inderdaad in de diepvries, met een half uur zijn ze wel aardig ontdooid en koelen ze niet meer (genoeg).
Voor mijn paard gebruikte ik spullen van Equi-N-Ice, werkte prima. Bleef 4 uur (langzaam) koelen.
Tulandro schreef:Icepacks zouden niet zo goed werken als water, heb ik meerdere keren gehoord van de da...
Een hele simpele oplossing wat ik al jaren doe: Een beschermer (soms moet je creatief zijn) omdoen op de plek waar het probleem zit, dan kun je aan de bovenkant de slang erin steken en de beschermer wat strakker aantrekken. Dan heb je hetzelfde effect.
Focussed schreef:Tulandro schreef:Icepacks zouden niet zo goed werken als water, heb ik meerdere keren gehoord van de da...
Wat raar, mijn eigen DA verkoos icepacks boven water. En de pezenspecialst van Toor meldde mij ook dat ik beter met icepacks kon koelen dan met water.
Ik citeer (van zijn brief aangaande mijn paard): "Na bewegen been minimaal 15 min. koelen bij voorkeur met cool-pack. Indien met afspuiten gekoeld wordt oppassen voor mok en rotstraal, been droogmaken na het afspuiten."
BopjeBo schreef:Binnenkort komt HH met 'Cool Legs', dat is een soort beenbeschermer met een aantal vakken waar je die icepacks in kunt doen op de plek waar nodig. Gaat per paar, en zorgen er ook voor dat het been niet te koud wordt.
Zullen niet al te prijzig zijn en ideaal om zo de benen van je paard te koelen, kun je gewoon om doen en erafhalen als het been lang genoeg gekoeld is.

dat smeren we er ook op.Lizz schreef:Wij kregen van de dierenarts Dolobene gel, extreem koelend, moesten we dan ook met handschoentjes aan trekken.
Volgens mij mochten we dat niet in combi doen met koelpacks, dus eerst koelen met koelpacks en daarna die gel erop.
(Voor meer info over dolobene moet je even de zoekfunctie gebruiken, zijn meer topics over).