Ik ben me nu aan het verdiepen in boomloos, omdat ik denk dat zo'n korrectorpad niet goed gaat werken. Tenminste, ik denk dat het zadel dan wat gaat knellen, want hij ligt nu net aan... en als er dan ook nog zo'n pad tussen moet denk ik dat ie op dr schouders teveel gaat knellen.
Iris_Buck
Geplaatst: 11-11-10 12:35
Ja daarom ga ik ook boomloos rijden. Ben een beetje klaar met het wikken en wegen.
Ja, je lost het ene probleem ermee op, maar ben bang dat ik een ander probleem ermee veroorzaak.
Iris_Buck
Geplaatst: 11-11-10 12:53
Ik heb nu een boomloos zadel geleend als test. Hij loopt er super onder. Ik moet nog wel even wennen, maar ga hier wel mee door. Met een boomzadel blijft ik ook maar twijfelen of hij niet ergens pijn heeft of drukkingen.
Oke, welke merk heb je? Want ik zie zoveel verschillende merken, zie door de bomen het bos niet meer
Iris_Buck
Geplaatst: 11-11-10 13:06
Ja vreselijk
Ik heb nu een torsion te leen. Maar die zijn volgens mij niet meer te koop in nederland. Ik wil nu of een Barefoot cheyenne kopen (eerst testen denk ik) of een trekker zadel (zie buitenzinnig) Waar ik nu op rijd is vergelijkbaar met de barefoot. De trekker heeft kussens onder het zadel......Kan een voordeel zijn (meer drukverdeling en vrije ruggegraad) maar ook een nadeel (toch minder flexibel. Mijn pony is nu door het boomzadel achter de schouders ingevallen en misschien drukken die kussens daar ook wel weer op?!
Kijk anders eens naar een correction half pad van Mattes, deze kan je krijgen zonder wol onderaan, dan wordt er zeker niets aan de pasvorm veranderd. Kost 68,50 euro, vullingen krijg je erbij, heeft 4 inlagevakken Foto (met wol) staat op www.hipponet.be