Hengstenhalster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:51

salome_maybe schreef:
monty robbert halster, verfijnd je signalen, hulpen, commando's wat ever
zou nu niet gelijk naar allemaal 'hengsten dingen' gaan kijken, eerst naar je hengst zelf ;)

Helemaal mee eens.
Als je zeker weet dat je er klaar voor bent, eerst kijken naar het paard en
anders kan ik je dit halster zeker aanraden. :j

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:56

smeetjoew schreef:
Gewoon een normaal halster gebruiken en daar de hengstenketting onder de kin doen of over de neus. Geloof me: dat werkt. ;)
En verder moet je enorm consequent zijn; daar moet je zin in hebben. Persoonlijk zou ik 'm castreren als hij echt vervelend wordt en niet waanzinnig veel kans maakt op het dekbrevet.

En de stokmaat, neem aan dat het een KWPNer is? Want als dat zo is, dan denk ik dat je vanwege de hoogte alleen al te weinig kans maakt voor ggk bij de grotere stamboeken (KWPN, NRPS). Da's best klein, 163.

163 voor een 2.5 jarige is echt niet klein hoor!
die groeien nog tot een mooie hoogte uit als 1.68 of zoiets ;)
het gaat er meer om hoe interessant het papier is vol papier goede moeder lijn ;)
interessante bloed lijnen die niet veel voor komen bij het stamboek.
en goede bewegingen en een correcte bouw ;)

smeetjoew

Re: Hengstenhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:05

Ja, maar je moet wel écht een aparte hebben. ;) En niet eentje die wel leuk beweegt. En niet ieder paard groeit als ze 2.5 zijn nog 6cm hoor. Er zijn er ook genoeg die klein blijven.
Het aanbod hengsten bij 't KWPN hebben op 2.5jarige leeftijd echt wel een hoogte van 1.66-1.70 ;)