liljebo schreef:Nathalie.. bij jou lijkt het dekje ook strak over de schoft te zitten op de foto? Of kijk ik nu scheel?
Heb je er daar al dikkere inlages onder?
Hoe zit het dan op de ruggenwervel als je erop zit?
Oplossing bij je dochter is wel handig.
Klopt, dit is immers ook een foto waarop de lusjes in de ringetjes zitten (zoals ik dacht dat het hoorde?) en volgens mij had ik JUIST daardoor het probleem. Dit is nog met enkele inlages, was de eerste dag dat ik dit zadel had (had er dus op deze foto nog niet eens op gereden dit was alleen om te passen, dus alleen door het zitten was het al strak getrokken, ik heb wel ook een Large pommel erin en twijfel of ik het eens met Medium zou moeten proberen (die heb ik nl. ook))
Precies zoals bij ons dochtertje is hoe het mij ook handiger lijkt, lange "lussen" die je onder de zitting kunt vast-klitten....lijkt me niet moeilijk te maken en het zit dan perfect.
Op de ruggenwervel is geen probleem, ik heb dat getest met een halstertouw. Haltertouw onder het zadel door gelegd en vervolgens ben ik vol in de beugels gaan staan en kon mijn man het touw er heel soepeltjes onderuit trekken (zonder horten/stoten/hangen), heb dit zowel geprobeerd met Cos zijn hoofd omhoog als omlaag en was in beide gevallen geen probleem. Na het rijden is ook duidelijk te zien dat de ruggengraat mooi vrij is gebleven (droog en geen haren in de war)
(ook niet als de pad met klittenband vastzit aan de ringen)